Armani montuur al binnen 18 maanden kapot
In december 2008 hebben we onze zoon een nieuwe bril verscaft van het merk Armani, niet de minste denk ik dan. Nu wil het dat het montuur gebroken is. Terug naar de winkel dus en wat blijkt? Op soldeerwerk zit 2 jaar fabrieksgarantie, maar op metaalbreuk niet. Dwz dat bij metaalbreuk de schuld bij de consument gelegd wordt, terecht of niet.
Want....... misschien ben je wel op je bril gaan zitten? Nu is mijn zoon 19 gaat erg zorgvuldig met zijn bril om en is er zuinig op.
De bril is nu naar de fabriek om bekeken te worden, maar ik voel op mijn klompen al aan hoe de uitslag zal zijn.
Wat kan ik doen als de breuk dus niet onder de fabrieksgarantie valt? Wat is de gemiddelde levensduur van een bril?
De winkelier kan zich niet verschuilen achter fabrieksgarantie. Het is de winkel die verplichtingen tegenover u heeft, niet de fabrikant. U heeft recht op een product dat 'voldoet aan de verwachtingen die u er redelijkerwijs van had mogen hebben'. Van een bril van Armani mag je redelijkerwijs verwachten dat hij langer meegaat dan 18 maanden. Het is aan te raden om de winkelier schriftelijk te wijzen op zijn wettelijke verplichting om u een deugdelijke bril te leveren.
Levert dat niets op, check dan of de winkelier is aangesloten bij een branchevereniging en/of hij is aangesloten bij de Geschillencommissie Optiek (zie www.degeschillencommissie.nl, klik op Optiek, en zoek bij het tabblad Bedrijvenregister). Aangesloten? Wijs de winkelier er dan op dat u naar de Geschillencommissie stapt als hij heen oplossing biedt. Op de site van de Geschillencommissie staat hoe je een eventuele procedure aanpakt.
Nergens bij aangesloten? Dan heeft u een probleem, want na 18 maanden geldt een zogenoemde omgekeerde bewijslast: u zult moeten aantonen dat uw zoon geen rare dingen met de bril heeft uitgehaald. Dat kan eventueel door de bril aan een andere opticien of grote brillenfabrikant voor te leggen.
Als de winkelier ECHT niet met een oplossing wil komen, vertel de winkelier dan dat u in elk geval nooit meer iets bij hem aanschaft, nog geen brillendoekje, en start een consumentenoffensief (en laat de winkel dat weten dat weten): al uw vrienden, kennissen en familie vertellen wat de winkel u heeft geflikt, op internet bloggen of Twitteren of forums bestoken, enzovoort.
Succes!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer