st
door starship Nov 16, 2012 om 23:17
Auto & vervoer

Labtec2000

Als ik een onderdeel van een auto bestel kan ik dan als nog de bestelling annuleren als ik het onderdeel veel te duur vind

ik heb dus bij een auto dealer een onderdeel besteld nu kom ik er achter dat ik 300 euro moet betalen terwijl ik het zelfde onderdeel bij een andere dealer kan kopen voor 134,00 dus dat scheelt nog al wat

nu is de vraag ben ik verplicht het onderdeel te kopen omdat ik het besteld heb

ik heb niets aanbetaald en verkoper wil niets aan het prijsverschil doen

764 6 Rapporteer

ikbenik
door ikbenik - Nov 16, 2012 om 23:50
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=starship schreef op vrijdag 16 nov 2012, 23:17]Als ik een onderdeel van een auto bestel kan ik dan als nog de bestelling annuleren als ik het onderdeel veel te duur vind
Dat kun je niet. Behalve als je het onderdeel via een webshop besteld hebt.

[quote=starship schreef op vrijdag 16 nov 2012, 23:17]
nu is de vraag ben ik verplicht het onderdeel te kopen omdat ik het besteld heb
Correct. Koop=koop.

[quote=starship schreef op vrijdag 16 nov 2012, 23:17]en verkoper wil niets aan het prijsverschil doen
Dat hoeft hij ook niet. Bij het accepteren van de koop ben je akkoord gegaan met de prijs en die prijs is nu eenmaal de prijs die betaald moet worden, ook als ergens anders het onderdeel goedkoper is.
Je hebt nooit het recht om het verschil terug te vragen, behalve als de verkopende partij dat heeft toegezegd.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2012 om 00:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nee daar zit u aan vast, voortaan eerst is verder kjijken als u iets nodig heeft. Dan kan u bestellen.Zoals u nu heeft ondervonden kan het lonen om dat te oen. Door schade een schande wordt men wijs is al heel lang een gezegde. Doet u voordeel ermee.

ui
door uiver - Nov 17, 2012 om 00:22
43 Antwoorden / 0 Vragen

Vind jij het normaal dan dat die verkoper met het onderdeel blijft zitten en dan zelf de kosten draagt?

sw
door swat1500 - Nov 17, 2012 om 17:15
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is het bij de dealer bestelde onderdeel een origineel merk onderdeel en die zijn inderdaad vaak duurder dan een merkloos soortgelijk onderdeel. De fabrikanten claimen dat merk onderdelen beter zijn dan de merkloze.

U zit zowiezo aan de koop vast zoals al eerder opgemerkt.

cr
door cruisader - Nov 18, 2012 om 02:37
20 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo beste forum leden.

Beste Labtec2000,

Heeft u bekeken of het om hetzelfde merk onderdeel gaat?
Want een immitatie onderdeel is gewoon veel goedkoper, en het hoeft niet altijd beter of slechter te zijn van kwaliteit.

Ik zou er gewoon een telefoontje aan wagen.
Maar een besteld onderdeel, dat kan normaliter niet afbesteld te worden, of enkel en alleen door een communicatie door u met de garage, om tot een overeenkomst te komen.

U heeft dus wel de verplichting om dat onderdeel af te nemen!

Ik zelf koop alle onderdelen van mijn auto via ebay.de Ik heb dus een Duits merk auto.
En de verschillen zijn aardig hoog moet ik zeggen.

Een voorbeeld:
Een afneembare trekhaak van Westfalia, met de kabelboom, kost in Nederland de trekhaak enkel al 900,00 euro voor mijn auto, de kabelboom kost ook nog eens 250,00 euro deze is van het merk Jaeger, deze beide onderdelen worden door de fabrikant van het merk auto van mij dus ook gebruikt als zijnde orgineel!

Ik zelf heb deze trekhaak, incl. de kabelkboom, en incl. de verzendkosten met de BTW erbij thuis gestuurd gekregen voor 399,90 euro!!

Ik bestel dus al mijn onderdelen voor de auto, schoeisel en kleding en electronica via ebay.de
Als ik dit niet zou doen, dan was ik een dief van mijn eigen portemonee!

Met vriendelijke groet.

grindweg
door grindweg - Nov 19, 2012 om 21:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

besteld is besteld en dus gekocht.
u heeft derhalve een afname verplichting.
er zijn altijd goedkopere onderdelen.
meestal praat men dan over imitatie.
soms kan een ruil deel ook lager in prijs zijn