ma
door makozie Jan 9, 2008 om 15:16
Auto & vervoer

Groot onderhoud

Een aantal weken geleden, heb ik mijn Renault Scenic naar de garage gebracht voor een APK en een grote onderhoudsbeurt.Toen ik de auto opgehaald had, had ik daarna direct verlies van koelvloeistof.Lekkage kon ik niet ontdekken.Ik ben weer naar de garage geweest en deze constateerde, dat mijn koppakking kapot was, zogenaamd doorgeslagen.Ik moest dus twee grote rekeningen betalen een voor de APK en grote beurt en een voor de vervanging van de koppakking.Nu is dit garagebedrijf aangesloten bij de BOVAG.Volgens de BOVAG bepalingen heb je 3 maanden garantie op het onderhoud.Aangezien de klachten van het verlies van koelvloeistof direct na het onderhoud optraden geeft dit nu voor mij een bepaald gevoel van dubbel betaling en had ik misschien de tweede nota niet hoeven te betalen.Of had ik misschien een korting kunnen bedingen.

Wie weet nu precies hoe dit zit?

344 3 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Jan 9, 2008 om 15:37
2308 Antwoorden / 28 Vragen

wat u schetst zijn 2 zaken apart. een koppakking kan natuurlijk al iets gelekt hebben met een weinig lekkage. en het is dan puur toeval dat het nu mis gaat. bij de bovag geschillen comissie bereikt u ook niets . u kunt het wel proberen maar ik denk dat u een ervaring rijker word en een ilusie armer.het is geen nalatig heid of een fout van de garage. 3maanden garantie slaat niet op het onderhoud maar op de vorige reparatie. het heet ook een reparatie garantie kijk even op de bovag site .helaas voor umooier kan ik het niet maken voor u

an
door andreas08 - Jan 9, 2008 om 19:53
15 Antwoorden / 0 Vragen

meestal wordt bij onderhoud het koelsysteem bijgevuld en als er teveel moet worden bijgevuld wordt het koelsysteem afgeperst ik weet niet of dit bij uw auto het geval was maar doordat het koelsysteem is bijgevuld kan het gebeuren dat nu na de beurt de druk in het koelsysteem hoger is geworden en dat nu de lekkage naar voren is gekomen

door 4711 - Jan 9, 2008 om 19:57
885 Antwoorden / 2 Vragen

Tijdens de roettest van diesels hoor ik veel lawaai en dit kan net een slechte pakking laten barsten!
Dit moet voor de APK, maar als LPG3 rijder geen ervaring  met of dit schadelijk is, maar het zou moeten kunnen, tenzij ze een koude diesel gaan planken....
Dus was het een Diesel?

Voor betrouwbare antwoorden www.problemcar.nl want ik weet ook niet alles!
Helaas is Renault daar erg bekend en daarom een ander merk gekocht!