door willeke55 Feb 26, 2010 om 15:07
Auto & vervoer

Auto

mijn auto is verzekerd,nou rijd mijn dochter er wel vaker in ,zij heeft gewoon het rijbewijs ,maar zelf geen auto ,als er wat gebeurd ,wat zijn dan de gevolgen voor mijn .bv dank u ,groetjes willeke

660 5 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Feb 26, 2010 om 15:20
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Die de auto verzekering op zijn naam heeft staan, en een rijbewijs heeft is verantwoordelijk voor de schade die u dochter en of derde veroorzaken.
Dus bezint voor u aan uitlenen begint.

Succes er mee.

vladja
door vladja - Feb 26, 2010 om 15:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Willeke,

Als uw dochter schade maakt, dan keert de WA-verzekering altijd uit. Daar zijn ze wettelijk toe verplicht. Uw dochter rijdt met uw toestemming, dat is geen enkel probleem. Als uw dochter of u (dat maakt geen verschil) schade maakt, terwijl men onder invloed (drank, drugs, medicijnen ) verkeerd, dan is het afhankelijk van de polisvoorwaarden wat er verder gebeurt.

Als uw dochter schuld heeft aan de schade, gaat dat wel ten koste van uw no-claim.

Vladja

ro
door ron530 - Feb 26, 2010 om 16:19
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik merk dat er meer vragen over deze kwestie zijn, mede door wegmisbruikers. Een auto wordt op kenteken verzekert en de eigenaar is voor de premie aansprakelijk. Wel is er een verschil tussen een auto van de zaak en een particulier. Bij een particulier is de auto door wie dan ook bestuurt verzekert. Zelfs na diefstal, enkel de no claim gevolgen zijn voor de verzekerde.

wi
door willeke55 - Feb 26, 2010 om 19:54
6 Antwoorden / 6 Vragen

hoi vlatja,mijn dochter en ik rijden nooit onder invloed van ,al die troep ,maar ze is heel veel met me naar het ziekenhuis gereden ook toen ik er in lag dagelijks op bezoek dus veel hulp aan gehad ,vandaar ik haar nu af en toe de auto geef ,ze is al heel voorzichtig ,met rijden ,ik heb er al veel worden over gehad met mijn man ,en ik heb gezegt dat ,zij zoveel voor ons betekent .ik hoop dat er nooit wat gebeurd ,maar het kan mezelf ook gebeuren ,nou ja dan loop ik het risico maar ivm mijn no claim .en wa zijn we alle 2 verzekert als iemand het er niet mee eens is hoor ik het wel ,ps het is ook maar een klein autootje van 10 jaar
maar we zien het wel groetjes van willeke

grindweg
door grindweg - Feb 26, 2010 om 21:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als u normaal de regelmatige bestuurder bent en zij uw dochter van u toestemming heeft dan is daar niets mis mee. dit geld voor ned . in het buiten land tellen voor die inwoners andere regels.