Ti
door Tim L Apr 6, 2022 om 08:57
Auto & vervoer

Geld terugvragen voor retourticket trein

Hoi allemaal,

Ik heb op 7 maart een retourticket (e-ticket) geboekt voor 8 maart. Op 8 maart bleek vervolgens dat de trein niet reed op de heenreis, er was ook nog niets bekend over vervangend vervoer maar de vertraging zou veel meer zijn dan 1 uur.

Ik zou gegarandeerd mijn afspraak missen, dus er zat niets anders op dan weer terug naar huis te gaan zonder op de trein te hebben gestapt..

Ik heb mijn geld terug gevraagd, maar krijg nu te horen dat ik alleen de heenreis terug krijg. De terugreis is gevolgschade en deze wordt niet vergoedt geeft NS aan. Ik hoop nu dat iemand me kan helpen om het geld toch terug te krijgen. Het openbaar vervoer is al belachelijk duur (daarom ga ik zo min mogelijk en heb ik geen OV kaart). Nu ga ik een keer en dan gaat het zoals gebruikelijk weer mis........

1877 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 6, 2022 om 09:21
11545 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo Tim L, 

Lees hier eens het gegeven antwoord van @Momo en @Thom , klik op de rode regel . 

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/geld-terug-68557

Ti
door Tim L Apr 6, 2022 om 09:29
Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel, die had ik inderdaad gevonden.

Wat dan raar is, is dat ik wel de heenweg vergoed krijg. Er wordt dus erkend dat ik niet heb kunnen reizen. de terugweg is een logisch gevolg van het niet kunnen reizen, maar deze wordt niet vergoedt. Als toevoeging: Utrecht zou het station zijn waar ik vanaf zou reizen op de terugweg. Dat staan poortjes en moet je dus wel scannen.

marita5
door marita5 Apr 6, 2022 om 10:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Stel uw vraag ook op de community van de NS , dan weet u het zeker , https://community.ns.nl/topic/new?fid=11 of op Twitter / of start een chat , klik op deze link en scroll naar beneden . https://www.ns.nl/klantenservice

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2022 om 10:00
16887 Antwoorden / 202 Vragen
0

M.a.w. onderbouwd met bewijs indienen bij de NS en zie deze info van NS: https://www.ns.nl/klantenservice/overig/vergoeding-storing-3-april.html  met aantekening: bedoeld als info hoe te handelen m.b.t. de problemen op 7 april jl.

marita5
door marita5 Apr 6, 2022 om 10:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Heremietkreeft , de storing van 3 april heeft niks te maken met de vraag van Ts , deze heeft het ticket geboekt op 7 Maart

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 6, 2022 om 10:20
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Zie mijn aanvulling. Inmiddels was in de media al soortgelijke berichtgeving. Mijn eerste opmerking was ietwat te kort door de bocht

panter22
door panter22 - Apr 6, 2022 om 14:15
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je hebt precies gekregen waar je recht op hebt,
Vergoeding half deel van je dagretour.
Je kunt het vinden in deze tabel:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1566918010075/content/assets/ns-nl/tarieven/tabel-geld-terug-bij-vertraging.pdf
Misschien zou je toch eens een OV chipkaart moeten kopen. Dan had het je nu niets gekost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer