ja
door janobc May 17, 2016 om 10:09
Auto & vervoer

Kan ik veilig een scooter kopen met buitenlands kenteken?

Ik ben op zoek naar een scooter. Kijk ik dan bijv. op Marktplaats, dan zie ik best veel aanbod van scooters met buitenlandse papieren, vooral op Duits of Belgisch kenteken. Betekent dit dat het goedkoper / aantrekkelijker is om een scooter in het buitenland te kopen en er dan in Nederland gewoon op te rijden? Zijn daar risico’s aan verbonden? En wat kost het om een scooter te importeren?

7596 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet aan beginnen en al helemaal niet van Marktplaats.

r.kemperman
door r.kemperman - May 17, 2016 om 10:40
423 Antwoorden / 4 Vragen

Voertuig moet voldoen aan Nederlandse wetgeving.
Inwoner van Nederland mag niet met buitenlands kenteken rijden (paar uitzonderingen)
meer info https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Nederlands-kenteken-aanvragen-voor-bromfiets-uit-EU-of-EVA-land.aspx?path=Portal/Particulier/Brommer/Invoeren

marita5
door marita5 - May 17, 2016 om 11:42
11512 Antwoorden / 15 Vragen
aurora1
door aurora1 - May 17, 2016 om 11:58
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet doen en zeker niet via Markplaats, en waarom ook? Er worden meer dan genoeg scooters op de Nederlandse markt aangeboden. Lees ook de informatie van het RDW eens goed door via de gegeven link. Met de kosten die u zou hebben bent u een eventueel voordeel van mogelijk goedkoper weer kwijt en mogelijk meer. Ook kan het RDW een kenteken vernietigen om veiligheidsredenen.

Als u bij een Nederlands bedrijf koopt dan kunt  u er nog mee terug gaan bij problemen en heeft u doorgaans garantie.
Kijk eens hier: https://www.google.nl/search?q=tweedehands+scooters&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gws_rd=cr&ei=Zuo6V5GEBK6W6QSHgavIBA
Zoek wel eerst even uit of de winkel van uw keuze goed bekend staat.