Fiets met ondersteuning
Ik heb 2 jaar geleden een fiets met ondersteuning gekocht bij een fietsen winkel, die mij verzekerde dat het een hele goede fiets was van nog geen jaar oud. In het begin heb ik er weinig op gefietst maar het werd later meer. Nu was hij halverwege december stuk en naar de winkel gebracht. Na herhaaldelijk bellen waar de fiets bleef nog geen fiets terug. Mijn vriend is in februari nog bij hun geweest en heeft gevraagd hoe het nu zat. Er zou een man van de fabriek komen om hem na te kijken. Maar nu is het april en nog niks meer gehoord. Heb hun ook al een mail gestuurd maar hoor weer niks van hun. Hoe moet ik hier nu mee aan? En kan ik op hun site een negatief stukje zetten over de service of mag dat niet??? Want w gaan nu wel naar de zomer en zonder die fiets kan ik niet.
Dat is nu het hele probleem ze weten niet wat er kapot is. En het is een erkende sparta dealer. Er was in ieder geval iets stuk bij het achterwiel wat gerepareerd is, en hij deed het toen, maar later deed hij het niet meer. En iedere keer als ik belde dan werd er mij verteld dat er iemand zou komen om het na te kijken. En kan hem wel naar een ander brengen maar heb al tegen hun een klacht geuit en toen zijn we een bedrag overeen gekomen, maar dat was begin februari. Als ik dus de fiets er weg haal en naar een ander breng schiet ik er dus niet zoveel mee op, ben dan alleen maar meer geld kwijt.
Maar nu hebt u niets. Loop eens op een druk tijdstip die winkel binnen en uit dan uw klachten, netjes, nog eens opnieuw, want dit is natuurlijk te gek. Het is maar een fiets, geen high tech straaljager.
U kunt ook naar de fietsenwinkel bellen, zeg dat u met uw klacht op het forum van Kassa staat. Dat u absoluut de naam van het bedrijf niet wilt noemen, maar dat u daar toch toe over gaat, als dit zo nog lang door gaat. Stel hem een termijn waarbinnen de fiets gerepareerd moet zijn.
De fietsenmaker is natuurlijk ook van harte uitgenodigd om zijn kant van het verhaal hier te vertellen.
U kunt ook een aangetekende brief sturen. Daarin kunt u stellen dat er sprake is van wanprestatie en dat u op grond daarvan het aankoopbedrag terug wilt. (want het defect trad binnen de 2 jaar garantieperiode immers op).Stel dat u binnen veertien dagen na dagtekening antwoord verwacht en dat als u binnen die termijn geen adequate reaktie ontvangt, u zowel juridische stappen gaat nemen en dit tersprake gaat brengen op de consumentenfora van bijvoorbeeldd Kassa en trosradar. Besluit dat u er de voorkeur an geeft dat uw fiets snel wordt gerepareerd.Sukses
u bent in februari langs geweest, en stuurt nu in april alleen een e-mail.
Waarom ga je niet gewoon langs? En waarom wacht je uberhaupt weer 2 maanden voordat je actie onderneemt?
Er kunnen talloze redenen zijn waarom er niets gebeurd. Misschien heeft de fietsenmaker wel een verkeerd telefoonnummer van u, en hebben ze u meermaals geprobeerd te bereiken om het probleem, of een oplossing aan u voor te leggen. Zou ook zomaar kunnen.
De oorzaak van uw problemen lijkt mij toch vooral een gebrek aan communicatie als u 1x per 2 maanden gaat vragen hoe het ervoor staat.
Als ik in uw situatie zou zitten, en ik breng mijn fiets weg voor reparatie, dan zou ik minstens 1x per week aan de telefoon hangen om te vragen hoe het ervoor staat.
Een fietsreparatie die nu al zo'n 4 bijna 5 maanden duurt dat is echt te lang.
In die vier maanden zal de Spartavertegenwoordiger wel zeker al 4 keer langs zijn geweest. Bovendien kon hij de fiets ook naar de Spartafabriek kunnen sturen cq brengen.
U wordt gewoon in de maling genomen door de fietsenmaker, als ik u was zou ik de fiets ophalen en naar een andere brengen.
Gezien het feit dat hij de reparatie niet heeft uitgevoerd hoeft u uiteraard ook niets te betalen, ook geen zg opslag van de fiets omdat de stalling wegens zijn onkunde zolang heeft geduurd.
Ook raad ik u aan echt geen zaken meer met deze charlatant te doen.
Beste toontjeassen.
Waarom zo lang wachten als je denkt dat je in je recht staat. En waarom niet gewoon naar de sparta fabriek bellen of mailen hoe jullie door die fietsenmaker behandeld zijn.Het lijkt mij sterk,dat ze hun goede naam,(want dat hebben ze),niet door zo'n geval te grabbel willen gooien.Vraag daar maar de directeur of iemand die hoog in hun organisatie zit en doe je beklag,kijken hoe zei reageren.
Een vervangende vergelijkbare fiets vragen voor zolang het nog duurt? Zou dat een optie zijn? Uiteraard zonder kosten van uw kant...
Of vraag de fietsenmaker op een nette manier of hij misschien via een collega verder kan komen als hij niet weet wat er mankeert, of hij u misschien een collega kan aanraden, uiteraard zonder extra kosten voor u, extra ten opzichte van wat u bij uw eigen fietsenmaker kwijt zou zijn.
Of vraag hem wat HIJ in UW geval zou doen ...
Wil toch nog even reageren. Heb ongeveer de 2e week van mei de fiets weer terug gekregen. Nu maar hopen dat hij het goed blijft doen. Een ding wil ik dan nog wel even vermelden, de fietsenmaken heeft veel dingen voor zijn eigen rekening genomen, maar ga daar dus nooit weer heen. Want een fiets een 5 maand kwijt zijn vind ik niet normaal. Ik ben op een gegeven moment naar hem toe gegaan en heb gezegd dat ik hier een brief naar toe had gestuurd en daar schrok hij toch wel van. Maar hij is nu dus weer klaar en kan weer fietsen, gelukkig.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer