zadinia
door zadinia Feb 6, 2008 om 15:31
Auto & vervoer

Geen remvloeistof in nieuwe auto

Ik hoop dat iemand die in een garage werkt hier antwoord op kan geven. Als een nieuwe auto bij een garage wordt afgeleverd, dan zit er natuurlijk bijna geen remvloeistof etc. in. Stel nu dat de dealer vergeet dit bij te vullen bij de afleverbeurt, hoe gevaarlijk is dit dan?

Als de klant onderweg naar zijn/haar huis een noodstop had moeten maken, was dat dan gelukt?

Alvast bedankt, Zadinia

1912 11 Rapporteer

poltol
door poltol - Feb 6, 2008 om 15:38
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Zadinia,

Waarom denkt u dat er [bijna] geen remvloeistof in de auto zit? Met de meeste auto's is al gereden. Ze moeten immers toch vervoerd worden. Volgens mij info is de auto rijklaar maar heeft tijdens het vervoer wel heel weinig benzine in de tank. Het rijklaar maken is meestal een naloop actie en een controle of alles werkt. Soms moet de auto ook nog ontdaan worden van beschermende folie en dergelijke.

Vr.gr. poltol

labswans
door labswans - Feb 6, 2008 om 15:42
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Als een wagen af fabriek komt zit de vloeistof er gewoon in. Hij moet gewoon op transport worden gezet en vervoerd. Hiervoor moet ook de remvloeistof aanwezig zijn anders kan deze nooit worden vervoerd van de fabriek naar een schip en van schip naar een leverancier. Men zou tegen alles rijden. Dus op uw vraag te antwoorden : hoe gevaarlijk is het dat een dealer vergeet er remvloeistof in te doen ? Niet ,deze zal erin zitten. Tevens de motorolie. Anders loopt ie droog bij starten.

Als de klant onderweg naar zijn/haar huis een noodstop had moeten maken, was dat dan gelukt? U komt niet eens het terrein af, dat u geen remmen heeft merkt u gelijk.

labswans

johanpc
door johanpc - Feb 6, 2008 om 15:42
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als een nieuwe auto de fabriek verlaat zit er olie, remvloeistof en benzine in anders kan de auto niet rijden zonder in de soep telopen. Hoe denk je dat die auto van de fabriek naar het schip of op de trailer komt juist rijdend.

En de chauffeur die de auto moet verplaatsen is echt niet levens moe!

ik heb 15 jaar ervaring in de autobranche.

zadinia
door zadinia - Feb 6, 2008 om 16:01
77 Antwoorden / 25 Vragen

even ter verduidelijking. Er was 3 km met de auto gereden bij aflevering. Ik ging meteen de grote weg op, pas na 40 km voor het eerst afgeremd en toen ging meteen het handremlampje branden. dus ik denken dat ik de handrem niet goed had gedaan. nagekeken, was goed.

bij iedere stop daarna meteen lampje branden. volgende dag meteen naar andere garage hier in de buurt en die vertelde dat er remvloeistof bij moest, dat het niet was bijgevuld.

ik wil dus gewoon weten van iemand die nieuwe wagens aflevert, of ik een noodstop had kunnen maken.

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 6, 2008 om 16:08
155 Antwoorden / 6 Vragen

Het lampje waar u het over hebt gaat branden bij het minimale peil in het reservoir. Dit betekend niet dat er dan geen remvloeistof meer in het remsysteem zit. U kunt dan dus nog gewoon remmen, maar er brand niet voor niks een lampje. Ook zit er natuurlijk een veiligheidsmarge ingebouwd.

Er vanuit gaande dat het niveau op minimaal (of bijna) stond is een noodstop nog gewoon mogelijk.

Flipje

johanpc
door johanpc - Feb 6, 2008 om 16:13
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Als na het starten het lampje konstand blijft branden heb je een probleem maar als het tijdens het rijden uitgaat en pas gaat branden asls je remt is gewoon het pijl telaag maar kan je normaal remmen ook bij een noodstop.

Ik heb bij brezan en bij de nissan in voorburg/den haag gewerkt.

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 6, 2008 om 16:20
155 Antwoorden / 6 Vragen

in navolging van Johanpc...

inderdaad zoals hij zegt, bedenkt dat doordat u remt het peil in reservoir iets zakt. Daardoor zou het niveau net onder de grens kunnen komen en dus gaat het lampje branden.

flipjeburum
door flipjeburum - Feb 6, 2008 om 16:23
155 Antwoorden / 6 Vragen

grrr waarom kan je hier je antwoord niet gewoon aanpassen..

Wat ik nog wilde zeggen is dat het wel blunder van de garage is dat ze dit bij de controle gemist hebben.

grindweg
door grindweg - Feb 6, 2008 om 16:28
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als er bij een nieuwe auto te weinig remvloestof aan wezig is word dit door een icoon met een rode kleur kenbaar gemaakt. dus gevaar en dien de rijder passende maaregelen te nemen. da n is het in beginsel niet gevaarlijk. maar dit komt bij ons niet meer voor want alles word op de fabriek gec en met robots gevuld.

tonnieboy
door tonnieboy - Feb 6, 2008 om 19:31
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Als het niveau te laag komt valt meestal eerst de koppelingsdruk weg en pas daarna de remdruk. Dan brandt de waarschuwingslamp al geruime tijd kan ik u uit ervaring mededelen.

zadinia
door zadinia - Feb 6, 2008 om 20:03
77 Antwoorden / 25 Vragen

oke, ik ben een beetje gerust gesteld.....

ik was nl. heel erg geschrokken, ook omdat ik naderhand in het boekje las dat als dat lampje ging branden bij het rijden je onmiddellijk naar de garage moest gaan.

bedankt allemaal voor jullie reacties, groetjes van Zadinia