fm
door fmmachiels Jul 20, 2010 om 17:54
Auto & vervoer

Autoaankoop

Is occasion outlet noord in Cruquius noord holland een vertrouwd adres voor aankoop auto?
hartelijk dank.

11329 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 20, 2010 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je in ieder geval die firma/verkoper te verstaan geeft dat je hem eerst wel laat keuren voordat je de verkoopovereenkomst zal tekenen.
Keuren bij de ANWB of DEKRA.
Let op! Ongetwijfeld komen er gladde verkooppraatjes van "Hoeft niet, al een keuring gehad"of:'U heeft bij ons de volledige garantie/niet goed? Geld terug!" enzovoort.
Gelezen eerdere berichten zijn daar verscheidene 'gladde Harry's.
Maar ja, die tweede-hands autohandel zit vol met dat soort slimme jongens!

Wat eventueel kan in dat tweede hands is bijvoorbeeld de aankoop van een LADA.
Zeer weinig gewild al is het toch best een goede auto en daardoor laag in 2-e hands aankoopprijs.
Die van mij bijvoorbeeld 2950 euro, net geen 4 jaar oud en met 32000 km op de teller.

En de praatjes van: "Nee, die is van een oud oma' tje geweest en daarom zo weinig kilometers is vaak teruggedraaide meters.

Dus weinig of geen verstand van auto's? Neem een vriend mee die dat wel heeft.

De Vrije Vogel vanuit een warm Nieuwendam.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2010 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen de naam al klinkt bedenkelijk en als je een beetje Googlet dan vind je bijv. dit:
http://forum.fok.nl/topic/1441816

ve
door verwijderd - Jul 20, 2010 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Auto's worden aangeboden voor prijzen tot ca € 2000. De kwaliteit is dan ook navenant....niet aan beginnen als je lang plezier wil hebben van je autootje.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2010 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

waar u ook koopt neem een deskundige in de arm.u bent verstandig om het voor af te doen en niet achteraf. er is hier op dit medium genoeg ellende overbekend.

ve
door verwijderd - Jul 20, 2010 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Vrije Vogel: alsjeblieft zeg, een Lada!
Er zijn minstens 2 redenen waarom die dingen zo goedkoop zijn ...

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb daar recent een auto gekocht. Na veel smoesjes over wanneer de auto gekeurd en klaar zou zijn, merkte ik bij thuiskomst dat er een onderdeel stuk was. Dit bij de verkoper aangegeven en dit zou worden gerepareerd. Na meerdere malen teruggebracht te hebben, is het euvel nog steeds niet verholpen. Na de laatste 'reparatie' heb ik de verkoper ermee geconfronteerd dat het nog steeds niet is verholpen en dat het mij zeer veel tijd kost om elke keer mijn auto dagen kwijt te zijn. Hij begon met smoesjes en werd na doorprikken steeds bozer. Aan het einde van het gesprek was hij niet van plan er iets meer aan te doen en werd ik bedreigt met een pak slaag als ik niet direct het terrein verliet. Ik heb de wagen nu bij een garage staan en het blijkt dat er in alle tijd niet 1 keer aan de auto is gewerkt. Er is niets vervangen, geen enkel onderdeel zoals door de verkoper aangegeven, helemaal niets...

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

fmmachiels.

Zoals wel blijkt uit het verhaal van janjansens65 kun je daar maar beter wegblijven.
Een gewaarschuwd man ................

Je kunt beter kijken bij een goede garage met bovag garantie ed.

Succes.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 druppels water met ACC Overveen en die *plichtersbende in Nieuw-Vennep.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2010 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

fmmachiels schreef op dinsdag 20 jul 2010, 17:54: Is occasion outlet noord in Cruquius noord holland een vertrouwd adres voor aankoop auto?
hartelijk dank.

Zoals u in de bovenstaande reacties kan lezen, levert de naam van het bedrijf googlen al ruime informatie op.
Wilt u dat voortaan doen vóórdat u het toch al best uitgebreide Kassa forum aanvult met een vraag die waarschijnlijk niet gepost had hoeven worden als u eerst Occasion Outlet (alleen de naam al) had gegoogled?

En oja, het antwoord op uw vraag: Gezien de reacties op Internet over dit bedrijf, zou ik het bedrijf niet aanmerken als "te vertrouwen". Maar als u vaak een goedkoop autootje wil kopen dat niet te lang meegaat, kan dit een vertrouwd adres voor u worden...

ve
door verwijderd - Oct 1, 2010 om 01:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ opa:

Geluk heb je soms. Maar is je Lada ook bij Occasion Outlet noord in Cruquius noord Holland gekocht? Zo niet, wat heeft je Lada dan met de vraag te maken?
Er zijn wel meer merken waar je geluk mee kunt hebben.
B.v. Opel Vectra. In 8 jaar en 140000 km nog geen €1500,- aan onkosten incl. APK, reparaties, winter- en normale banden is mijn ervaring. Met 164000 eerlijke km's en 7 jaar oud bij een occasion handelaar gekocht voor €3295,- incl. schuif/kanteldak, trekhaak, Opel LPG ingebouwd, veloursbekleding in nieuwstaat, nooit schade gehad en geen roest.

Hardware ERror MAN.
=============================================================
@ Machiels:

Je bent slim om vooraf hier te vragen. Er zijn meer negatieve ervaringen met dat "bedrijf" op deze site geplaatst, kan ik me herinneren.

Wanneer je op deze site een tijdelijk e-mailaddress plaatst dan stuur ik je een groot aantal tips waar je op dient te letten bij het kopen van een gebruikte auto, waar dan ook. Daar hebben verschillende al plezier van gehad om een kat in de zak te helpen voorkomen. Met bedankjes op deze site. Zelfs dát hoef ik er niet voor.

H.

ve
door verwijderd - Oct 1, 2010 om 05:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen al de woorden: 'autohandel' en 'Cruquius' klinken heel erg bekend EN gaan bij mij de haren al overeind staan.
Heb hun site eens bekeken.

"gegarandeerd de scherpste prijsgarantie": ben heel erg benieuwd waar die 'garantie' exact uit bestaat...... Zal wel weer zo'n zeer wazige kreet zijn.

Ze zijn ook geen lid van de BOVAG...... dus pas op!! Uiteraard krijgt u een soort van garantie, maar de ervaring leert, dat de ellende dan pas begint.
Trouwens dit bedrijf verkoopt auto's van een prijsklasse die niet in aanmerking komen voor een BOVAG garantiebewijs.

Ga naar een bedrijf die tenminste is aangesloten bij de BOVAG. Beter iets meer geld uitgeven, dan op deze site uw klacht neer moeten zetten.

Mijn advies: kijk eens verder...... (zachtjes uitgedrukt!!)

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Oct 1, 2010 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Hutch: gegarandeerd de scherpste prijs voor die auto met dát kenteken ;-)

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 08:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

let op ! oplichters !

een vriend van mij zou hier zijn auto kopen.
even voor de zekerheid km-stand controleren.
is de teller 100.000 km terug gedraaid.
toen de verkoper hierover werd ingelicht, werd hij erg agressief en verplichtte hem de auto alsnog af te nemen omdat er een koopovereenkomst was.
km-stand terugdraaien is toch wel een een ontbindende faktor om de koop te annuleren.

dus hier een auto kopen is vragen om problemen!!

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Stevoo,

hopelijk heeft uw vriend deze auto daar niet gekocht.
Als dit 'heerschap' (ik zal het maar heel netjes schrijven!) deze zaak durft (....) voor te leggen bij het kantongerecht, mocht het ooit zover komen, wint uw vriend dit met gemak.

Er is zelfs mogelijk sprake van artikel 326 SR (oplichting):
"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het verlenen van een dienst, tot het ter beschikking stellen van gegevens, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie"

Zelfs een poging daartoe is al strafbaar.

Ik adviseer dan ook om, in voorkomend geval, altijd aangifte te doen bij de politie.

Dit soort wanpraktijken is bijna niet uit te roeien.
Wie bij dit 'bedrijf' een auto koopt (wil kopen), kan beter zijn/haar geld meteen in de vuilnisbak gooien. Scheelt een hoop extra geld en een hoop ergernis.
'Russisch roulette' spelen is nog veiliger dan bij dit 'bedrijf' een auto kopen.

Ik begrijp niet, dat dit 'bedrijf' nog steeds bestaat. . . . . .
(maar ja, dat is mijn mening).

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 7, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@hutch

Dit bedrijf bestaat nog steeds door de gratie van de klanten, zolang deze daar auto's voor een minimum geld daar blijven kopen zullen dit soort bedrijven blijven bestaan.... Er zijn vaak ook mensen die daar een opknappertje kopen, om zelf aan te sleutelen en de kosten al voor incalculeren. Wil je een goede auto voor een goede prijs inclusief service (zo hierboven te lezen) moet je hier niet zijn....