Di
door Dinah van der Weg Oct 25, 2024 om 12:07
Winkels & webshops

Keuze pakketdienst retourzending webshop

Mag ik juridisch zelf de pakketdienst kiezen voor het retourzenden van een artikel uit webshop (ik kies de goedkoopste)? Of ben ik gehouden aan de pakketdienst die de webshop mij oplegt?

216 5 Rapporteer
sira
door sira - Oct 25, 2024 om 12:12
2569 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien kunt u die vraag beter aan de webshop in kwestie stellen, pas dan weet u het 100% zeker.

Di
door Dinah van der Weg Oct 25, 2024 om 12:40
Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een lopende kwestie. Het retourpakket werd niet opgehaald door de webshop want ik had niet de vervoerder die zij voorschrijven.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 25, 2024 om 12:12
2282 Antwoorden / Vragen

Wat vooral belangrijk is, is je te realiseren dat als jij wat retour stuurt naar een leverancier jij verantwoordelijk bent totdat het in ontvangst is genomen. Schade, diefstal, beschadiging is niet de verantwoordelijkheid van de leverancier en ook niet van de webshop. En daarbij geldt, net als bij wat de leverancier naar jou stuurt, dat een afleverbewijs van een vervoerder geen bewijs is dat het is afgeleverd, totdat de ontvanger tekent heb je geen bewijs.

mahadma
door mahadma - Oct 25, 2024 om 12:34
11741 Antwoorden / 52 Vragen

U gaat accoord met de website waar u besteld, dus ook met hun voorwaarden. Als u geen keuze geboden wordt qua vervoerder dan heeft u dus geen keuze en zal de website hun keuze/contractant gebruiken. Bent u het niet eens met de keuze vervoerder dat moet u daar dus niet bestellen. Bij retour bent u vrij om een vervoetder te kiezen, mits u de retourkosten moet betalen, het lijkt mij wel verstandig om de retour procedure van de website te volgen. Gaat het via een andere vervoerder als zij gebruiken, kan het problemen opleveren in de administratie en dus retour betaling van de website.

Di
door Dinah van der Weg Oct 25, 2024 om 12:48
Antwoorden / 1 Vragen

Ik stuurde mail hoe ik iets retour moest zenden. Ik krijg reactie en daar stond nergens dat ik Postnl moest gebruiken. Ik stuur pakket terug met DHL, de goedkoopste. Steeds in de correspondentie laten ze niet weten dat ik Postnl moet gebruiken. Uiteindelijk halen ze pakket niet op en het wordt dus naar mij teruggestuurd. Heb ik nu klacht ingediend om mijn gelijk te halen. In de algemene voorwaarden staat wel hoe ik iets retour moet sturen - daar heb ik aan voldaan - maar niet met welke vervoerder.

Di
door Dinah van der Weg Oct 25, 2024 om 12:49
Antwoorden / 1 Vragen

Sorry het punt is dus: ik moet de retourkosten zelf betalen!! Dat vergat ik te vermelden.

Ozymandias
door Ozymandias Oct 25, 2024 om 12:57
223 Antwoorden / Vragen

Volgens mij, als je dus geen retourlabel voor ze krijgt en de kosten voor je zelf zijn, mag je ook zelf kiezen wie via welk bedrijf je het retour stuurt. Geen flauw idee waarom ze moeilijk doen over DHL. En al helemaal als het nergens staat vermeld.

mahadma
door mahadma Oct 25, 2024 om 12:59
11741 Antwoorden / 52 Vragen

Als de webshop meerdere afhaal adressen moet afgaan voor retourpakkwtten, kan ik mij dat wel voorstellen, per slot is het al een retour dus kosten post. U zal met ze in conclaaf moeten gaan of u nog kunt terugsturen ( niet afgehaald en weer naar u terug kan wel overschrijding retour termijn gaan). En als zij in conclaaf zeggen welke vervoerder kunt u zich daar beter aan houden, ook ivm retour betaling. Anderzijds is het risico op zoekraken nu wel steeds groter geworden, door het steeds maar weer versturen. Puur nieuwsgierig: wat was het prijs verschil DHL/Post.nl? Omdat u nu 2 x de retourporto moet betalen bent u uw voordeel zeker al kwijt.

Mabelle
door Mabelle - Oct 25, 2024 om 13:46
641 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt het dus naar een DHL pakketpunt laten retourneren en niet naar het adres van de webshop? En waarom niet dat laatste? Over welke webshop heb je het?

Ik gebruik zelf bij retourneren altijd de vervoerder die zij ook gebruikt hebben. Tenzij de shop zelf aangeeft dat ik ook voor iedere andere vervoerder kan kiezen.