oo
door oostrum Dec 23, 2014 om 13:10
Auto & vervoer

Fasioncheque verlopen

Ik heb vorig jaar oktober een fashioncheque kado gekregen . Het was er niet van gekomen om deze in te leveren. Afgelopen weekend was ik bij Lucardi en wat blijkt de kaart is niet meer geldig! Van alles geprobeerd maar de EUR 20,,00 die er op zou moeten staan kwamen niet tevoorschijn. Nadat ik had ingelogd op de website blijkt dat mijn kaart is verlopen!
De kaart is dus maar een jaar geldig. Er staat geen eind datum op de kaart!!!
Waarom zijn deze kaarten maar 1 jaar geldig. Volgens de website van fashioncheck kan ik mijn kaart verlengen via een ingewikkeld formulier en men brengt daarvoor 5 euro administratie kosten in rekening. BELACHELIJK.
Mag dit????

24292 12 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 23, 2014 om 13:18
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Een duidelijke uitleg over cadeau- en tegoedbonnen staat * *.

Het komt er op neer dat uw cadeaubon onbeperkt geldig dient te zijn , indien er geen uitgiftedatum op staat. Staat deze laatste er wel op, dan is uw bon 5 jaar geldig.

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2014 om 16:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo oostrum,

De 'spelregels' staan in de Algemene Voorwaarden:

9. Looptijd, verlengingsoptie
1) De looptijd van de overeenkomst tussen u als Houder en FCB bedraagt een jaar. De looptijd gaat in op de datum van aankoop van de fashioncheque en eindigt automatisch een kalenderjaar na deze datum. De looptijd staat duidelijk vermeld op het Betalingsbewijs van iedere fashioncheque.
2) De fashioncheque kan slechts binnen deze looptijd van een jaar worden verzilverd bij de deelnemende winkels (Deelnemers). Na afloop van de looptijd kunt u het Tegoed niet meer gebruiken om Producten en diensten bij de Deelnemers te kopen.
3) Voor zover het actuele saldo op de fashioncheque € 5,00 of meer bedraagt, kan de looptijd van uw fashioncheque door FCB door tussenkomst van FCH tegen betaling van administratiekosten van € 5,00 eenmalig worden verlengd met maximaal een kalenderjaar, te rekenen vanaf het oorspronkelijke einde van de looptijd zoals vermeld op de fashioncheque (voorbeeld: einde van de looptijd op 03?10?2014, verlengingsoptie tot 03?10?2015). De Houder kan verzoeken om verlenging van de looptijd tot een datum binnen het kalenderjaar volgend op de oorspronkelijke einddatum. Bij verlenging komen de administratiekosten van € 5,00 per fashioncheque ten laste van het actuele Saldo op de betreffende fashioncheque. Verlenging van de looptijd van een fashioncheque met een actueel Saldo van minder dan € 5,00 is niet mogelijk.
4) Gelieve uw verzoek om verlenging hetzij via e?mail (info@fashioncheque.nl), hetzij telefonisch (023 5518130) te richten aan de klantenservice van fashioncheque holding B.V..

edrick3
door edrick3 - Dec 23, 2014 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oostrum,

..... Volgens de website van fashioncheck kan ik mijn kaart verlengen via een ingewikkeld formulier en men brengt daarvoor 5 euro administratie kosten in rekening. BELACHELIJK.......
Hoe zo belachelijk?
Werk jij voor niets?

.....[iMag dit????....

Ja, dus!

(Overigens: Categorie Auto&Vervoer - Overig ???)

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2014 om 17:01
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb vorig jaar oktober een fashioncheque kado gekregen . Het was er niet van gekomen om deze in te leveren.

Kennelijk heeft u het hele jaar door geen kleding gekocht, het is er niet van gekomen ???

Maar een tip voor mensen die een kadobon krijgen (advies: geef euro's in een enveloppe, die zijn overal besteedbaar en heel lang geldig, en je kan het in delen besteden) noteer in je telefoon 2 maanden voor de afloopdatrum dat je nog een cadeau bon hebt gekregen ..........

Weet u dat minstens 30 % van alle kadobonnen niet geïncasseerd worden, zo blij zijn de ontvangers kennelijk.

po
door ponton1600le - Dec 24, 2014 om 10:04
40 Antwoorden / 11 Vragen

Misschien kan de ANWB hierin bemiddelen?

ro
door ron530 - Dec 24, 2014 om 12:14
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"Hoe lang is mijn fashioncheque geldig?
Reguliere fashioncheques zijn tot 1 jaar na activatie geldig. Voor actiekaarten kan een afwijkende geldigheidsduur gelden, dit staat altijd vermeld in de voorwaarden van de betreffende actie." Op de kaart zelf staat geen einddatum want zolang de kaart niet geactiveerd is blijft de kaart geldig. Blijkbaar heeft de kaart wel geactiveerd en er vervolgens niets mee gedaan, u bent wel een uitzondering want de meeste kaarthouders maken er snel gebruik van.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 12:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=ponton1600le schreef op woensdag 24 dec 2014, 10:04]Misschien kan de ANWB hierin bemiddelen?

Ivm Auto&Vervoer? ;-)

mahadma
door mahadma - Dec 24, 2014 om 12:34
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom zijn deze kaarten maar 1 jaar geldig?

Waarschijnlijk omdat de gever verwacht dat de ontvanger blij is met het cadeau en dit binnen redelijke termijn gebruikt. En 1 heel jaar, 365 dagen, is toch minimaal redelijk te noemen.

Dan kan je je ook nog afvragen, àls de kaart 5 jaar geldig zou zijn en "men" na 1 jaar al vergeten is dat "men" een kadokaart ooit gekregen heeft, "men" na 5 jaar dit absoluut vergeten is.

Je kàn overigens denken als gulle gever: "Mijn cadeau wordt niet op prijs gesteld ........."

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 25, 2014 om 01:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

OT@Mahadma
Die laatste zin is heel scherp maar helaas oh zo waar.
Als tever zou ik na een paar maanden al vragende de ontvanger al is geslaagd. In geval van nee, een mooie reminder om de cheque nu eens te verzilveren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 25, 2014 om 01:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Sorry van taalfouten, woordvootspelling is iets te enthousiast

jj
door jjelber - Nov 19, 2015 om 09:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Grappig dat iemand de voorwaarden aanhaalt. Geef je die erbij dan als je aan iemand zo'n fashioncheque geeft? Of moet je de voorwaarden gaan opzoeken op bv internet als je een cadeaukaart krijgt? Volgens mij is het gewoon verplicht de looptijd goed zichtbaar op de verpakking te vermelden als deze anders is dan 5 jaar. De verloopdatum staat tegenwoordig wel op de fashioncheque. Vroeger beslist niet. Dus het was 5 jaar en nu 1 jaar! De kaarten waar geen "1 jaar geldig" op staat zouden 5 jaar na aankoop geldig moeten zijn. Dit proberen ze nu aan te passen door de voorwaarden te veranderen en daarin de looptijd in te korten tot een jaar. En 5 euro voor een verlenging vragen? Dat is crimineel. En de eerder geplaatste opmerking "u werkt toch ook niet voor niets" slaat nergens op. Het verlengen van een kaart in een systeem duurt misschien een minuut. Dan is 5 euro volgens mij een beetje overdreven. En ja je krijgt er één voor je verjaardag en dan denk je wat doe ik ermee? In het begin heb je hem bij maar ja je kan de cheque niet overal in wisselen. Er zijn weliswaar nu beduidend meer winkels waar je de kaart in kan wisselen maar dat was enkele jaren geleden zeker niet het geval. Cadeautip: Gewoon geld geven of samen met de persoon waar je de kaart aan wilt geven gezellig een keer gaan winkelen. Veel leuker. Zo'n kaart geven doe je vaak uit gemakzucht. Uiteindelijk is het de bedoeling van zo'n bedrijf als Fashioncheque dat de kaarten worden vergeten te innen waardoor het saldo uiteindelijk op hun toch al volle bankrekening wordt gestort.

door 1953 - Nov 19, 2015 om 10:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Binnen een bepaalde periode nadat de fashioncheck verliep, kunt u de fashioncheque natuurlijk tegen die betaling € 5,00 - Bongo € 10,00 !! - opnieuw aanvragen. Beter iets dan niets! Beter een half ei dan een lege dop!