fr
door fransjes Dec 1, 2015 om 13:31
Auto & vervoer

Kia garanties

L.S.,
Het is alweer enige jaren geleden dat Kia het standpunt innam dat ingevoerde auto,s niet onder genoemde garanties vielen! Is wellicht inmiddels bekend of dit standpunt verlaten is door Kia? Zo nee, kunnen hier juridische stappen op worden genomen?

1030 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 1, 2015 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo fransjes,

..... Is wellicht inmiddels bekend of dit standpunt verlaten is door Kia?....
Zou je dat niet beter bij de importeur kunnen navragen?

Klik hier

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Dec 7, 2015 om 11:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als de garantie wordt geleverd door de importeur is het niet zo raar dat ze dat standpunt innemen lijkt me.

sw
door swat1500 - Dec 7, 2015 om 21:57
3866 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem is dat volgens de Europese regels men voor garantie moet aankloppen bij de leverancier en niet bij de fabrikant of importeur. Kia heeft dus formeel niets te maken met de koper tenzij de auto rechtstreeks bij Kia is gekocht.