Garantie TomTom navigatie
Mijn TomTom GoLive 1005 heeft na 2,5 jaar een softwareprobleem, waardoor het apparaat steeds na een minuut opnieuw opstart, weer even de route aangeeft en dan weer afsluit en opnieuw opstart.
TomTom zegt: 2 jaar garantie en reparatie kost €105,-.
Ik vind dat de verwachte levensduur langer is dan 2,5 jaar en wil gratis reparatie.
Is mijn eis redelijk?
2 jaar garantie is 2 jaar, maar een deling van de kosten door Tom Tom lijk mij wel een redelijke oplossing als een gebaar van goede wil.
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad de TomTom al een keer (2 maal zelfs) gereset op aanwijzing van TomTom, maar dat heeft niet geholpen.
Ik meen op grond van het conformiteitsbeginsel aanspraak te kunnen maken, gedurende een langere termijn dan de meestal beperkte garantieperiode, op gratis reparatie of vervanging van een niet-werkend apparaat. Dat staat ook in de link die ik van edrick3 kreeg. Zie de tekst hieronder. Verder wordt dat argument ook regelmatig en nadrukkelijk in programma's als Radar en Kassa genoemd als reden om geen aanvullende garantieperiode te kopen.
"Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."
U moet zich wenden tot de winkel waar u de TomTom hebt gekocht want daar moet u uw wettelijke garantie claimen, niet bij fabrikant want die hoeft niet verder te gaan dan de twee jaar.
Het is anders als u als particulier rechtstreeks bij TomTom gekocht hebt.
U zou nog kunnen overwegen om de navigatie een algehele rest te geven, dat doet door de aan/uitknop ingedrukt te houden tot na het trommeltje totdat een zwartscherm verschijnt met witte letters. Dan begint het proces algehele reset.
Na de algehele reset moet u wel weer alles opnieuw installeren qua instellingen.
Een andere optie is om tijdelijk een andere kaartzone te kiezen..
[quote=swat1500 schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:09]U moet zich wenden tot de winkel waar u de TomTom hebt gekocht want daar moet u uw wettelijke garantie claimen, niet bij fabrikant want die hoeft niet verder te gaan dan de twee jaar.
Het is anders als u als particulier rechtstreeks bij TomTom gekocht hebt.
De wettelijke garantie is verstreken.
[quote=1953 schreef op woensdag 29 jul 2015, 18:31][quote=edrick3 schreef op woensdag 29 jul 2015, 14:45]Hallo ontevreden93,
Er is een garantietermijn en daar val je nu buiten.
Gratis reparatie is dus NIET redelijk.
Maar lees ook eens hier.
Suc6
De wettelijke garantie verviel niet na die 2 jaren, TomTom blijft aanspreekbaar voor enig defect.
Nee, de leverancier bij wie je gekocht hebt.
Als TomTom 2 jaar fabrieksgarantie heeft gegeven dan kan je daar na de twee jaar geen beroep meer op doen.
[quote=ontevreden93 schreef op woensdag 29 jul 2015, 16:38]Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad de TomTom al een keer (2 maal zelfs) gereset op aanwijzing van TomTom, maar dat heeft niet geholpen.
Ik meen op grond van het conformiteitsbeginsel aanspraak te kunnen maken, gedurende een langere termijn dan de meestal beperkte garantieperiode, op gratis reparatie of vervanging van een niet-werkend apparaat. Dat staat ook in de link die ik van edrick3 kreeg. Zie de tekst hieronder. Verder wordt dat argument ook regelmatig en nadrukkelijk in programma's als Radar en Kassa genoemd als reden om geen aanvullende garantieperiode te kopen.
"Is de garantieperiode voorbij?
Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt."
Ja dat zijn mooie verhalen. Maar dat lukt u alleen als u de Apptoinette laat zien aan uw leverancier. Dan krijgt u meteen een nieuwe in bruikleen mee en wordt uw apparaat gratis gerepareerd. Als extra krijgt u voor de overlast het sprookjesboek van Grimm of Hans Andersen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer