ho
door hoogeveen_1 Dec 28, 2003 om 16:38
Auto & vervoer

Aanschaf

Waar moet ik nu vooral opletten als ik een nieuwe motor wil aanschaffen. Ik ben geen dolle rijder, maar hou wel van een beetje actie.

1614 8 Rapporteer

he
door hearquad - Apr 16, 2004 om 12:22
8 Antwoorden / 0 Vragen

Raadpleeg de aankoop expert in de pro-motor, deze maakt een proefrit, en bekijk de motor terplaatse voor een redelijk bedrag, bespaar je heel veel elende!
Succes!

ma
door mannfred - Apr 16, 2004 om 12:22
2 Antwoorden / 3 Vragen

probeer de motor die je wilt een weekend te huren want je kan een uur rijden op de motor en hem fijn vinden maar als je er wat langer op zit (messchien met z'n tweeen) kan hij je toch verbazen.

ja
door janneke2004 - Apr 16, 2004 om 12:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is belangrijk om voor jezelf helder te krijgen wat je met een motor wilt doen. Hiervoor zal je een paar vragen moeten beantwoorden. Het is kinderlijk eenvoudig om naar een motorzaak te rijden en daar een leuk uitziende motyor te komen, waarbij later blijkt dat de zitpositie bij kort stukjes rijden perfect is maar op een langer stuk niet fijn is. Ook het vermogen van een motor is belangrijk zeker als je vaak met zijn 2-en rijdt. Hou je van toeren dan zal je een stukje comfort willen hebben, ook op langere afstanden. Misschien wil je ook nog wel eens iets meenemen op de motor, boodschappen of als je een keer een weekend weggaat, wellicht dat dan een kofferset bij de motor niet te ontberen is. En kijk soms verder dan je neus lang is. Het is al eerdere herhaald hier op het forum, maar lees vooral de testresultaten in de tijdschriften erop na. Denk er ook aan dat het geld niet altijd op je rug groeit en dat je soms denk een motor te kopen met best wel een beetje pit erin, later waneer je eraan gewend bent je eigenlijk toch liever die zwaardere fiets te kopen.
Een motor met wat ervaring rijdt vaak lekkerder dan een nieuwe. Het blok is "los" en schakelt vaak net soepeler. Alleen laat je motor dan keuren door de ANWB of gelijkwaardig keuringsinstituut. En denk aan de bovag garantie.

ju
door jurgenm - Apr 16, 2004 om 12:22
2 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen verdiep je eens in de vele testen in de motormagazines. Maak een keuze uit het type dat je wilt rijden. Moet de motor comfortabel zijn en duo vriendelijk. Maak meerdere uitgebreide proefritten alleen en met duo. Zoek in het ST segment naar een motor. Bijvoorbeeld een Honda VFR of een Ducati ST4.

santvoort
door santvoort - Apr 16, 2004 om 12:22
1 Antwoorden / 9 Vragen

Uit eigen ervaring: Ga eerst eens een paar keer een motor huren. Iedere keer een ander type; bv. custom bike, enduro, buikschuiver etc. Na 4tot 5 keer huren weet je welk type je zal bevallen. Stel jezelf vooral de vraag: wat wil ik met die motor doen? Ritjes op de zonnige zondagochtend, woonwerkverkeer? Het type motor wordt dan vanzelf duidelijk. Altijd een proefrit en indien mogelijk laten keuren.
Groeten.

ba
door baart136 - Oct 21, 2004 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Goede middag Hogeveen,

1 gebruiksdoel

2 zitpositie

3 staat van onderhoud

Wat ik zelf doe is eerst te bepalen welk model en type ik wil aanschaffen,let op of de motor makelijk te stallen is zodat je niet de halfe motor moet demonteren en de bomen in de tuin niet in de weg staan om de draai te maken.

Zitpositie is voelen zoals stand van de polsen en hoe hoog de stepjes staan om de voeten te plaatsen.

Heel belangrijk staat van onderhoud,bedenk dat het poetsen van een motorfiets 3 tot 4 uur in beslag neemt om hem klaar te maken voor verkoop,maar de meeste versleten onderdelen inwendig zitten dus glimmen is niet altijd goed.

fi
door fireblade - Feb 11, 2005 om 16:00
3 Antwoorden / 3 Vragen

Maak voor jezelf duidelijk wat voor een type motor je wilt en of je vaak een passagier bij je hebt. Ook het budget lijkt me belangrijk. Verder ga zoveel mogelijk op verschillende motoren testrijden, mooier is om een langweekend een motor te huren en kilometers maken. Laat je ook niet gek maken door mega veel straaljager pk machines. Succes met de keuze.

fr
door freakinfg - Dec 10, 2007 om 13:28
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Voor mij waren belangrijk: trillingen en zithouding. Deze bepalen in grote mate wat de rijervaring is. Dus wat de anderen aanbevelen(proefrit) is heel belangrijk. Uitstraling is leuk, maar een wolf in schaapsklederen kan ook een kick geven. Veel succes

Freakinfg