re
door rene3889 Feb 18, 2008 om 14:36
Auto & vervoer

Fiat doblo probleem auto??

ook ik heb problemen met de fiat doblo 1.6 januari 2003 momenteel heb ik heel veel problemen met het motormanagment systeem om een indicatie te geven van de laatste twee maanden 6x al bij de garage geweest elke keer als mijn systeem weer gereset is krijg ik binnen twee dagen de zelfde fout melding en er is de afgelopen tijd al een inlaatdruksensor vernieuwd kosten 194 euro/bobine 166 euro en motor regelmodule met zender 230 euro nog een paar dingen meer waarvan ik de naam niet meer weet dus is mijn vraag zijn er meer mensen die deze problemen hebben met de fiat doblo en wat kunnen we er aan doen en ps mijn linker en rechtershuifdeur hebben ook al de nodige problemen op geleverd

15019 11 Rapporteer

door 4711 - Feb 18, 2008 om 17:00
885 Antwoorden / 2 Vragen

Op de site www.problemcar.nl  is deze auto ook erg bekend, zowel de prive reacties als de monteurs....

Naast Uw schuifdeuren wat meestal goed afstellen en smeren zal worden..

Het zoeken en zomaar vervangen omdat ze vermoedelijk het gevonden hadden, maar achteraf dus niet, dit is helaas jammer en de deskundigheid is per dealer verschillend.
Hoe lang zijn ze al dealer en verkopen ze meerdere merken, een Fiat  garage met meer ervaring zal eerder dit soort dingen weten en goedkoper oplossen.

Fiat is helaas niet de betrouwbaarste merk die je kunt kopen en soms is een Mercedes goedkoper...
Want vergeet nooit dat na de aanschaf deze kosten ook komen en als je een Lease firma vraagt wat de prijzen zijn zul je niet voor deze kiezen!
Er worden daar duurdere auto's aangeboden die per maand goedkoper zijn en U weet nu helaas waarom!

re
door rene3889 - Feb 18, 2008 om 20:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt maar de garage waar ik mijn doblo naar toebreng is de fiat garage bosan arhem die hebben het over genomen van van doorn en top ook dealer van fiat maar die is failiet gegaan maar daar had ik ook problemen met het motormangement systeem dus mijn probleem moet verder bekent zijn ik kan me niet voorstellen dat ik de enigste ben met dit probleem

grindweg
door grindweg - Feb 18, 2008 om 20:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

laat de auto uitlezen en vertel wat de fout codes zijn. vaak is de lambda sensor een probleem maar deze is te meten of hij werkt.het is een auto die wel wat meer onderhoud behoeft. sloten van deuren zijn een bekend zwak systeem.

re
door rene3889 - Feb 18, 2008 om 21:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

ik zal proberen om de fout codes te achterhalen ik moet woensdag toch weer naar de garage omdat het lampje van de motor mangement systeen weer brand

re
door rene3889 - Mar 3, 2008 om 09:49
3 Antwoorden / 1 Vragen

mijn laatste update van mijn problemen met de doblo woensdag 20 feb de auto weer naar de garage hij heeft daar twee dagen gestaan en ze hebben alles getest en nu moest hij weer goed zijn het lukte alleen niet om nieuwe software er op te zetten maar dat hadden ze al eerder gedaan dus was het probleem al bekend bij mijn en het mooie was de auto heeft het drie dagen goed gedaan ik heel blij maar naar drie dagen ging het lampje weer branden dus weer een nieuwe afspraak gemaakt bij de dealer Twisted Evil Twisted Evil donderdag 28 feb auto naar de garage weer de heledag in de garage gestaan en hij was weer gemaakt alleen hadden ze nu een paar kabels afgesloten met klemmen en een moer maar dat kom geen kwaat volgen de dealer dat deden ze wel vaker volgens fiat en ik moet zeggen hij reed weer ouderwets goed en lekker maaaaaaaaaaarrrrrrr het is nu weer een paar dagen later maandag 3 maart en het is weer zover gisteren 2 maart is het lampje weer gaan branden dus heb ik maar weer gebeld naar de garage dus aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa k#t auto

door 4711 - Mar 3, 2008 om 10:08
885 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet verboden een andere fiat garage te proberen iets verder weg....
Maar helaas zijn er meerdere in problemen gekomen omdat de kwaliteit niet zo goed was.
Ik vermoed dat U gezien de bekende problemen niet zoveel inruil zult krijgen, maar proberen kan altijd.
Vooral jonge verkopers die tegen sluitingstijd willen scoren en omzet willen doen wel eens een te hoog bod....
Vooral Zaterdag als er regelmatig jonge soms leerling verkopers na 16.00 uur iemand binnen kregen en om 17.00 uur gaan sluiten en voor dat je over inruil begint eerst kijken wat ze bieden en vlak voor tijd, eventueel na proefrit snel beslissen....
Het mag zowel een gebruikte als nieuwe zijn.
De Peugeot/Citroën zijn beter als de Renault maar alle 3 zijn beter als deze fiat.
Een grotere Fiat die ook als Peugeot/Citroën leverbaar is komt dus uit... en die zijn niet alleen groter maar ook beter!

Voor aankoop eerst op www.problemcar.nl kijken en je weet wat bekande problemen zijn, die schuifdeuren en de lampjes die soms gewoon verwijderd worden... dus de storing is er dan nog wel maar je ziet het niet!
Deze lampje verwijderen doen ze wel meer, maar U heeft dus tenminste een eerlijke dealer....

ar
door arjenontheweb - Nov 5, 2010 om 22:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte Rene,
Ook ik ben in het bezit van een doblo en heb er ook veel elektrische problemen mee gehad. Verschillende storingen kwamen boven na het starten van de auto en steeds andere meldingen. Na veel interresante discussies met mijn garage zijn wij een orthodoxe weg ingeslagen; wij kwamen tot de conclussie dat tijdens het starten het boordvoltage ver onder de 12 volt zakte! Direct na het starten wordt er een controle uitgevoerd door de boordcomputer en deze kwam dan op andere waarden uit als deze zouden moeten zijn.
Na het plaatsen van een verse zwaardere accu waren de problemen even weg, we hebben daarna nog diverse apparatuur voorzien van aparte voedingskabels en ik rij nu al twee jaar storingsvrij. Ik snap dat op een moment dat je met zo'n storing rondrijd niet vrolijk wordt maar voor dit geld heb je echt een hele praktische auto, nadeel is dat íe in italie is gemaakt! mocht je hier iets aan hebben wil ik je best meer vertellen.
mvg Arjen

Lsk520
door Lsk520 - Nov 5, 2010 om 23:12
827 Antwoorden / 2 Vragen

Oud draadje, topic is 2 1/2 jaar oud......

ar
door arjenontheweb - Sep 20, 2011 om 21:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tp schreef op vrijdag 5 nov 2010, 23:12]Oud draadje, topic is 2 1/2 jaar oud......[quote=tp schreef op vrijdag 5 nov 2010, 23:12]Oud draadje, topic is 2 1/2 jaar oud......het voor/nadeel van internet is dat het er altijd op blijft staan, mocht iemand ooit nog een dergelijk probleem hebben kunnen ze zoeken.
het probleem van deze storing is overigens het contslot(behuizing), de cilinder kun je behouden.

la
door langenek - Oct 21, 2013 om 15:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rene3889 schreef op maandag 18 feb 2008, 14:36]ook ik heb problemen met de fiat doblo 1.6 januari 2003 momenteel heb ik heel veel problemen met het motormanagment systeem om een indicatie te geven van de laatste twee maanden 6x al bij de garage geweest elke keer als mijn systeem weer gereset is krijg ik binnen twee dagen de zelfde fout melding en er is de afgelopen tijd al een inlaatdruksensor vernieuwd kosten 194 euro/bobine 166 euro en motor regelmodule met zender 230 euro nog een paar dingen meer waarvan ik de naam niet meer weet dus is mijn vraag zijn er meer mensen die deze problemen hebben met de fiat doblo en wat kunnen we er aan doen en ps mijn linker en rechtershuifdeur hebben ook al de nodige problemen op geleverd

la
door langenek - Oct 21, 2013 om 15:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=arjenontheweb schreef op vrijdag 5 nov 2010, 22:08]Geachte Rene,
Ook ik ben in het bezit van een doblo en heb er ook veel elektrische problemen mee gehad. Verschillende storingen kwamen boven na het starten van de auto en steeds andere meldingen. Na veel interresante discussies met mijn garage zijn wij een orthodoxe weg ingeslagen; wij kwamen tot de conclussie dat tijdens het starten het boordvoltage ver onder de 12 volt zakte! Direct na het starten wordt er een controle uitgevoerd door de boordcomputer en deze kwam dan op andere waarden uit als deze zouden moeten zijn.
Na het plaatsen van een verse zwaardere accu waren de problemen even weg, we hebben daarna nog diverse apparatuur voorzien van aparte voedingskabels en ik rij nu al twee jaar storingsvrij. Ik snap dat op een moment dat je met zo'n storing rondrijd niet vrolijk wordt maar voor dit geld heb je echt een hele praktische auto, nadeel is dat íe in italie is gemaakt! mocht je hier iets aan hebben wil ik je best meer vertellen.
mvg Arjen

Hallo,
Graag zou ik hier meer over willen weten! Wij hebben momenteel hetzelfde problemen...
mvg chantal