ci
door cindyf Nov 10, 2017 om 20:09
Auto & vervoer

Kan een autoverhuur jouw digitale handtekening onder een verzekering zetten

Ik heb een auto gehuurd bij Budget car via Rental Car. Bij Rental heb ik full insurance afgekocht. Nu kreeg ik een week na thuiskomst en rekening van Budget van €183 voor een verzekering. Die ik nooit heb afgesloten, wat niet ter sprake is gekomen. Nu zeggen zij dat ik het document getekend heb, maar ik heb een digitale handtekening gezet om de auto on ontvangst te nemen. Dat is wat tegen mij gezegd is. Wat zijn mijn rechten? Hoe krijg ik mijn €183 terug?

2819 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 10, 2017 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt een rekening, masr hebt u die dan betaald?

v.
door v.d.Heyden - Nov 10, 2017 om 21:18
15 Antwoorden / Vragen

De rekening is hoogstwaarschijnlijk automatisch via de creditkaart geincasserd. U kunt proberen via de creditcartmaatschappij de betaling te betwisten en terug te laten boeken.
Zal niet heel eenvoudig gaan, de baliemedewerkers van de autoverhuurders zijn wat dat betreft zeer gehaaid in het ongewild "verkopen" van allerei extra verzekeringen. Dus u heeft, ongewild en niet duidelijk gelezen, met het plaatsen van de handtekening voor het in ontvangst nemen van de autosleutel ook akkoord gegeven voor deze extra verzekering.
Toch proberen bij de creditcardmaatschappij, niet geschoten is altijd mis.

v.d.Heyden

Kr@@ts2017
door Kr@@ts2017 - Nov 10, 2017 om 22:43
2 Antwoorden / Vragen

Dat is vaak een probleem als je niet rechtstreeks bij de autoverhuurder boekt maar via een broker. Deze broker verkoopt jou een verzekering. Als je schade zou maken moet je de schade eerst zelf aan de verhuurder betalen en terugclaimen bij de broker. Waarschijnlijk hebben ze bij Buget jou nog een keer een verzekering verkocht, omdat je niet duidelijk vermeld hebt dat je via de broker verzekerd bent. Weinig aan te doen denk ik .

panter22
door panter22 - Nov 11, 2017 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je al contact opgenomen met Rental Cars?

edrick3
door edrick3 - Nov 11, 2017 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is wat tegen mij gezegd is.
Maar dus niet gelezen wat je getekend hebt.
Sta je niet sterk.
Heb je een afschrift van wat je getekend hebt?
En wat staat daar in?

mo
door mof - Nov 13, 2017 om 20:57
3621 Antwoorden / 3 Vragen

Mmh, pas nog een auto gehuurd bij Europcar via rentalcars. Die vertelden mij dat ofschoon ik een verzekering bij Rentalcars ik beter ook een verzekering kon afsluiten bij europcar omdat bij schade europcar gewoon de creditcars belast omdat de verzekering bij rentalcars niet via europcars loopt. Dus bij schade had ik eerst europcar moeten betalen en dan bij rentalcars moeten claimen. Advies van europcars is rechtstreeks bij europcars te boeken en niet via een intermediair.
vorige week stond ook al een vaag verhaal van rentalcars op het kassa forum, en met uw verhaal boek ik niet meer bij rentalcars.

uw verzekering bij rentalcars is niet afgesproken met budget, ws heeft budget daarom u de verzekering verkocht als service oid.

tenzij u expliciiet aangeeft geen verzekering te willen omdat u al verzekerd bent bij rental cars, heeft budget u ongevraagd verzekerd. Budget cars krijgt niet mee van rental cars dat u verzekerd bent. Desindanks is het niet netjes om u ongevraagd te verzekeren van budget cars. Ik hoop dat u heeft gelezen wat u heeft ondertekend. En een papieren bewijs van wat u heeft ondertekend. Anders heeft u pech.