ja
door janos Jul 1, 2013 om 16:27
Auto & vervoer

Lekkage peugeot 107

de veel voorkomende lekkages bij DE PEUGEOT 107
die pas later dan de garantie ontdekt worden zijn die kosten nog te claimen?Pas bij het wisselen van een band ontdekten wij de vijver in de achterbak en de vochtige ruimte daaromheen.Een veel voorkomende euvel zie internet

10246 16 Rapporteer

dearagain
door dearagain - Jul 1, 2013 om 18:06
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*ja hoor, ook na de garantieperiode heb je recht op een deugdelijk produkt en daarvan is hier dus geen sprake

*wel moet je het defekt binnen 2 maanden na ontdekking melden bij de verkoper

*je hebt dan recht op geheel gratis herstel

*willen ze dat niet, dan kun je dat in rechte afdwingen

grindweg
door grindweg - Jul 1, 2013 om 21:00
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=dearagain schreef op maandag 1 jul 2013, 18:06]*ja hoor, ook na de garantieperiode heb je recht op een deugdelijk produkt en daarvan is hier dus geen sprake

*wel moet je het defekt binnen 2 maanden na ontdekking melden bij de verkoper

*je hebt dan recht op geheel gratis herstel

*willen ze dat niet, dan kun je dat in rechte afdwingen

zo simpel werkt het niet
wat is het bouwjaar?
nieuw of gebruikt aangeschaft?
op dit medium is er al veel overgeschreven dus even zoeken.
het begint meestal met het derde remlicht.
deze eruit en teinigen en afkitten.

ja
door janos - Jul 2, 2013 om 10:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=grindweg schreef op maandag 1 jul 2013, 21:00][quote=dearagain schreef op maandag 1 jul 2013, 18:06]*ja hoor, ook na de garantieperiode heb je recht op een deugdelijk produkt en daarvan is hier dus geen sprake

*wel moet je het defekt binnen 2 maanden na ontdekking melden bij de verkoper

*je hebt dan recht op geheel gratis herstel

*willen ze dat niet, dan kun je dat in rechte afdwingen

zo simpel werkt het niet
wat is het bouwjaar?
nieuw of gebruikt aangeschaft?
op dit medium is er al veel overgeschreven dus even zoeken.
het begint meestal met het derde remlicht.
deze eruit en teinigen en afkitten.

ja
door janos - Jul 2, 2013 om 12:03
4 Antwoorden / 1 Vragen

nieuw gekocht bouwjaar 2010 juni

me
door mein33 - Jul 4, 2013 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Waarschijnlijk zit het probleem in de, achter de achterbumper zittende, (ventilatie) roostertjes.

ja
door janos - Jul 4, 2013 om 11:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als ik het droog maak en de auto staat een nachtje buiten in de regen dan staat er weer
veel water in de achterbak.Het lijkt mij dus niet dat het door de roosters onder de bumper komt

zoekster
door zoekster - Jul 4, 2013 om 12:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wat ik vreemd vind is dat u het niet eerder heeft opgemerkt, want als er al een plasje ligt na een nacht regen, hoe zal het dan zijn met 2 weken regen? Dat moet u toch eerder zijn opgevallen?

Maar goed, ga terug naar de verkoper, leg het probleem voor en vraag om een gratis oplossing. Beroep u erop dat de auto niet is wat u er gezien de koopovereenkomst van mocht verwachten. Als dit probleem vaker voor komt bij dit type auto, zal de verkoper wel weten hoe dit op te lossen.

Hoe langer u wacht met dit te melden, des te moeilijker u nog iets voor elkaar krijgt. Dit topic staat er ook alweer sinds maandag en nu is het donderdag, allemaal tijdverspilling.

me
door mein33 - Jul 5, 2013 om 13:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=janos schreef op donderdag 4 jul 2013, 11:40]Als ik het droog maak en de auto staat een nachtje buiten in de regen dan staat er weer
veel water in de achterbak.Het lijkt mij dus niet dat het door de roosters onder de bumper komt

Om zeker te weten dat het niet via de roostertjes komt zou u ze even, als het niet teveel moeite is, moeten afplakken, dan weet u zeker dat het daaraan niet aan ligt. (een goed bedoeld advies)

Escobares
door Escobares - Jul 9, 2013 om 09:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb met mijn Peugeot nog nooit dergelijke problemen gehad. Ik zou maar eens terug gaan naar

be
door bertveger - Jul 9, 2013 om 09:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=escobares schreef op dinsdag 9 jul 2013, 09:39]ik heb met mijn Peugeot nog nooit dergelijke problemen gehad. Ik zou maar eens terug gaan naar
helemaal mee eens, dit is echt iets wat de garage moet oppakken.

be
door bertveger - Jul 9, 2013 om 09:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=escobares schreef op dinsdag 9 jul 2013, 09:39]ik heb met mijn Peugeot nog nooit dergelijke problemen gehad. Ik zou maar eens terug gaan naar

Escobares
door Escobares - Jul 9, 2013 om 09:53
7 Antwoorden / 0 Vragen
ja
door janos - Jul 19, 2013 om 22:42
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bij garage geweest Blijkt dus de roosters achter de bumper te zijn.
De z.g rubbers (Schuim plastic!!)die het rooster moesten afdichten bleken
los te zijn gelaten.Kosten € 82.= Dit is eren veel voorkomend probleem bij de Peugeot 107
Deze zijn niet te verhalen terwijl het duidelijk een fabrieksfout is.
Garantie verlopen.Dat noemen ze service!!

me
door mein33 - Jul 20, 2013 om 10:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=janos schreef op vrijdag 19 jul 2013, 22:42]Bij garage geweest Blijkt dus de roosters achter de bumper te zijn.
De z.g rubbers (Schuim plastic!!)die het rooster moesten afdichten bleken
los te zijn gelaten.Kosten € 82.= Dit is eren veel voorkomend probleem bij de Peugeot 107
Deze zijn niet te verhalen terwijl het duidelijk een fabrieksfout is.
Garantie verlopen.Dat noemen ze service!!

Dus mijn advies blijkt toch niet zo'n dom advies als gedacht.

mein33

we
door wendy229 - Feb 14, 2014 om 20:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb een Peugeot 107 uit 2008. Sinds een aantal weken een vochtige auto. Nu blijkt dat ook bij mij de achterbak vol water stond en zo ook de 'vloer' voorin aan de bijrijderskant.
Na wat rond zoeken op internet en bellen met Peugeot NL en Nefkens Tilburg bleek dit een zeer bekend probleem te zijn. Ik kon mijn auto naar de garage brengen en zij zouden coulance toepassen, omdat het mede hun fout is. 50/50, wat uit zou komen op 40 euro voor mij. Netjes! Dacht ik...
Na onderzoek van hen kreeg ik een telefoontje; banden kaal (wat niet zo is), waterpomp kapot (klopt), koelvloeistof op (klopt), lek bij beide achterlampen, het derde remlicht en de ventilatieroosters achter en lekkage rechter voordeur. Kosten: €1300-,. Wat blijkt... ze zijn verplicht om na zo'n reparatie twee nieuwe lampen, een nieuw derde remlicht te installeren en nieuwe ventilatieroosters te plaatsen i.v.m. de garantie. Ook konden ze me melden dat ik géén coulance kreeg, omdat ik mijn auto sinds 2011 niet meer bij hun heb laten keuren. Belachelijk, als je het mij vraagt... Een bekend probleem en dus een fout van Peugeot (en zo ook van Citroën en Toyota). Uiteindelijk heb ik mijn auto bij een goede particulier geparkeerd en hij heeft beide achterlichten + het derde remlicht + beide ventilatieroosters achter gekit (iets wat ze bij de garage niet mogen toepassen), tot nu toe is mijn achterbak droog.
De deurrubber (rechts voor) is wat naar voor getikt (tip van Nefkens Tilburg), maar helaas lekt het daar nog steeds als een zeef. Ik kan weer goudvissen voor in de auto houden.....
Iemand enig idee of dat probleem opgelost zal zijn bij een nieuwe deurrubber?
En wat zijn jullie verdere ervaringen met dit probleem?

sl
door slobberbone - Feb 14, 2014 om 22:02
508 Antwoorden / 2 Vragen

@Wendy229,

Heb je wel heel lang gewacht, het probleem bestaat al zo lang de voertuigen op de markt zijn.