go
door gompy Sep 5, 2007 om 19:20
Auto & vervoer

Na reparatie een nieuw defect

ik heb een nieuwe condensator en een droogreservoir laten inbouwen oude was lek daarvoor geen probleem

nu is er iets met de aircopoulie ( slingerd waardoor er een raar geluid klinkt)wat er dus eerst niet was wie staat er voor de kosten de garage of ik

het is een renault megane 2002

529 3 Rapporteer

sillyas
door sillyas - Sep 5, 2007 om 20:13
46 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt er maar helemaal aan waardoor het defect/de klacht ontstaan is. Als het een gevolg van de reparatie/vervanging is dan mag de garage gewoon zorgen dat het gratis opgelost wordt. Als het gewoon slijtage is en niet in verband staat met de eerdere reparatie/vervanging dan moet u helaas zelf voor de kosten opdraaien.

go
door gompy - Sep 5, 2007 om 20:51
5 Antwoorden / 6 Vragen

is dat niet het kip en het ei probleem??

hoe bewijs je dat

sleutelaar
door sleutelaar - Sep 5, 2007 om 20:53
249 Antwoorden / 20 Vragen

Als de condensor lekt  en er geen koudemiddel meer in het systeem zit zal de drukschakelaar de pomp uitschakelen.

om deze reparatie uit te voeren zoals jij beschrijft komt men niet aan de poulie of (pomp)

als het systeem een automatische klimaat regeling heeft zal de pomp regelmatig kunnen in en uitslaan wat inderdaad met geluid gepaard kan gaan

ik zou in dit geval om zekerheid te krijgen in deze even bij een erkent airco station lans gaan en laat even een specialist hier naar luisteren is mijn advies

veel succes

met groet van de sleutelaar