argusvlinder
door argusvlinder Aug 3, 2011 om 15:57
Auto & vervoer

Lekkage in auto

Hallo lezer
Sinds vanmorgen staat er voor de passagiersstoel water, waar komt dit vandaan????
Komt dit van de airco???, want van buiten lijkt mij niet mogelijk.
Wij hebben een Ford Mondeo en is 2jr en 3 maand (dus garantie is net 3 maand afgelopen, is er iemand die mij van advies kan dienen.

37303 8 Rapporteer

an
door angela1968 - Aug 3, 2011 om 16:35
25 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo Haromasa,

Ik heb dit probleem acht jaar lang gehad met mijn Ford Fiesta. Het lijkt er inderdaad op alsof het water vanuit de airco komt (dat werd in de eerste instantie ook door de Ford dealer gezegd), maar na het vernieuwen van een dikkere airco-slang bleef dit probleem éénmaal in de driekwart jaar bestaan.
Het probleem kan hoogstwaarschijnlijk liggen aan het feit dat er zich vuil in rechterkant van het chasis bij je voorwiel ophoopt en hierdoor verstoppen er allerlei gaten en kieren en komt er water bij de passagiersstoel op de grond terecht.
De enige oplossing die Ford mij bood was het leegzuigen van de nattigheid en de wielophanging schoon te maken, echter daar moest ik wel voor betalen en dat zo'n twee keer per anderhalf jaar. Het probleem begon bij mij overigens ook toen mijn auto twee en een half jaar oud was.
Andere garages kwamen met hetzelfde probleem aan en wisten er buiten droog en schoonmaken geen oplossing voor, maar misschien kan er iemand anders hier op het forum iets anders bedenken.

Groeten,
Angela

grindweg
door grindweg - Aug 3, 2011 om 20:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

of de water afvoer van de airco cq verwarming verstopt door verrotting van bv bladeren.
de parafan kan ook vol water lopen als de afvoer verstopt zit

youri
door youri - Aug 5, 2011 om 14:08
28 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Haromasa,
Dit heb ik ook gehad.Onderaan je voorruit aan de buitenkant zit een goot voor het water. links en rechts ervan zitten gaatjes om het water af te voeren naar de zijkant van de auto. Doordat de gaatjes verstopt zijn met bladeren en vuil kan het niet weg en gaat het zich een weg zoeken naar binnen. Vaak naar de kant van de pasasiers, omdat de auto vaak tijdens het parkeren met deze kant naar de stoep staat in de goot. Regelmatig deze gaatjes nakijken en schoonmaken, dan is het probleem opgelost. Om je auto weer vochtvrij te krijgen, verwijder je de mat en laat die drogen. Als het mogelijk is (en het regent niet) de ramen op een kier laten en tijdens het rijden de kachel op voetenstand. Sukses !

il
door iljaha - Aug 5, 2011 om 14:16
179 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=youri schreef op vrijdag 5 aug 2011, 14:08]Hallo Haromasa,
Dit heb ik ook gehad.Onderaan je voorruit aan de buitenkant zit een goot voor het water. links en rechts ervan zitten gaatjes om het water af te voeren naar de zijkant van de auto. Doordat de gaatjes verstopt zijn met bladeren en vuil kan het niet weg en gaat het zich een weg zoeken naar binnen. Vaak naar de kant van de pasasiers, omdat de auto vaak tijdens het parkeren met deze kant naar de stoep staat in de goot. Regelmatig deze gaatjes nakijken en schoonmaken, dan is het probleem opgelost. Om je auto weer vochtvrij te krijgen, verwijder je de mat en laat die drogen. Als het mogelijk is (en het regent niet) de ramen op een kier laten en tijdens het rijden de kachel op voetenstand. Sukses !

Helemaal waar!

maanaap
door maanaap - Aug 5, 2011 om 15:11
45 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Haromasa,

Ter aanvulling op de antwoorden, als de afvoergaten van de paravan verstopt zitten, loopt het water wat niet weg kan via de luchtaanvoer van de kachel(wat in deze inhoud via de airco) naar binnen.

Dit wordt eventueel versterkt door gebruik van de aanjager.

m.vr.gr.
maanaap

dr
door dragstar - Aug 5, 2011 om 17:22
35 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Haromasa,
Dit is zo'n beetje een veel voorkomende probleem bij de Ford Modeo.

In eerste instantie moet u de deurrubbers nakijken, dit om ervan overtuigd te zijn dat ze niet beschadigd zijn of loszitten. Vervolgens moet u aan de onderkant van de deur kijken of de gaten die water moeten afvoeren niet verstopt zijn. Kontroleer dan ook gelijk of er geen speling op de deurscharnieren zit.

Als laatste zou u dan de binnenpaneel van de deur moeten verwijderen om te kontroleren of de plastieke waterkering nog intact is of eventueel is losgeraakt.

Als u niet technisch bent aangelegd kunt u dit beter aan een monteur overlaten, e.a. i.v.m. het electrische raam.
Succes ermee.

uo
door uomo - Aug 5, 2011 om 17:35
17 Antwoorden / 0 Vragen

Over het algemeen genomen betekent dit dat de kachel radiator stuk(dus lek is) deze bevind zich aan de binnenzijde van de vuurwand.
En laat dus de vloeistof in de auto lopen, Astra's hebben hier ook geregeld last van.
Snuffel eens aan de mat en je weet of het water of koelvloeistof is.

argusvlinder
door argusvlinder - Aug 5, 2011 om 18:23
37 Antwoorden / 35 Vragen

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de reacties, het afvoer pijpje bleek inderdaad verstopt en zo het nu lijkt is het probleem opgelost!!!!
Vr.Groet Roeli