le
door lenss151 Jan 15, 2017 om 10:42
Auto & vervoer

Is het schadelijk om je auto in de versnelling te laten bij een lichte helling

Mijn auto parkeer ik op mijn oprit deze loopt wat af alleen in de versnelling en niet op de handrem is dit schadelijk voor de versnellingsbak

9537 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2017 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is niet schadelijk, maar wordt juist geadviseerd bij het parkeren op een hellend vlak.

jo
door jorisw - Jan 15, 2017 om 10:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet schadelijk, maar ik zou ook de handrem gebruiken. Die zit er niet voor niets in.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 15, 2017 om 10:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als het vriest is de handrem juist geen aanrader.

ja
door jackyh Jan 15, 2017 om 11:15
953 Antwoorden / 4 Vragen

Toch doe ik dat ook. In z'n achteruit + handrem.

br
door bravehenk Jan 15, 2017 om 12:08
206 Antwoorden / 0 Vragen

Bij strenge vorst handrem gebruiken is onverstandig.Als u dit bij google intoetst kunt u lezen waarom dat is.
Hoop niet dat u midden in de nacht met spoed ergens heen moet en merkt dat u niet weg komt.

gr Henk

tijger1
door tijger1 Jan 15, 2017 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. In zijn achteruit? Het ligt er natuurlijk aan hoe die helling gaat. :-))

kv
door kvjapio - Jan 15, 2017 om 15:51
281 Antwoorden / Vragen

Volkomen onschadelijk. Ik parkeer overal en altijd alleen in de versnelling - ook op een hellend vlak. Dan heb je er bij koude ook geen last dat de handrem vast komt te zitten. Het argument dat de handrem 'er niet voor niks zit' is geen reden om hem dan ook maar te gebruiken.

costnix
door costnix - Jan 15, 2017 om 22:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als aanvulling:
Op plaatsen waar een steile helling is, zie ik heel vaak, dat de wielen in de richting van het trottoir staan. ALs een auto aan de rol gaat, suist hij dan niet de hele hellling naar beneden.