Het oerwoud van scootmobielen
Net als vele tienduizenden afhankelijk geworden van speciaal vervoer, in dit geval een scootmobiel. Om dit in mijn benen zijn, uiterst zorgvuldig bij de aanschaf hiervan.
In die vijf jaar positieve , maar ook veel negatieve ervaringen.
Er zijn enorme verschillen in service, instructie en verstrekken van waarheidsgetrouwe en eerlijke informatie.
Er zijn meer leveranciers die nogal rooskleurig met hun specificaties omgaan.
In algemene zin klopt een groot deel van de gegevens in de praktijk niet. Dit resulteert in grote teleurstellingen. Voorbeeld is de opgegeven actie-radius door de leveranciers. Veelal is dat onder de meest ideale condities.
Optimaal wegdek ( liefst asfalt ), geen hellingen, buitentemperatuur boven de 10 graden, maximum toelaatbaar gewicht. In het meest ongunstige geval is de werkelijke actie-radius ten hoogste 50% van de opgegeven puur commerciële specificatie. En daar sta je dan 10 km ver van huis. Lopen is er niet bij. Ook de service laat bij velen te wensen over. Veertien dagen wachten op een reparatie is geen uitzondering. Je zou toch denken dat dit soort leveranciers hun zorgplicht wat serieuzer zouden nemen. Een TV oké, maar 14 dagen huisarrest is andere koek.
Van anderen zie ik scootmobielen waarvan ik me afvraag hoe is het mogelijk dat dit soort wanprodukten op de markt komen met zelfs CE certificering.
Kortom, mijn vraag is hoe de ervaringen zijn met andere gebruikers en is er een keurmerk voor deze leveranciers.
Op diverse blog's komt veel narigheid en teleurstellingen voorbij. Letterlijk, maar ook figuurlijk blijkt regelmatigin wat voor een zwakke positie de gebruikers zich bevinden.
Triest is dat met name de ( hoog) bejaarden flink worden belazerd en dan achterblijven met een dure aankoop die niet kan worden gebruikt.
Tijd dat Kassa eens aandacht hieraan besteed.
Lijkt mij een verstandige suggestie. Maar....misschien zijn er wel anderen die hun ervaringen positief danwel negatief willen delen.
Je beschrijft in je verhaal eigenlijk hoe je geld moet verdienen commercieel. Door simpele statistiek blijkt dat er meer ouderen komen en scootmobielen. Een groeimarkt dus. Echter hoe ga ik de klant bedienen? Met service en kwaliteit of met de zoveel mogelijk winstkansen voor mijn investering.Met kans dat klanten uiteindelijk goedkoop als duurkoop ervaren en klagen niet helpt.
En het is niet zo moeilijk te raden wie de zorgverzekeraar kiest of de WMO?
Dat achteraf fouten zijn gemaakt wordt soms erkend maar helpt de scootmobielers niet, Duizenden zaken en voorbeelden haalden het verleden al in.
Recht hebben betekend niets.Google op pretium en ze bestaan nog steeds.
Mensen zijn nog steeds vaak meedogenloos als het om geld verdienen gaat dat beperkt zich niet tot scootmobielen. Artsen opereren een niet bestaande kwaal (bewijs bij mij), begaan zijn met de ander, hem betrokken en in het verlengde van zijn belangen helpen zit er net zo min vanzelfsprekend in als verantwoordelijkheid naar mens en maatschappij toe.
Zwemmer
een accu zit tegenwoordig niet alleen in scootmobielen ook in brommers en auto,s
van een type auto weet ik dat er een hele procedure gevolgt moet worden ieder jaar om de accu capaciteit weer op 100% te krijgen
en een accu is100% onder bepaalde omstandigheden zoals
buitentemperatuur boven 20 graden
bij een temperatuur van 0 graden is de accu nog maar 60 % in ideale omstandigheid
en wat vaak vergeten wordt is het gebruik
na elke kleine rit meteen opladen dit vele malen achtereen geeft dat de accu capaciteit sterk afneemt
het is goed om de accu regelmatig tegen de reserve voorraad aan leeg te rijden dan komt de batterij weer op volle sterkte
mijn vrouw rijdt al een jaar of 8 op een scootmobiel en in het voorjaar rijden we altijd een rit tot de batterij bijna leeg is de rit die daarop volgt heb je de beschikking tot het volle vermogen van de batterij en dit is meer dan de 40 km die ze opgeven bij temperatuur boven de 20 graden
we hebben maar 1 keer gehad dat een accu defect was dit was na 6 of 7 jaar rijden
Bedankt voor ook de vrij technische info. Zaken die een leverancier toch eigenlijk moet mede delen. Een mede lotgenote( 82 jr) heeft zo 12 km. van huis met lege batterijen stil gestaan doordat de buiten temperatuur slechts 3 graden was. Wist zij veel. Heeft toen ruim twee uur op een fietspad stil gestaan waarbij vele fietsers voorbij kwamen zonder hulp te bieden. Uiteindelijk bood de passerende politie hulp.
Dit is een ander probleem, een maatschappelijk probleem. Ikke, ikke en de rest kan ....! Normen en waarden die vervagen. Is mijn zaak niet.
Gemakshalve heeft de leverancier er toen maar nieuwe batterijen ingezet. De voorgaande waren nog geen jaar oud. Hup 450 euries van de AOW.
Waarom verwijt men ouderen niet mee te gaan met hun tijd. Zich eerst goed laten voor lichten, voor lichten door wie? , een leverancier met euro tekens in zijn ogen?!
Opgegroeid in een tijd dat TV, wasmachine en computers niet bestonden. GPS, I-pods en meer abacadabra.
De scootmobiel is voor de meest kwetsbare gehandicapte medemens een zegen, althans dat zou het moeten zijn.He[aas, er zijn teveel leveranciers, bedrijfjes die op een afschuwelijke manier ge- en misbruik maken van de onwetendheid, goedertrouw van deze grote doelgroep.
Overal is een keurmerk voor, is het geen tijd dat ze deze branche eens gaan schoonvegen!!!!
Ik heb er even een klikbare link van gemaakt zwemmer, je was de R vergeten.
Klik hier -> Scootmobiel Keurmerk
Handige site zo te zien
En zo komt voor ons steeds meer nuttige info voorbij. En bedankt voor de klikbare link. Verwoed biljarter maar...van een "keu keurmerk" ook nog nooit vernoemen. Toch bedankt!
In iedergeval moge duidelijk zijn, dat er veel, heel veel "kaf onder het koren"zit. Inmiddels zelf ook al weer 10 dagen vervoerloos. Na zeuren en aandringen komt de leverancier dan nu eindelijk woensdag langs. En dan praten we over een scootmobiel van 2 maanden oud..uhhh...jong.De meeste lotgenoten willen niet afhankelijk zijn van hun kinderen, die het veelal te druk hebben met het eigen gezin en twee verdienen. Blijkbaar beseffen dit soort bedrijven niet hoe afhankelijk een grote groep is van deze voorziening. Na de mooie verkoop praatjes, aanschaf en forse betaling(en) ben je bij een aantal leveranciers goed de pineut. Allereerst denk je ligt aan kij, maar als je de betrokken blog's leest is het voor heel veel mensen een compleet rampenplan.
Na dat de zoveelste keer de ANWB te hulp schoot, mijnheer die accu's zijn minstens 3 jaar oud..uhhhh op een nieuwe scootmobiel van 2 maanden oud? Oh ja ..uw batterij meter geeft 80 % lading aan , maar met mijn meter slechts 20% lading. Een uniek geval? Was het maar waar.
Inmiddels erachter dat net als mijn buren, de nieuwe scootmobiel van chinese makelij is. Niets tegen chninezen, integendeel, eten regelmatig chinees, niets mis mee, maar....met dit karretje wel.
Blijk je ook nog diverse typen accu's te hebben. Iets van lithiumbatterijen en meer technische hoogstandjes. Nou kom daar maar uit.
Kortom, denk weleens aan de goeie ouwe tijd, een auto, een brommertje, maar ..... veroordeeld tot een karretje waar je iedere keer maar hoop, dat je het huis weer haalt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
OV saldo verlopen card online terugvragen
OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer