he
door hellaboy Feb 14, 2004 om 13:25
Auto & vervoer

Apk

ik heb mijn auto op 03-02-2004 naar een opel dealer gebracht voor de apk bij aan komst heb ik gemeld dat mijn auto behoorlijk trilde en een knikend geluid aan de voor kant zit een half uur later werd ik gebeld met de mededeling dat mijn auto goed was gekeurd alleen dat mijn achter banden nog maar 2,4mm profile had maar dat is geen af keur toen ik de auto op haalde bleek ik nog steeds de zelfde klacht tehebben gisteren kon ik mijn auto bijna niet in bedwang houden en ben naar een ander garage gegaan waar bleek dat mijn stabilisator stang was gebroken en een breuk in de band zat ook liet de monteur mijn de achter banden zien en tot mijn schrik zag je het canvas de monteur zij dit mag nooit goed gekeurd zijn wat moet ik nu doen.

1205 7 Rapporteer

meer484
door meer484 - Apr 16, 2004 om 12:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

Degene die uw auto heeft gekeurd heeft duidelijk slecht werk afgeleverd. Keuringmeester moeten zich tegenwoordig aan strenge eisen houden en moeten hier ook een special certificaat/diploma voor hebben. U kunt hier naar vragen. Daarnaast moet u ervoor zorgen dat u een rapport krijgt met de gebreken en hiermee de keuringmeester van uw auto confronteren. Met dit rapport kunt u aantonen dat hij zich niet aan de wet heeft gehouden. Een tegenvoorstel zou ik niet weten. Hiervoor zou u contact op kunnen nemen met de Bovag. Veel succes!

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:38
504 Antwoorden / 8 Vragen

Als u dit zo als u schrijft bij een Opel-dealer heeft laten doen is deze ook bij de bovag aangesloten, ik zou het bedrijf confronteren met het rapport van de andere garage en hun erop wijzen dat ze dit over het hoofd hebben gezien, en dat u ter compensatie de keurings-kosten terug wilt hebben, als ze dat niet willen zou ik inderdaad net als "meer"" antwoord een telefoontje naar de bovag doen om daar u beklag te doen over deze garage....
Ik zou het in iedergeval gewoon proberen dit soort bedrijven staan niet echt te wachten op klachten over hun bij de bovag:-)
Groeten: gery

mi
door miraltje - Apr 16, 2004 om 12:38
462 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad niet netjes dat ze de auto zo aan u terug geven hebben.
Alleen u wilt nu verhaal gaan halen bij de betreffende garage.
Ik vrees dat dit heel moeilijk gaat worden om dat de APK-keuring een moment opname is en als u zich nu nog wilt beklagen bent u er veel te laat mee.
De auto is namelijk op 3-2-2004 gekeurd en u zegt dat u gisteren naar een andere garage bent gegaan 13-2-2004.
Dit zijn 10 dagen waarop er vanalles kan zijn gebeurt.
Schakeld u hier de bovag of een geschillen commissie voor in zult u het tegendeel moeten bewijzen.
Zoals bijv. de banden versleten tot het canvas.
Als de garage dan steld dat tentijde van de keuring het nog goed was of dat er wellicht nu andere banden zijn gemonteerd moet u dus bewijzen dat dat niet zo is.
Bent u het normaliter niet eens met een af of goed keuring moet u dit tentijde van de keuring/afmelding kenbaar maken.
Dit houd in dat de auto niet verplaatst mag worden totdat de herkeuring heeft plaats gevonden door het rdw.

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:38
22 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt uw klacht doen bij de Bovag en de RDW.
U had beter meteen na de keuring een RDW steekproef aan kunnen vragen.
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0026.htm#nieteens

Voor vragen klachten bij de RDW:
http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/start.asp?pagina=http://www.rdw.nl/ned/02_diensten/03_particulieren/ned0203_0002.htm

le
door leojohanriem - Apr 16, 2004 om 12:38
4 Antwoorden / 1 Vragen

BIJ EEN APK KEURING IS ER ALTIJD SPRAKE VAN EEN MOMENT OPNAME.ZE HADDEN UITERAAD WEL IS DE KLACHT VAN DE MAN MOETEN UITVOEREN EN DAARNA PAS KEUREN.DAN WAS HIJ WEL OP DE HOOGTE GEBRACHT.IK DENK DAT EEN NIET BEVOEGD MONTEUR DE AUTO HEEFT BEKEKEN EN GEZEGT TEGEN DE APKKEURMEESTER GEZEGT DAT ER NIETS AANMANKEERDE EN DEZE VERVOLGENS IN GOEDE VERTROUWEN HEEFT AFGEMELD BIJ DE RDW ALS ZIJNDE GOEDKEUR

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:38
22 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat dat onzin is. Ik zie vaak genoeg APK keurmeesters die een fout maken. Wanneer zij een niet apkkeurmeester laten keuren dragen zij ook de verantwoordelijkheid bij een steekproef. Slechte dag van een apk keurmeester is ook goed mogelijk. Zelf heb ik meegemaakt dan een monteur met apk die zelf alle puntjes op de i zette een slechte dag had en wanneer de rdw steekproef controleur niet zo vriendelijk was geweest hij met 1 steekproef zijn bevoegdheid kon verliezen

na
door natalie1 - Nov 26, 2004 om 21:27
1 Antwoorden / 5 Vragen

Op het Apk formulier kun je gratis een steekproef aanvragen

De RDW neemt dan contact op met de betreffende garage

In dit geval heeft de garage een groot probleem

Mvg W.J.M. Reimink