vuurplaat
door vuurplaat Dec 19, 2018 om 15:04
Auto & vervoer

Is het niet te gek dat ze in rotterdam de parkeerabonnementen met 100% verhogen

Wij wonen in een gewone straat en het is ook nog een armoede wijk Hillesluis in Rotterdam waar wij een parkeerabonnement voor je auto moet hebben dit was 5.60 per maand en nu gaat in een keer naar 9.60 en de tarieven voor als je visite en je kinderen komen moeten we ook betalen en ook dit is met 100% verhoogd ik maak me hier erg boos over

1821 16 Rapporteer

simon55
door simon55 - Dec 19, 2018 om 15:06
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dien een klacht bij uw gemeente in , samen met buren handtekeningen ophalen

edrick3
door edrick3 - Dec 19, 2018 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat is veel te gek ...
Maar je hier boos over maken helpt niet.
€ 9,60 per maand stelt nog steeds niet veel voor in vergelijking met andere steden (maar daar heb je niets aan).
Je kunt actie voeren bij het gemeentehuis. ;-) (maar dat zal ook niet veel helpen).

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2018 om 15:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees blij dat u niet in Amsterdam woont. Daar zou u de auto haast op moeten ruimen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:38
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Tijger,

Eindelijk iets zinnigs ....

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2018 om 15:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geldt dat ook ‘s avonds of op zondag? U kunt toch ook een bezoekers vergunning aanvragen?  Tien cent per tien minuten begrijp ik.

panter22
door panter22 - Dec 19, 2018 om 16:10
6599 Antwoorden / Vragen

De parkeertarieven zijn voor iedere inwoner gelijk, of je nu in een armoedewijk woont of niet. Er zijn teveel auto's in Rotterdam.
Een maatregel om het autobezit terug te dringen, is  de parkeertarieven verhogen. Dan zijn er wel mensen die de auto wegdoen.
De mensen in de armoedewijken treft zo'n maatregel het hardst.
Het is een besluit van de gemeenteraad. Kun je niets tegen doen.
Schrijf een ingezonden stuk in de krant.Dat heeft meer effect dan je beklag doen op een forum.
https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/parkeervergunningen-2019/

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:41
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Panter,

Een goed initiatief zou zijn; gratis openbaar vervoer voor iedere Rotterdammer.
Je paspoort is je vervoersbewijs.

gerbera
door gerbera - Dec 19, 2018 om 16:20
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien tijd om met veel mensen de "gele" hesjes uit de auto de halen en bij de gemeente op visite te gaan?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:43
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Dit kabinet heeft geluk,dat de Nederlandse burger te netjes is.
Ook is er geen eenheid.
De verzuiling speelt nog een rol,maar bij toekomstige generaties kan  dit veranderen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 19, 2018 om 16:56
16885 Antwoorden / 202 Vragen

De kiesgerechtigden in Rotterdam zijn degenen die de samenstelling van de Gemeenteraad bepalen en ook, op basis van de uitslag, wie voor dit soort verhogingen stemmen in de raad.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 19, 2018 om 17:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

€ 9,60 per maand = € 0,31 per dag of € 0,013 per uur (uitgaande van 24 uur per dag.
€ 1,50 per uur wordt in 020 "goedkoop" genoemd. € 7,50 per uur is gangbaar.
U kunt natuurlijk ook met een geel hesje aan op de barricades gaan, maar wel met z'n allen daar uit de wijk dan!

me
door mein33 - Dec 19, 2018 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Rotterdam kent veel armoedige achterstandswijken als je de klagers tenminste moet geloven.
Er staat zoveel oud roest in die wijken dat normaal parkeren er niet meer mogelijk is en er een vergunningenstelsel nodig is en daar zou ik me ook boos over maken als ik in 010 zou wonen.
Maar zolang de Gemeente nog miljoenen binnenhaalt met een heffing op parkeren in die wijken,  valt het allemaal wel mee met de arremoei.
Negen eurotjes voor een maand parkeren, in bijv. 020 mag je daar net een uurtje voor stilstaan.
Een oud gezegde :Klagers geen nood en pochers geen brood !!

Ik parkeer op eigen erf, enig idee wat dat maandelijks kost ?   ;-)))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:48
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Mein,

Uit respect voor je leeftijd blijf ik netjes tegen jou.

Maar ik denk,dat jij een te grote afstand hebt met het "klootjesvolk" om je te mengen met deze discussie.

Als je een groot gezin hebt,is de auto voordeliger dan het openbaar vervoer.
De gemeente gebruikt de auto echter als melkkoe.

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2018 om 18:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet dat ik een simpel VVD boerenverstand heb, maar ik dacht altijd dat mensen die echt in armoede leven zich geen auto kunnen veroorloven.

Maar als je parkeren te duur vindt worden, kun je natuurlijk de auto alsnog de deur uit doen.

me
door mein33 Dec 19, 2018 om 19:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@netflixfan,

Die ???? auto staat al buiten, vandaar het probleem !

Cookies
door Cookies Dec 19, 2018 om 19:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, ik dacht dat hij in de gang geparkeerd stond.

tijger1
door tijger1 Dec 19, 2018 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

costnix
door costnix Dec 19, 2018 om 20:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De auto binnen zetten is ook een oplossing:
"Er staat een auto in de gang,
Oho een auto in de gang!"

me
door mein33 Dec 19, 2018 om 20:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-))

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:50
1781 Antwoorden / 31 Vragen

Ach jee,

VVD er's onder elkaar. ...

gerbera
door gerbera Dec 20, 2018 om 14:25
7372 Antwoorden / 14 Vragen

simpel VVD boerenverstand
Da ken mooi ff nie, er zijn maar héél weinig boeren die VVD stemmen;-))

jo
door jorisw - Dec 19, 2018 om 19:23
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als 9,60 per maand om te parkeren te duur is, vraag ik me af hoe (en of) je uberhaupt een auto kunt hebben. 1 glasscherf in je band en je moet al een veelvoud van dat bedrag ophoesten.

Maar ik ben n.a.v. dit soort klachten altijd benieuwd hoe de klagers zelf het probleem zouden oplossen. Parkeerabonnementen worden immers ingevoerd om de parkeerdruk beheersbaar te houden in bepaalde buurten.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 21:55
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Joris,

Door de auto als melkkoe te gebruiken, wordt het onbetaalbaar voor de gewone man.

Het is toch schandalig, dat er grote subsidies worden verstrekt op elektrische auto's?
Wie moet dat opbrengen : het klootjesvolk. ...

Een oplossing zou zijn : gratis openbaar vervoer.

jo
door jorisw Dec 20, 2018 om 13:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er worden geen subsidies gegeven op elektrische auto's. Er wordt minder belasting geheven. Dat is fundamenteel anders. Het zou subsidie zijn als je geld kreeg om de aankoopprijs die de fabrikant vraagt te verlagen.

Daarnaast vind ik het niet zo vreemd om schonere auto's goedkoper te maken. De lucht is verpest omdat autorijden voor iedereen mogelijk moest zijn.

Openbaar vervoer hoeft niet gratis te zijn als auto rijden/bezit duurder wordt. Dan slaat de balans vanzelf door naar OV voor veel mensen. Daarnaast bestaat "gratis" niet. Het moet wel ergens van betaald worden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 11:06
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Joris,

Zolang elektrische auto's rijden op stroom,die opgewekt is met kolencentrales zijn ze niet schoon.

De regering zou al de belasting op auto's/brandstof kunnen gebruiken om het openbaar vervoer gratis te maken ....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 19, 2018 om 21:32
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Vuurplaat,

Eindelijk een Rotterdammer op dit forum!
Soms lijkt het net of ik aan het discussiëren ben met " het platteland ".

Ik betaal 260 Euro per jaar voor mijn parkeerabonnement hier in Amsterdam west.....

Dus zo duur als Amsterdam is het nog niet.
Wel raad ik aan om met zoveel mogelijk mensen te klagen bij de gemeente.

Hier in Amsterdam is een auto een luxe,die vrijwel niet meer te betalen is voor de normale manier. ...

Gr
door Grunn1 Dec 19, 2018 om 22:26
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dus alles wat niet uit Amsterdam komt komt van het platteland? Wel erg kortzichtig maar ach als ik al je antwoorden bekijk komt dat wel aardig overeen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 19, 2018 om 23:01
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Epcot,

Geen woorden in mijn mond plaatsen  alsjeblieft.

Ik merk,dat het leefijdsniveau van veel forumleden hoog is.
Ook komen veel forumleden uit (met alle respect ) de provincie / dorpen/kleine dun bevolkte gemeentes:

Zij hebben vaak een andere visie op het leven dan "stedelingen".

Ik vind het leuk om (met respect) de discussie met ze aan te gaan om van elkaar te leren.

Ka
door Kassagebruiker Dec 20, 2018 om 11:50
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als stedeling in het zuiden, ja ik ben ouder, ik betaal iets van € 80 per jaar voor het parkeren. Dus alleszins redelijk.

tenormin
door tenormin - Dec 20, 2018 om 13:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

"Wij" betalen, gelukkig, nog niets. En ik zou het toch echt geen gehucht willen noemen waar ik woon. Wel blauwe zones waar men hooguit 1 uur mag staan (vroeger 2) plus is het controlebeleid opgevoerd naar hoog. Over een jaar gaat hier The Mall of The Netherlands open (wat nu nog Leidsenhage heet) en ook daar: parkeren blijft, zo heeft de Gemeente besloten: gratis. Is best slim, zo komen de Hagenezen, Rijswijkers, Zoetermeerders en alle andere omliggende Gemeenten, nu trouwens ook al, daar kopen. En ook de parkeergarage in het centrum van Leidschendam is (nog) steeds helemaal gratis. Voor zover gratis mogelijk is, dan. Zal wel in de Gemeentelijke aanslag verborgen zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 21, 2018 om 10:54
1781 Antwoorden / 31 Vragen

@Tenormin,

Hier in Amsterdam brengt het dure parkeerbeleid schade toe aan de kleinere winkeliers.

Ik ga zelf liever rustig boodschappen doen bij Maxis in Muiden : hier is een winkelcentrum waar er voldoende gratis parkeergelegenheid is.