Lekkage Microcar Dué First GT Yellowstar
30 oktober een Microcar Dué First GT Yellowstar gekocht.
November was een droge maand, dus tot nu toe gaat alles goed. Alleen tegen een paaltje gereden, maar dat is (op een onderdeel na (bumper bestaat hier uit 2 delen) gerepareerd.
Ja en dan december hè. regen komt met bakken uit de lucht en het regenwater komt via de deur van de kofferbak naar binnen. Door de garage een aanpassing gedaan. Prima, nu lekt hij nog harder. Tussen de buien door de kofferbak uitdrogen. Heb een vochtvreter erin gezet want alles is vochtig. Het wagentje gaat terug naar Microcar voor minstens 2 weken. Daar gaat mijn kerstvakantie. Had een tour gepland door Zeeuws Vlaanderen. Eindelijk niet meer met de bus. Het liefst had ik een andere, maar dat kan ik op mijn buik schrijven. Slechte service. Ik voel mij bedonderd. Ben wel een hoop geld kwijt. Heb weinig geld om te procederen, maar volgens mij heb ik recht op een goed product.
Je hebt recht op een goed product en dient daarvoor de leverancier in de gelegenheid te stellen om dit op te lossen. Er valt dus nog niets anders te eisen als reparatie van het probleem. Als ze na een paar keer het probleem nog niet hebben gevonden/opgelost dan is het vroeg genoeg om andere eisen te stellen maar voorlopig......is dit het
Mastag
Nu zijn we weer een maandje en een hoop niet nagekomen afspraken verder, maar er gebeurd gewoon niets. Heb een email gestuurd naar Microcar, maar tot op heden niets gehoord.
Wat kan ik nu het beste doen?
Hallo gulpilil,
Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.
Lees de info hierover bij Consuwijzer.
Hier vind je ook een voorbeeldbrief.
Suc6
Hier op is maar één antwoord mogelijk; een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) waarin u de gebreken opschrijft en verlangt dat deze gebreken binnen een redelijke termijn (zeg na 2 weken of in ieder geval binnen de -- fabrieks--garantietermijn) en dat bij het niet nakomen van voldoende herstel u de overeenkomst zult ontbinden.
U kunt ook vervanging voor een nieuwe eisen maar naar mijn ervaring hebben vrijwel alle brommobielen (microcars maar ook van andere merken) wel erg veel gebreken.(lees de ANWB-test).
Overigens zijn dat soort wagentjes wel erg duur voor zo'n product waarvoor je zelfs 2 Fiat Panda's kunt kopen.
Maar ja, soms is er geen alternatief vrees ik.
De Vrije Vogel
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer