wessel
door wessel Nov 5, 2003 om 22:43
Auto & vervoer

Hars op mijn auto

Ik kreeg onlangs hars (van een boom) op mijn auto. Ik heb het redelijk schoon gekregen maar er blijven plekjes achter. Hoe krijg ik die schoon?

27381 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hadden een dikke laag hars op de auto zitten die er echt niet af ging.
Teneinde raad zijn wij naar een autowasserrette gegaan en hebben het duurste programma genomen (op lady's day/half geld) de auto kwam schoon uit de wasstraat.
Echt geen plekje meer te zien.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer commedant cleaner vraag wel even bij de leverancier welke je het beste kunt gebruiken er zijn meerdere soorten van.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zelf even langs mijn eigen garage gaan, die weten vast wel een goeie oplossing zonder dat je lak eventueel beschadigd....
succes ermee!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hars lost op in alcohol. Probeer eerst op een niet in het zicht zittende plek b.v. de binnenkant van de motorkap of de lak er tegen kan. Maak de punt van een doek nat met de alcohol (spiritus of zuivere alcohol) en poets voorzichtig over de hars tot deze is opgelost. Daarna dit gedeelte weer in de was zetten omdat alle bescherming nu is weg gepoetst.
Gebruik geen cleaner zoals commandant e.d. want dan poets je de lak ook weg bij hardnekkige vlekken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

probeer het voorzichtig met spiritus.werkte bij mijn vader perfect.even in een onopvalland plekje proberen.wel gelijk de plek met autowax behandelen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een velmotorreiniger krijg je dit weg, maar wel meteen na spoelen met water, dus niet laaten trekken.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste advies wat ik uw in deze kan geven neemcontact op met een focwa of bovag autoschade bedrijf op zij kunnen beoordelen wat er voor laklaag op uw auto aangebracht is in de meeste gevallen is het een 2 lage systeem kleurlaag met daar overheen blanke lak z.g vernis als uw het zelf wil probeeren neem dan comandant no4 isgeel van kleur zet daarna het gepoetste deel in de was b.v turtelwax valma

ve
door verwijderd - Apr 19, 2004 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wat laat in deze maar wou het toch nog even melden, gewoon met warm water! Met ieder ander middel blijven de plekken zitten en beschadig je de lak rond hars druppels. De wasstraat help natuurlijk ook want daar komt ook warm water uit. Veel succes!

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo de vraag over hars op de auto is vrij simpel,( heb ik zelf ook gehad veel meer zelf) Je gaat naar een auto shop ,en daar verkopen zij een busje hars verwijderaar en dan poets je er zo alles af,(een kind kan de was doen)

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jvriezen1943
Weer een oude topic gevonden uit 2003. Zal al wel opgelost zijn.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Teer verwijderaar werkt ook uitstekend

ve
door verwijderd - Feb 7, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na meer dan ZES jaar is de hars er allang afgesleten en de auto in kwestie wellicht van eigenaar gewisseld.
Tip voor jvriezen1943 niet alleen de maand maar ook het jaartal eens bekijken.

ve
door verwijderd - Dec 3, 2012 om 01:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harsreiniger van de Halfords.