is
door ischut Sep 13, 2020 om 16:11
Auto & vervoer

Autoverzekering premie

Ik krijg van mijn autoverzekering te horen dat ze de premies voor de autoverzekering grondig hebben herzien. Voor de bepaling van de hoogte van de premie hebben ze nu meer premiebepalende factoren ter beschikkking. waardoor de premie beter is afgestemd op de specifieke risico's per voertuig en klant. Ik heb een all risk verzekering en heb al meer dan 40 jaar mijn rijbewijs en slechts drie keer een kleine schade gehad. De bedoeling is een zo aantrekkelijk mogelijk premie voor de klanten te realiseren. Maar mijn premie gaat met ruim 37% omhoog (van een kleine 1600 euro naar 2100 euro). Ik krijg vervolgens wel bonuskorting, maar toch. Ik snap niet hoe dit kan. Hebben meer mensen dit probleem?

5775 8 Rapporteer

mr
door mrmoto - Sep 13, 2020 om 16:17
167 Antwoorden / 4 Vragen

zoek en vind een andere autoverzekering die mijns inzieens stukken goedkoper kan en door de premieverhoging heb je de vrijheid om direct op te zeggen ( tip: Independer )

tijger1
door tijger1 - Sep 13, 2020 om 16:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet wat voor auto u hebt, maar € 2.100 is een kolossal bedrag. Maar als die drie schades van de laatste drie jaar zijn, dan keldert u wel flink op de bonus malus ladder. Maar eens op internet kijken of u niet goedkoper terecht kunt.

Als de auto al op leeftijd is, kunt u ook overwegen de verzekering om te zetten naar WAextra of zo.

justmeagain
door justmeagain Sep 19, 2020 om 00:48
623 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger ik denk dat dat wel meevalt. Want zeg 2500 euro aan premies maar 80% korting is dus 500 euro premie/12 maanden is ff ruim 40 euro per maand.
Mijn dochter betaald zonder schadevrije jaren 120 euro per maand voor een WA+ net een Ford Fiesta uit 2015. Alle risc zou op ruim 200 euro komen. Ik zelf net 80% no claim zou nog geen 25 euro WA+ betalen en nog geen 40 euro All risc

ne
door neodutchio - Sep 13, 2020 om 18:31
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Een kleine of grote schade maakt geen verschil, schade is schade. Wel van belang is wanneer die schade gereden is. Onlangs en kort achter elkaar geeft een enorme premie stijging.
Verder zijn de laatste jaren de premies veel te laag geweest. Er werd meer aan schade uitgekeerd dan dat er aan premie binnenkwam. Die inhaalslag loopt nu een jaartje of 2 om weer gezond te worden.

Wat ook van invloed kan zijn is uw leeftijd. Een prijsvergelijk bij andere verzekeraars zullen laten zien of u teveel betaald.

is
door ischut Sep 14, 2020 om 22:38
20 Antwoorden / 25 Vragen

De eerste schade was in 1981, de tweede in 1988 en de derde in 2017. Ik rijd altijd in vrij nieuwe auto's en ik ben 60.

jantje7
door jantje7 - Sep 13, 2020 om 19:14
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Uw verhoging is slecht 31%, toch nog een flinke verhoging.

tijger1
door tijger1 - Sep 14, 2020 om 23:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan is alleen die laatste schade van belang voor de bonus malus ladder. Gezien het tijdsverloop van de andere schades.

Maar goed spitten op internet bij een vergelijker.

sv
door svdende - Sep 18, 2020 om 21:59
11 Antwoorden / Vragen

Misschien kan je vragen aan je verzekeraar wat nu precies die "meer premiebepalende factoren" zijn. Iets meer onderbouwing lijkt mij wel redelijk toch? Je kan ze ook gewoon bellen en dreigen dat je gaat overstappen misschien geven ze je dan korting. Ik weet niet hoe lang je al klant bent bij deze verzekeraar, maar als dat 40 jaar is dan mogen ze wel eens wat terugdoen nietwaar? Anders inderdaad vergelijken voor een nieuwe verzekering. Het internet is bezaaid met vergelijkingssites (lees pricewise, independer, overstappen, deautoverzekering.com, hoyhoy etc. etc.) Veel succes.

ne
door neodutchio Sep 18, 2020 om 23:24
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom menen mensen toch altijd dat als ze ergens lang klant zijn ze meer privileges hebben dan iemand die korter klant is? Elke klant is hetzelfde en zal hetzelfde behandeld moeten worden. Je mag niet iemand gaan voortrekken omdat die toevallig een paar jaar langer klant is. Zal wat zijn, uw collega krijgt meer loonsverhoging dan u. Wat hij werkt er al 30 jaar en u pas 10.

justmeagain
door justmeagain Sep 19, 2020 om 00:43
623 Antwoorden / 8 Vragen

Ze hebben toch ook al 3x wat terug gedaan! Ze hebben de schades van ts netjes betaald.
Autoverzekeringen zijn in Nederland het goedkoopste van alle landen om ons heen. En er is meer  aan schades betaald dan er aan premies in ontvangen dus moeten de prijzen omhoog.

PK-79
door PK-79 - Sep 27, 2020 om 13:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

ASR verzekeringen? Mijn premie is ruim verdubbeld,ik ben bezig over te stappen naar een andere verzekeraar.