gu
door gulpilil Dec 16, 2011 om 18:04
Auto & vervoer

Lekkage Microcar Dué First GT Yellowstar

30 oktober een Microcar Dué First GT Yellowstar gekocht.
November was een droge maand, dus tot nu toe gaat alles goed. Alleen tegen een paaltje gereden, maar dat is (op een onderdeel na (bumper bestaat hier uit 2 delen) gerepareerd.
Ja en dan december hè. regen komt met bakken uit de lucht en het regenwater komt via de deur van de kofferbak naar binnen. Door de garage een aanpassing gedaan. Prima, nu lekt hij nog harder. Tussen de buien door de kofferbak uitdrogen. Heb een vochtvreter erin gezet want alles is vochtig. Het wagentje gaat terug naar Microcar voor minstens 2 weken. Daar gaat mijn kerstvakantie. Had een tour gepland door Zeeuws Vlaanderen. Eindelijk niet meer met de bus. Het liefst had ik een andere, maar dat kan ik op mijn buik schrijven. Slechte service. Ik voel mij bedonderd. Ben wel een hoop geld kwijt. Heb weinig geld om te procederen, maar volgens mij heb ik recht op een goed product.

1329 4 Rapporteer

mastag
door mastag - Dec 16, 2011 om 18:18
955 Antwoorden / 19 Vragen

Je hebt recht op een goed product en dient daarvoor de leverancier in de gelegenheid te stellen om dit op te lossen. Er valt dus nog niets anders te eisen als reparatie van het probleem. Als ze na een paar keer het probleem nog niet hebben gevonden/opgelost dan is het vroeg genoeg om andere eisen te stellen maar voorlopig......is dit het

Mastag

gu
door gulpilil - Jan 13, 2012 om 17:46
7 Antwoorden / 20 Vragen

Nu zijn we weer een maandje en een hoop niet nagekomen afspraken verder, maar er gebeurd gewoon niets. Heb een email gestuurd naar Microcar, maar tot op heden niets gehoord.
Wat kan ik nu het beste doen?

edrick3
door edrick3 - Jan 13, 2012 om 17:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gulpilil,

Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

Lees de info hierover bij Consuwijzer.
Hier vind je ook een voorbeeldbrief.

Suc6

gr
door grootvader_1 - Jan 13, 2012 om 18:40
153 Antwoorden / 44 Vragen

Hier op is maar één antwoord mogelijk; een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) waarin u de gebreken opschrijft en verlangt dat deze gebreken binnen een redelijke termijn (zeg na 2 weken of in ieder geval binnen de -- fabrieks--garantietermijn) en dat bij het niet nakomen van voldoende herstel u de overeenkomst zult ontbinden.

U kunt ook vervanging voor een nieuwe eisen maar naar mijn ervaring hebben vrijwel alle brommobielen (microcars maar ook van andere merken) wel erg veel gebreken.(lees de ANWB-test).

Overigens zijn dat soort wagentjes wel erg duur voor zo'n product waarvoor je zelfs 2 Fiat Panda's kunt kopen.
Maar ja, soms is er geen alternatief vrees ik.

De Vrije Vogel