jo
door jordy Nov 17, 2010 om 17:17
Auto & vervoer

Brandstofvergoeding na defecte OV-chipkaart

In het begin van het schooljaar (eind augustus) kwam ik erachter dat mijn studenten OV-chipkaart niet werkte. Na gebel met de klantenservice en bezoeken aan het servicepunt van Veolia, heb ik een nieuwe kaart aangevraagd. Uiteindelijk heb ik de nieuwe kaart na 16 werkdagen werkend kunnen gebruiken.

Deze 16 werkdagen ben ik op eigen kosten naar school geweest. Op het moment van defect raken van de kaart, was bekend dat de vervoerskosten niet vergoed zouden worden.

Toen had ik de keus: openbaar vervoer of auto. Aan openbaar vervoer zou ik dan per dag 9,90 euro moeten betalen. Met de auto zou mij dit per dag ongeveer 5 euro kosten (alleen brandstof). De keuze viel toen op de auto.

Nadat ik mijn nieuwe OV-chipkaart heb mogen ontvangen, werd pas bekend dat de vervoerskosten wel vergoed zouden worden, maar alleen bij vervoersbewijzen van het openbaar vervoer. Indien ik dit van te voren geweten had, was ik niet met de auto maar met de bus geweest.

Mijn declaratie, en uiteindelijk ook het bezwaarschrift, werd afgewezen, omdat het brandstofkosten waren.

Is het mogelijk alsnog mijn brandstofkosten vergoed te krijgen?

1029 9 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Nov 17, 2010 om 17:22
777 Antwoorden / 31 Vragen

Lijkt me niet. U zou alleen een verzoek om clementie kunnen doen.
Brandstof kan u immers overal naar toe leiden. Het probleem zal 'm zitten in het aantonen van de daadwerkelijke brandstofkosten in die periode voor verplaatsing tussen genoemde locaties.

ro
door ron530 - Nov 17, 2010 om 17:56
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Brandstofkosten gaan ze niet vergoeden u heeft immers niet met het ov gereisd. Het ov was niet gestremd enkel uw kaart deed het niet, door niet met het ov te reizen vervalt alle aansprakelijkheid op een vergoeding want geen kaarten geen vergoeding.

jo
door jordy - Nov 20, 2010 om 11:59
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het zo raar dat ze zich niet kunnen inleven in de klant. Voor mij was de auto namelijk goedkoper. Maar helaas. Toch bedankt voor jullie antwoorden.

invalide
door invalide - Nov 20, 2010 om 12:08
787 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Jordy,

Ik had vermoedelijk wegens deze slechte info vermoedelijk dezelfde fout gemaakt.

Eerst zeggen niets te vergoeden en nu wel, dus claim je brandstof en onder vermelding van foute informatie.

Waarom kreeg ik mijn bankpas wel na maandag melden op woensdag en moet dit 16 dagen duren?
De foto hadden ze nog en een nieuwe maken en sturen kan toch sneller?

Helaas word je gedwongen deze kaart te gebruiken en ik zou als ik nog zou studeren liever 50% van de waarde ontvangen om zelf iets te regelen!

jscholtes
door jscholtes - Nov 20, 2010 om 13:27
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik snap dat je het antwoord niet leuk vind maar het is niet anders. Je brandstofkosten kun je gewoon niet 'aantonen'!

jo
door jordy - Nov 20, 2010 om 13:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zouden eventueel wel een bepaald bedrag per km kunnen vergoeden.

jscholtes
door jscholtes - Nov 20, 2010 om 13:41
777 Antwoorden / 31 Vragen

Jordy welke km's dan? Een trein gaat van d naar q. Je moet sowieso eerst van A naar D en vervolgens van R naar Z. Van d naar q heb je normaliter een bewijs. Nu heb je helemaal niets. Je kunt wel beweren dat je die dagen reisde, maar toon het ook maar eens aan......
Het antwoord is heel vervelend: dat gaat je gewoon niet lukken!

jo
door jordy - Nov 20, 2010 om 13:44
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet dat het me niet gaat lukken. Ik ga er verder ook geen moeite meer voor doen. Maar het gaat me vooral om het inlevingsvermogen en slechte communicatie van die organisatie.

jscholtes
door jscholtes - Nov 20, 2010 om 13:49
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=jordy schreef op zaterdag 20 nov 2010, 13:44]Ik weet dat het me niet gaat lukken. Ik ga er verder ook geen moeite meer voor doen. Maar het gaat me vooral om het inlevingsvermogen en slechte communicatie van die organisatie.

Die mening delen we. Wat schieten we ermee op? Niets!