jo
door jolly65 Apr 7, 2021 om 14:11
Auto & vervoer

Gebrekkige 2e hands auto

Hallo,
Ik heb 31.okt.2020 een 2e hands auto gekocht, toen ik er mee naar huis ben gereden kwam er enorm veel stinkende rook uit.
De autodealer vertelde dat het door het vocht in de uitlaat komt.
Kort daarna gaan er allerlei pampjes branden.
Ik wil dus de koop op 4 november 2020 omgedaan maken maar dat ging niet en hij had steeds andere smoesjes.
Hij zou hem reparen maar er werd steeds niets mee gedaan en bleef roken en stinken.
In februarie 2021 zou hij weer gerepareerd worden maar toen bestond de garage plotseling niet meer.
Wat kan ik doen?

2047 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Apr 7, 2021 om 14:26
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Tja de vogel is waarschijnlijk gevlogen.
Ik vermoed dat het niet waard is de auto te laten repareren.  Rijd hem dus voorzichtig naar een demontagebedrijf en lever hem daar in.
Voor de volgende keer: in ieder geval een lange proefrit maken en nog beter een aankoopkeuring laten uitvoeren.

ne
door neodutchio - Apr 7, 2021 om 14:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Wat voor auto is het, wat is de leeftijd en kilometerstand en wat hebt u er voor betaald? Wie was de verkoper en wat hebt u gemerkt bij de proefrit en wat kwam er uit de aankoopkeuring?
Of is dit weer een klassiek voorbeeld van blind gekocht bij een vage handelaar en geen aankoopkeuring laten doen omdat de verkoper zo eerlijk is en de prijs zo laag was?

mi
door miennaamishaaz - Apr 7, 2021 om 15:23
725 Antwoorden / 1 Vragen

even een paar vragen:
Is de garage falliet verklaard?
Wat is de naam van de garage?
heeft u een schriftelijke offerte/rekening voor de auto?
Is al het contact via mail gedaan, waarbij u op papier bewijs heeft dat de Garage beloofde de gebrekken op te lossen?

ju
door juliomariner Apr 7, 2021 om 19:57
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ts heeft de auto niet gecontroleerd.  Ik mag dan ook aannemen dat ts de gegevens van het bedrijf ook niet heeft gecontroleerd.  Als het bedrijf zich uitschrijft uit het handelsregister wordt het moeilijk zoeken.
Zelfs als het nog ingeschreven staat kan de naam die in handelsregister genoemd wordt van een katvanger zijn.

tdmduc
door tdmduc - Apr 7, 2021 om 15:31
704 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe heb je dan zoiets gekocht vraag ik me dan af.

Geen ANWB advies gevraagd?Keuring?

Gewoon geld gegeven en weggereden?

Niet echt handig.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 7, 2021 om 15:43
1389 Antwoorden / 10 Vragen

[Edit redactie: niet inhoudelijke bijdrage. Graag duidelijk antwoord geven op de vraag]

Be
door Bewaklu Apr 7, 2021 om 20:34
133 Antwoorden / 1 Vragen

Aannames, veronderstellingen, eigen invulling...
Kortom, weer een blablaverhaal zonder inhoud.

justmeagain
door justmeagain Apr 7, 2021 om 21:55
623 Antwoorden / 8 Vragen

Er zijn honderden BOVAG garages te vinden die universeel dealers zijn. Dus nonsens.

panter22
door panter22 - Apr 7, 2021 om 16:12
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in het Handelsregister. Misschien zit de garage nu in een andere plaats.
https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/

aurora1
door aurora1 - Apr 7, 2021 om 16:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Tips voor een volgende keer een auto kopen: https://www.anwb.nl/auto/kopen/tweedehands

sw
door swat1500 - Apr 7, 2021 om 20:07
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is kennelijk opgelost Jolly65 reageert niet meer.