Naamswijziging bij Essent duur grapje
Vanwege scheiding wilde ik mijn naam wijzigen bij Essent.
Bij Essent kan dit alleen via opzeggen contract en aanvragen nieuw contract. Formaliteit werd gezegd.
Maand later blijkt dat je 250 euro moet betalen vanwege te vroeg opzeggen contract.
Het ging om een naamswijziging ! Duur grapje. Klantenservice bevestigd de werkwijze maar stelt voor om geld te verhalen op ex.
Mag dit zomaar.
U bent verkeerd en onvolledig voorgelicht toen u informeerde naar de mogelijkheden om het abo op uw naam te krijgen. Dat kan niet zomaar. Essent had u moeten mededelen dat u een boete zou krijgen voor het vroegtijdig opzeggen van het abonnement en ook niet mogen zeggen dat het een formaliteit betrof.
Bevestigt Essent ook de onvolledige informatie die u is gegeven?
Het voorstel van de klantenservice is volslagen idioot. U kunt zich beroepen op dwaling, waarbij u stelt dat als u deze informatie was gegeven bij het opzeggen en opnieuw aangaan van het contract u het oude contract nooit had opgezegd.
Dat zou ik schriftelijke aangetekend doen en verzoeken om een schriftelijke reactie van Essent. Komt u er dan niet uit, dan kunt u naar de geschillencommissie.
Maar wacht nog een paar dagen, misschien komt de webcare van Essent u uit de brand helpen.
Ik zie op de site ook nergens de boete die met de naamswijziging gepaard gaat.
Bah, wat een misselijkmakend klantonvriendelijk bedrijf. U had beter kunnen overstappen naar een andere energie leverancier, dan had u ook nog eens een welkomstkorting kunnen ontvangen en zeer waarschijnlijk hadden zij de boete voor hun rekening genomen.
Denk daar nog maar eens aan als u voortijdig wilt overstappen!
(deze vraag behoort m.i. bij 'geld en recht', ik stel dat omdat ik feitelijk vrijwel nooit bij deze rubriek kijk (auto en vervoer).
In navolging van het vorige antwoord:
Waarschijnlijk heeft u contact gehad met een call center waarvan de medewerker of medewerkster u volstrekt onzinnig heeft geïnformeerd.
Uw vraag is zeer eenvoudig en duidelijk en om een naamswijziging door te voeren behoeft u helemaal uw overeenkomst niet eerst te beëindigen.
De opmerking om uw ex te belasten met de kosten is werkelijk buiten iedere proportie.
Mijn advies; Richt een brief met uw verzoek om naamswijziging aan:
De Directie van Essent
Willemsplein 4
5211 AK Den Bosch
en vermeld daarin uw eerdere ervaring op uw vraag als KLACHT.
Laat s.v.p weten wat de reactie t.z.t. is.
"Nadat wij uw nieuwe overeenkomst hebben ontvangen, ontvangt u een eindafrekening voor uw oude overeenkomst."
Feitelijk (oké oké met een beetje fantasie) staat het dus wel op de site. Toch zou ik niet zomaar akkoord gaan, blijven klagen, maak ze gewoon gek daar (tip; stuur fax(en) dat is lekker goedkoop 22 keer 'n fax is even duur als één postzegel)
Dit is niet de eerste keer dat Essent haar klanten hufterig bejegent. Het staat niet op de website - een nieuw contract is alleen omwille van de juridische tenaamstelling - en om dan te spreken van het voortijdig opzeggen van het contract is de dwaasheid ten top en toont eens te meer aan hoe deze energieboeren denken vanuit hun arrogantie.
Schrijf je in op de energiecollectieven van de Consumentenbond of Vereniging Eigen Huis (ook voor niet-leden) en stap over. Met zo'n tent wil je toch geen zaken meer doen?
Ik heb in dezelfde situatie verkeerd - weliswaar jaren geleden- en ik schreef de diverse instellingen aan met " een verzoek om vanwege familieomstandigheden de post voortaan te naam willen stellen aan mevr. A......".
Alleen KPN bleef volharden in de initialen van mijn ex- man, als ik dat anders wilde moest ik betalen en dat deed ik natuurlijk niet!
Succes en gelukkig ben ik geen klant van Essent!
@kreeftje
Voor een goede vriendin heb ik hetzelfde probleem met KPN gehad. Het heeft oeverloze mailcorrespondentie tot gevolg gehad eer het in orde was gebracht, maar wel zonder te betalen. KPN is ook zo'n arrogante tent die blijkbaar nog niet door heeft dat ze geen monopolie meer heeft.
Beste Caroline,
In uw bericht geeft u aan dat u graag wilt weten hoe het nu precies zit met een naamswijziging. Ik wil dit graag voor u uitzoeken. Ik heb hiervoor echter wel meer gegevens nodig. Als u dit ook wilt, kunt u een email sturen naar webcare@essent.nl met daarin uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw vraag op dit forum.
Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Angelique
Essent Klantenservice
Webcare
[quote=zoekster schreef op woensdag 16 okt 2013, 12:57]Voor een naamswijziging bij scheiding moet je wel opzeggen en een nieuw contract aangaan.
klik HIER
Dat is tot daar aan toe, maar die boete vind ik bespottelijk.
Waarom is dat bespottelijk? De klant verbreekt voortijdig het contract. Punt. Het zou wat zijn als leveranciers hun producten moeten gaan aanpassen op prive-omstandigheden. De kans op fraude neemt ook toe als je te soepel wordt met uitzonderingsgevallen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer