tu
door tukkertje Sep 29, 2012 om 13:47
Auto & vervoer

Lampje airback

Van mijn Suzuki Grand Vitara begint regelmatig het lampje van de airbag/gordelspanner te branden. Soms voor langere tijd, dan weer uit en dan weer brandend. Dealer zegt dat er sprake is van een weerstand, wat dat ook mag zijn en dat het even kan duren voordat deze is gevonden. Ik kan er gewoon mee doorrijden tot de volgende beurt. Is dat inderdaad de oorzaak, of is er een kleinigheid aan de hand.

9576 8 Rapporteer

poltol
door poltol - Sep 29, 2012 om 13:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Wat is de betekenis van het lanmje?

Aan = alles goed?
Aan = fout?
Aan = werkt niet meer?

Vr.gr. poltol

tu
door tukkertje - Sep 29, 2012 om 14:13
176 Antwoorden / 159 Vragen

Hoi poltol, lampje moet knipperen bij starten en dan uitgaan. Rood lampje blijft dan soms wel soms niet branden. Ook onderweg dan eens weer uit en dan langere tijd aan.

ro
door ron530 - Sep 29, 2012 om 14:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Normaal gesproken brand het airbag/gordelspanner lampje bij het op contact zetten van auto. Systeem werkt, lampje gaat uit zoniet lampje blijft branden. De kans is groot dat de contacten in de stuurkolom vervuild zijn want bij een werkelijk defect wordt het systeem uitgeschakeld. Mee door blijven rijden is niet handig, de airbag kan door verkeerde info spontaan in actie komen.

an
door andreas08 - Sep 29, 2012 om 19:55
15 Antwoorden / 0 Vragen

de weerstand van een van de airbags komt boven de door fabricant voorgeschreven hoogte uit waardoor een waarschuwing volgt het kan een slecht contact zijn maar op het moment dat het lampje brandt is hettsysteem uitgeschakelt

grindweg
door grindweg - Sep 30, 2012 om 18:16
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het kan geen kwaad in de zin van zelf inwerking treden.
maar alleen de bescherming werkt niet.
meestal als er een weerstand probleem is betekent dat vaak een orobleem in de gordelspanner of de bedrading daarvan.
ook de bedrading onder de stoel geeft vaker een probleem en word dan door gesoldeerd.
als er een telage weerstand is dan is dat sluiting.
meten is weten.
met uitlezen moet er meer duidelijk heid komen

g5
door g56geertte - Oct 12, 2012 om 12:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Kan zijn dat er onder de passagiersstoel een stekker los contact maakt. Dit probleem heb ik zelf in het verleden ook gehad.

grindweg
door grindweg - Oct 12, 2012 om 19:49
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=g56geertte schreef op vrijdag 12 okt 2012, 12:43]Kan zijn dat er onder de passagiersstoel een stekker los contact maakt. Dit probleem heb ik zelf in het verleden ook gehad.

en wat schreef ik dan??

aj
door ajbff - Nov 8, 2012 om 20:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Je schreef o.a.
>ook de bedrading onder de stoel geeft vaker een probleem en word dan door gesoldeerd.
als er een telage weerstand is dan is dat sluiting.<

Probleem is niet een te lage maar een te hoge weerstand in de stekkeraansluiting ;)

En inderdaad meten is weten

Hoe is het afgelopen ?

Jos