di
door dipo Nov 15, 2012 om 12:20
Auto & vervoer

Bankpassen werken niet meer in buitenland

ik ben op vakantie. mijn bankpas en creditcard werken niet meer in Thailand. een week geleden nog wel. nu niet meer. ben bij ING Thailand geweest. kunnen niets voor me doen. een noodmailtje naar ING NL blijft onbeantwoord. een telefoontje naar het 'service'nummer levert op dat er geen contact mogelijk is. nog even en mijn geld is op. wat moet ik doen.

8014 21 Rapporteer

holstein
door holstein - Nov 15, 2012 om 12:25
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik weet niet hoe het bij de ING bank werkt, maar ik zit bij de Rabo en die hebben nu standaard de bankpas voor buiten Europa geblokkeerd, dat kun je met 1 telefoontje laten veranderen, maar zou dat misschien ook bij de ING het geval kunnen zijn?
Mocht het dus wel zo zijn dan zou je met je bankfiliaal in Nederland kunnen bellen en zou het zo moeten zijn opgelost.
Het is maar een tip, kan bij jou bank net zo goed anders zijn, maar je weet het nooit....

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2012 om 12:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=holstein schreef op donderdag 15 nov 2012, 12:25]Ik weet niet hoe het bij de ING bank werkt, maar ik zit bij de Rabo en die hebben nu standaard de bankpas voor buiten Europa geblokkeerd, dat kun je met 1 telefoontje laten veranderen, maar zou dat misschien ook bij de ING het geval kunnen zijn?

Nee, ING heeft standaard geen blokkade op transacties buiten Europa. Dat kan het probleem dus niet zijn. Er is blijkbaar een andere reden, zoals geskimd of te weinig tegoed.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2012 om 12:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je dit nr. al geprobeerd: +31 20 5 611 619?

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2012 om 12:56
16849 Antwoorden / 108 Vragen

De ING vermeld wel dat men "onverwacht hoog pingedrag" buiten Europa in de gaten houd en dan wel blokkeert. Misschien was dit in Uw situatie het geval? Natuurlijk wel van de zotte dat men U niet antwoord op noodkreet. Optie: misschien mogelijk om de Nederlandse Ambassade om tijdelijke hulp te vragen voor oplossing

jo
door jorisw - Nov 15, 2012 om 14:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dipo schreef op donderdag 15 nov 2012, 12:20] een telefoontje naar het 'service'nummer levert op dat er geen contact mogelijk is. nog even en mijn geld is op. wat moet ik doen.

Welk service nummer heb je gebeld? Het 0900 nummer zal niet werken vanuit het buitenland.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2012 om 14:41
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het nummer wat carola.83 geeft is het goede nummer. Het is wel te betalen, maar zonder buitengewoon tarief.

ingwebcare
door ingwebcare - Nov 15, 2012 om 15:16
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dipo,

Erg vervelend dat je tegen deze problemen aanloopt. Voor hulp bij geblokkeerde Betaalpas en Creditcard en dus een oplossing voor het probleem kun je 24 uur per dag, 7 dagen per week bellen met de Alarmlijn via +31 58 212 6000.

Mijn collega's helpen je graag verder.

Toch nog een fijne vakantie gewenst!

Vriendelijke groeten,

Roy
ING Webcare team
http://www.ing.nl/webcare
http://twitter.com/INGnl_webcare

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2012 om 15:22
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=zwemmer schreef op donderdag 15 nov 2012, 14:41]Het nummer wat carola.83 geeft is het goede nummer. Het is wel te betalen, maar zonder buitengewoon tarief.

Dat is dus niet het goede nummer wat Carola, goedbedoeld, doorgaf. Hoop dat TS nog meeleest daar in het verre Thailand en nog wat geld heeft om te bellen.

Wel heel fijn dat INGwebcare reageert en na telefoontje de problemen kan oplossen, want dat is nu het allerbelangrijkste.

Gr
door Grunn1 - Nov 15, 2012 om 15:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb afgelopen zomer hetzelfde gehad tijdens vakantie in Amerika. Kreeg alleen wel netjes van de Ing een sms dat de passen geblokkeerd waren omdat deze waren gebruikt in Amerika. Het telefoonnr vermeld in de sms van de Ing gebeld en het werd direkt opgelost. Vond het alleen wel raar want het was al de 15e keer dat ik naar Amerika op vakantie was en dit was de 1e keer dat mijn passen geblokkeerd werden.

zwemmer
door zwemmer - Nov 15, 2012 om 16:30
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ja, hoor dat nummer vermeldt ING zelf op de site als toegangsnummer vanuit het buitenland. Het is echter géén alarmnummer.

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2012 om 16:46
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@zwemmer, daar ging het toch niet om. Het nummer wat Carola doorgaf is een ING nummer, maar geen noodlijn voor wie het nodig heeft. Gaat me niet om gelijk of ongelijk: zie schrijven ING: gewoon een speciaal nummer voor speciale zaken.

dearagain
door dearagain - Nov 15, 2012 om 20:21
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*toch wel attent dat het ING-webcareteam hier meekijkt en advies geeft

*hoeveel bank wil je hebben (in Thailand)?

diumenge
door diumenge - Nov 15, 2012 om 22:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga anders even naar een filiaal van ING in Thailand, is daar weliswaar een zakelijke bank, maar misschien willen ze je wel helpen? Mocht dat of het telefoonnummer wat ING heeft doorgeven niet werken, dan zou je door familie of kennissen via Western Union geld kunnen laten overmaken.

jo
door johros - Nov 16, 2012 om 19:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

nou wij waren in vormalig oostduitsland en daar bleek dat je bijna overal 4 euro moet betalen om te kunnen pinnen gewoon chas geld op nemen dus en daar betaal hje dan alle kosten voor hier .
en nee was ook bij alle banken daar niet 1 uitgezonderd onverwachts dure vakantie want in winkels kan je onder de 10 euro niet binnen maar goed verder leuke vakantie hahah

di
door dipo - Nov 18, 2012 om 06:36
15 Antwoorden / 14 Vragen

Ondanks ING en Dankzij mijn broer en Western Union heb ik weer geld in het buitenland. Als ik terug ben in NL zal ik ING om uitleg vragen. Ik overweeg om over te stappen naar een bank die zijn klanten niet in de steek laat.

mr
door mrmitu - Nov 18, 2012 om 08:57
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dipo schreef op donderdag 15 nov 2012, 12:20]ik ben op vakantie. mijn bankpas en creditcard werken niet meer in Thailand. een week geleden nog wel. nu niet meer. ben bij ING Thailand geweest. kunnen niets voor me doen. een noodmailtje naar ING NL blijft onbeantwoord. een telefoontje naar het 'service'nummer levert op dat er geen contact mogelijk is. nog even en mijn geld is op. wat moet ik doen.

jo
door jorisw - Nov 18, 2012 om 20:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dipo schreef op zondag 18 nov 2012, 06:36]Ondanks ING en Dankzij mijn broer en Western Union heb ik weer geld in het buitenland. Als ik terug ben in NL zal ik ING om uitleg vragen. Ik overweeg om over te stappen naar een bank die zijn klanten niet in de steek laat.

Buitenlandse filialen zijn meestal onafhankelijke bedrijven en zeker geen lokale klantenhelpdesk. Dus bij een andere bank is de kans dat een lokaal filiaal je niet kan helpen net zo groot.

zoekster
door zoekster - Nov 18, 2012 om 20:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jorisw schreef op zondag 18 nov 2012, 20:00][quote=dipo schreef op zondag 18 nov 2012, 06:36]Ondanks ING en Dankzij mijn broer en Western Union heb ik weer geld in het buitenland. Als ik terug ben in NL zal ik ING om uitleg vragen. Ik overweeg om over te stappen naar een bank die zijn klanten niet in de steek laat.

Buitenlandse filialen zijn meestal onafhankelijke bedrijven en zeker geen lokale klantenhelpdesk. Dus bij een andere bank is de kans dat een lokaal filiaal je niet kan helpen net zo groot.
Het ging niet om het butenlandse filiaal, ook via telefoon en mail lukte het niet. En blijkbaar met behulp van het door de ING webcare geadviseerde alarmnunmer ook niet.

ingwebcare
door ingwebcare - Nov 19, 2012 om 08:41
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Dipo,

Goed om te horen dat je inmiddels weer over geld kunt beschikken maar ik begrijp dat je je niet voldoende door ons geholpen voelt. Kun je als je weer in Nederland bent een bericht naar ons sturen via Facebook: http://www.facebook.com/INGnl

Of Twitter: http://www.facebook.com/INGnl

Dan ga ik graag met je kijken wat er gebeurd is en hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Mvg,

Linda
ING Webcare team

laowai1965
door laowai1965 - Nov 19, 2012 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik nou precies hetzelfde meemaken.
Alleen zit ik niet in Thailand maar in China.
Ook bij mij werkt mijn ING pas niet meer,sinds donderdag of vrijdag, en ook mijn Creditcard (van ING) niet.
Ik werk al een aantal jaar op en af in China en ik ben gewoon bij de 'bank of China' gaan pinnen waar ik normaal ook altijd pin.
Krijg een berichtje op het scherm wat er op neer komt van "wij kunnen u niet van dienst zijn".
Contact opgenomen met de ING maar die kunnen mij niet verder helpen.
De (overigens) uiterst behulpzame en vriendelijke mijnheer die me te woord stond kon geen rare zaken ontdekken.
Saldo voldoende enz.
Misschien dat de magneetstrips zijn beschadigt?
Vreemd verhaal, gelukkig heb ik nog een Chinese bankrekening anders ben je toch mooi in de aap gelogeerd.

di
door dipo - Nov 20, 2012 om 10:39
15 Antwoorden / 14 Vragen

@Laowai 1965: ja, inderdaad merkwaardig. ik denk niet dat het aan de magneetstrips ligt. gelukkig heb je nog een Chinese bankrekening. anders was je inderdaad behoorlijk de Panda (uitstervende diersoort) geweest. en nee, I was/am not amused! succes!