Ma
door Matrozen??? May 4, 2018 om 21:57
Auto & vervoer

Autowasserette word de auto echt schoon

ik heb mijn auto  door de wasserette gedaan met het beste programma voor € 17,50  en ging met een schone  doek  over het dak en zijkant maar zag dat het niet echt schoon was en zou het een idee vinden omdat eens te testen hoe het gesteld is met die wasserette,s. dirk vuijk

2304 12 Rapporteer

costnix
door costnix - May 4, 2018 om 22:09
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U bent nu op het forum van Kassa, maar u wilt blijkbaar contact met de readactie van Kassa.
https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact is de juiste plek hiervoor.

tenormin
door tenormin - May 4, 2018 om 22:34
16876 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien had de auto een flinke wasbeurt nodig, ik bedoel, lang niet gewassen; dan krijgt ook de wasserette het niet in een keer schoon. Meestal ook de velgen niet. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Kassa daar een gedeeltelijke uitzending aan gaat wijden, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet ( als u @costnix raad opvolgt).

aurora1
door aurora1 - May 4, 2018 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Oké.

hansje klein
door hansje klein - May 4, 2018 om 23:10
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Doe uw voorstel >HIER<  opnieuw want ...

wij hebben géén enkele invloed op de redacties van BNN-Vara.nl

https://onderzoek.consumentenbond.nl/csb277/Project/Start

PS. Misschien eens op het bordje >BOVAG< letten?

https://www.bovag.nl/thema-s/professioneel-autowassen,-goed-voor-uw-auto-en-het

me
door mein33 - May 5, 2018 om 08:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Op een enkle negatieve reactie zal geen onderzoek worden gedaan.
Een auto echt schoon krijgen in een wasstraat of met het emmertje voor de deur gaat nooit helemaal lukken.
Let wel, in de wasstraat wordt er altijd een, duurbetaald, middeltje toegevoegd om de auto makkelijk droog te kunnen blazen en hem mooi te laten glimmen, dus er blijft altijd de e.o.a. substantie op de lak achter.
Het water wordt telkenmale hergebruikt en alleen van (grof)vuil ontdaan voor het weer over uw auto wordt gesproeit. Na ieder wassing blijven er restanten van allerlei gebruikte toegevoegde middelen over en dat maakt het waswater er niet schoner op.
Bij sommige wasstraten kun je het waswater ook heel goed ruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 5, 2018 om 10:13
16892 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. in de wasstraten in mijn omgeving worden auto's na een wasbeurt zodanig schoon opgelevert dat het aanvaardbaar is. Ook met de niet beste programma's.
Maar het is en blijft hoe dan ook machine werk en kan soms hardnekkig vuil achterblijven.
Bij een aantal wasstraten als genoemd rijdt men de wasstraat uit bij een bord: niet tevreden, meld dat dan of iets dergelijks.

Een optie is zelf wassen bij een wasstraat die die voorziening ook heeft (hoge druk spuiten, borstel met waszeep etc.) en dan zult u ook merken dat het soms lastig is alles in één keer goed schoon te hebben.

(Zelf thuis wassen kan ook maar er zijn al plaatsen in Nederland waar dat niet meer is toegestaan i.v.m. ontkoppelen regenwaterafvoer van rioolafvoer)

emcede
door emcede - May 5, 2018 om 11:04
960 Antwoorden / 4 Vragen

Hoeveel tijd zat er tussen de wasstraat en de doek? Onderweg naar huis vangt de auto alweer vuil. Direct een reden om je hier niet druk over te maken: hoe schoon de auto ook is, binnen de kortste keren zit er weer vuil, fijnstof, stuifmeel of saharazand op.

tijger1
door tijger1 - May 5, 2018 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is maar een auto en die rijdt buiten.

me
door mein33 May 5, 2018 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gelukkig wel, maar meestal staat hij binnen !    ;-))

hutch
door hutch - May 5, 2018 om 13:17
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Over het algemeen kan men wel stellen dat het gebruik van een autowasstraat niet al te best is voor de auto zelf, i.v.m. agressieve schoonmaakmiddelen.
In een korte tijd moet (zou moeten...) al het vuil eraf zijn. Buiten dat kan een autowasstraat nooit op alle plekken komen, dus zal men de rest zelf moeten doen.

De gevolgen van die agressieve schoonmaakmiddelen kan men heel vaak zien aan de (mogelijk geplastificeerde) dakrails, die dan voorzien zijn van niet verwijderbare vlekken.

Voor zover het kan (en mag...) is het beter om de auto gewoon thuis te wassen, of in een wasbox (bij een autowasstraat) waar alleen water gebruikt kan worden. Dit laatse eventueel met zelf meegebrachte autowasshampoo.

Men zou ook de auto in (of na) de regen kunnen wassen. Regen bevat (veel) minder kalk. Bij gebruik van kraanwater kunnen kalkvlekken ontstaan (welke wel verwijderd kunnen worden).

En ja, ik weet het over het milieu.

aurora1
door aurora1 - May 5, 2018 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De autowasserette waar ik kom levert een uitstekende prestatie en voor de laagste prijs: 8,50 euro.
Ze soppen de auto van buiten ook eerst met bezems e.d. Bijzonder vriendelijke mensen, goede werksfeer ook.
Dus zoek ook een deregelijk wasstraat, maar laat de auto ook niet zo lang vervuilen dat er mos op is gaan groeien en je je naam in de straatviezigheid kunt schrijven.

me
door mein33 May 5, 2018 om 17:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ze soppen de auto van buiten ook eerst met bezems e.d.

Lekker 'krassen', 'krassen' en nog eens 'krassen' in je lak, maar het is maar een auto en hij rijdt (gelukkig) buiten.

aurora1
door aurora1 May 7, 2018 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Laat dat nu enorm meevallen dat krassen, als daar al sprake van is. De grootste en duurste auto's blijken daar steeds terug te komen, dus..... Ik vergat nog te melden dat ze voordat je de straat inrijdt ook nog met een waterspuit in de weer gaan. .Slecht idee als je gaten in de auto mocht hebben....
Trouwens de borstel thuis zal dan ook zeer onveilig zijn.
En inderdaad is het een gebruiksvoorwerp. Des te voorzichtiger je zelf ermee bent, des te meer blijken anderen wel even te "helpen" met beschadigen.
En, het is al gezegd, soppen tijdens regen of kort erna, ik voeg daar nog aan toe: soppen als het geregend heeft en de auto nat is of pas was.
Anders geen auto nemen, of altijd binnen laten staan met kleden eroverheen.

Ta
door Tanyya - May 24, 2018 om 14:43
5 Antwoorden / Vragen

Sowieso was ik dan teruggereden naar de medewerkers en laten zien dat de auto niet goed is schoongemaakt.

Ta
door Tanyya - May 24, 2018 om 14:44
5 Antwoorden / Vragen

Sowieso was ik dan teruggereden naar de medewerkers en laten zien dat de auto niet goed is schoongemaakt.

tijger1
door tijger1 May 24, 2018 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, echt nuttig na drie weken.