pe
door pedrovic2 Oct 16, 2010 om 22:02
Auto & vervoer

Autohuur via Hertz. Ondanks contract, bijbetalen bij afhalen!

In Nederland had ik (via de RyanAir site) een contract afgesloten met Hertz waarin stond dat: "Annie betaalt middels een creditcard, Henk is de bestuurder. En dat voor 8 dagen en 499,28 euro's."

Kom je aan in Noorwegen, krijg je (bij de Hertz balie op het vliegveld Rygge) te horen dat je moet bijbetalen omdat: "Creditcard houder Annie is automatisch de bestuurder. Als Henk de bestuurder wordt, dan komt er totaal €27 bij." Tsja, daar sta je dan... in een vreemd land, andere huurders ongeduldig achter je in de rij, de hoofdsom is al betaald, en als u niet extra betaalt dan krijgt u de autosleutel niet en valt uw vakantie in het water. Dus wat voor keus heb je... je betaalt gewoon de "additional driver fee"...

Achteraf heb ik een klacht ingediend. Deze werd afgewezen omdat (copy/paste): "In de algemene voorwaarden staat dat de hoofdbestuurder tevens creditcardhouder moet zijn. De betaling kan wel gedaan worden door iemand die geen hoofdbestuurder is, zolang de hoofdbestuurder maar een creditcard op eigen naam heeft. Ook als u via Ryanair boekt zijn de algemene voorwaarden van Hertz zichtbaar. Ik kan dan ook niet overgaan tot een teruggave van deze kosten."

Nu gaat het me niet om die rottige 27 euro, maar ik vind gewoon: "afspraak is afspraak"
Bij Hertz geldt in elk geval: "Contract is geen contract"!

2233 3 Rapporteer

mi
door miraltje - Oct 16, 2010 om 23:03
462 Antwoorden / 0 Vragen

beetje kinderachtig van u om hier over een klacht in te dienen.

het is tegenwoordig algemeen bekent dat de bestuurder van een huurauto een creditkaart op naam moet hebben en deze de hoofdbestuurder is.

via ryanair wordt je doorgelinkt naar hertz en hertz vermeldt dat er aanvullende eisen kunnen zijn in het land waar de auto wordt gehuurd.

naar deze informatie wordt duidelijk verwezen op de website van hertz,ik hoefde nog geen 30 seconden te zoeken alvorens ik de informatie vond.

welleswaar in het engels, maar dat komt omdat het een hertz vestiging in het buitenland betreft, maar dit staat er letterlijk [quote]

Vereisten

Current Location
Moss Lufthavn Rygge
Terminalveien 100 Rygge, Noorwegen

Wijzig locatie

Kies een onderwerp en klik op Go:

Choose One Additional Driver / Operator Age Restrictions and Exceptions Amendments, Cancellation, No Show - Lost Rental Chauffeur-Drive Collision Damage Waiver ( CDW ) Delivery/ Collection Service Driver's License Driving Restrictions Estimated Mileage Forms of Payment Grace Period Late Arrival Policy Location Service Charge Luggage Racks Making Reservations - Legal Mandatory Fuel Purchase Charge Mobile Phones One-Way Rentals Out of Hours information Passport Information Personal Accident Insurance (PAI) Refueling Options Road Tax Safety seats (Infant seat, Child seat, Booster) Ski Equipment Super CDW + Super TP Package (SCDW+STP) Taxes Theft Protection (TP) Third Party Liability Winterized Fee

The person named on the reservation booking must be the main driver, present at time of rental and payer of any rental charges.

Additional drivers are possible with a fee of NOK 30.00 (excluding tax) per day and additional driver, with a maximum charge of NOK 420.00 (excluding tax) per rental.

For further information regarding driver’s licence requirements please refer to “Driver’s licence” in the location index.

For further information regarding minimum age requirements please refer to “Age Restrictions and Exceptions” in the location index.

de tijd van "dat wist ik niet" is voor consumenten verleden tijd , tegenwoordig is nagenoeg alles te vinden op het www.

neem je verantwoording en schuif het niet af op een ander als je zelf niet voldoende onderzoek hebt gedaan

pe
door pedrovic2 - Oct 16, 2010 om 23:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Oh, maar de voorwaarden kunnen best kloppen. Daar gaat dit niet om.
Waar het wél om gaat is: "contract is contract".

En een zin als "Er kunnen aanvullende eisen zijn in het land waar de auto wordt gehuurd." is natuurlijk nonsens. Als de site ontwikkelaar een testje inbouwt met "If Land = ' Noorwegen' Then Call Extra_Rubriek_ivm_Additional_Drivers" dan is alles netje op orde.

Een bijbetaal-verrassing achteraf is simpelweg Not Done. Maar sommige mensen blijken dat juist wel fijn te vinden (maak ik op uit de reactie hierboven).

mi
door miraltje - Oct 16, 2010 om 23:53
462 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik vind het net als de rest het niet fijn als naderhand nog verborgen kosten moeten worden voldaan.

ik heb net een proefboeking gedaan bij hertz en daar moet je heel bewust een hokje aanvinken dat je de algemeen voorwaarden hebt gelezen en dat je daar mee akoord gaat.

als je deze dus maar klakeloos aanvinkt of en dus te laks bent om ze doortenemen moet je je op de blaren zitten.

zoals u zegt contract is contract, en die wordt op de letter nauwkeurig uitgevoerd.