gisela_1
door gisela_1 Oct 21, 2012 om 17:04
Auto & vervoer

ABS-Lampje

Hallo allemaal,

Ik kom net van de snelweg af en maakte het volgende mee:

Bij mijn VW Fox brandde plotseling onder het rijden constant het gele ABS-Lampje. Ik ben toen gelijk gestopt en heb het instructieboekje geraadpleegd. Er stond...ga naar de dealer (op zondag dus) en als het rode uitroepteken ook brandt mag je helemaal niet meer rijden. Ik heb de auto dus weer gestart om te kijken of het rode uitroepteken brandde en toen brandde ook het gele ABS-Lampje niet meer. Ik ben toen nog 50 km naar huis gereden zonder dat ik iets gezien heb.

Weet iemand de oorzaak hiervan, voordat ik naar de dealer ga?

Bedankt!

5021 6 Rapporteer

op
door opbrecht - Oct 21, 2012 om 17:30
14 Antwoorden / 0 Vragen

Je moet sowieso naar de dealer voor de zekerheid, want dan kunnen ze hem uitlezen. 90% kans dat je met een kleine storing te maken hebt gehad, maar het lijkt mij dat je dat wel zeker wil weten.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2012 om 20:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zou dus door vochtighei kunnen komen, mijn dochter had ook zo iets met haar sensor systeem, bleef piepen , bleek dat er boven de schakelaar een druppel vocht via de achterklep er in was gekomen.

gisela_1
door gisela_1 - Oct 22, 2012 om 10:32
136 Antwoorden / 33 Vragen

Dank voor de reacties. Ben net naar de garage geweest en vanmiddag wordt die uitgelezen.

Gr. Gisela

gisela_1
door gisela_1 - Oct 22, 2012 om 14:56
136 Antwoorden / 33 Vragen

Uitgelezen, en wat storingen gevonden en CAN-BUS gewist etc. en 77€ en of het nu verholpen is?? Ja wie weet dat bij de moderne elektronica??

grindweg
door grindweg - Oct 22, 2012 om 21:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

neen het is niet verholpen.
u heeft een intermiderende storing.
het kan een tijd weg blijven maar komt dan weer terug.
dat uw lampje na contact uit en weer aan uitbleef bevestigd het een korte storing was en daardoor gewist is,
dat er dan meerdere storingen zijn aangegeven kan allerlij oorzaken hebben maar hoeft geen probleem tezijn.

gisela_1
door gisela_1 - Oct 23, 2012 om 16:42
136 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=grindweg schreef op maandag 22 okt 2012, 21:17]neen het is niet verholpen.
u heeft een intermiderende storing.
het kan een tijd weg blijven maar komt dan weer terug.
dat uw lampje na contact uit en weer aan uitbleef bevestigd het een korte storing was en daardoor gewist is,
dat er dan meerdere storingen zijn aangegeven kan allerlij oorzaken hebben maar hoeft geen probleem tezijn.

Bedankt, zoiets dacht ik al. Ook aan de reactie van de garage te merken.

http://www.encyclo.nl/begrip/intermitterende%20storing

Ben benieuwd!