lo
door loghem Nov 23, 2003 om 21:51
Auto & vervoer

Navigatie-systeem

Wie is er in het bezit van een TOMTOM navigatiesysteem? Graag hoor ik uw ervaringen.

1229 8 Rapporteer

ha
door haakie - Apr 16, 2004 om 12:09
5 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een tijdje voor mijn stage-bedrijf een proef gedaan met een Compaq Ipaq PDA met TomTom. Los van het niet zo geweldige geluid wat aan de PDA lag had ik niet veel klachten. Het systeem werkte op zich prima...

he
door hearquad - Apr 16, 2004 om 12:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

tom tom in combinatie werkt perfect zolang je niet te ver reist, als je naar zuid-frankrijk gaat moet je af en toe de route verversen met een extra meegenomen laptop omdat het geheugen van de pda beperkt is.

he
door hearquad - Apr 16, 2004 om 12:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

tom tom in combinatie met PDA, sorry!

wessel
door wessel - Apr 16, 2004 om 12:09
3 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb TOMTOM nu een een half jaar en het werkt prima. Zeker binnen Benelux omdat je dan niet van kaart hoeft te wisselen. Ik heb de versie 2.o wat op huisnummer nauwkeurig is. De laptop om kaarten te wisselen is niet nodig. De TOMTOM is uitgerust met een storagekaart (ik werk met 256M) waar je de nodige kaarten op kan zetten. Heb je meer nodig dan is het makkelijk om nog een storagekaart mee te nemen. Wisselen bij de grens en rijden maar...

baco
door baco - Apr 16, 2004 om 12:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

blij dat ik mijn PDA en software verkocht heb. Mocht ik ooit weer overwegen om navigatie in mijn auto te plaatsen dan laat ik het GOED doen.

in
door intered_1 - May 4, 2004 om 21:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu inmiddels 1 1/2 jaar TomTom en ben zeer tevreden. TomTom's nieuwste aanwinst is TomTom3 met verbeterde weergave in 3D en de nieuwste kaarten. Nieuw is ook standaard een wegenkaart van alle hoofdwegen in heel Europa, zodat rechtstreekse navigatie over de grens mogelijk is. Ik zelf ben in het bezit van de Benelux en West Europa, en zou niet meer zonder willen. Prachtige detailweergave van de omgeving en veel nuttige extra's zoals alle huisartsen, vliegvelden, etc. Ook kun je bijvoorbeeld alle flitspalen simpel toevoegen. Ik heb een 512 MB geheugenkaart, met Ipaq 3950. Perfect beeld en geluid. TomTom is was mij betreft een echte aanrader!!!

baco
door baco - May 5, 2004 om 01:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

T spijt mij wel, maar als ik alles uit de kast moet halen om een beetje sateliet te kunnen ontvangen in mijn Peugeot 307, dan heb ik er al geen plezier meer in. Warmte weerend glas, vind een gps ontvanger niet echt leuk. ook de reactie tijd van tomtom op een landweg, rontonde is echt bedroevend. Als u 2 achter elkaar krijgt kan u beter de auto langs de kant zetten totdat tomtom weer een fix heeft.....

Mijn advies : VDO DAYTON !

in
door intered_1 - May 5, 2004 om 19:58
3 Antwoorden / 0 Vragen

klopt, warmtewerend klas kan tomtom niet tegen. Dan zul je de muis moeten verlengen naar de achterruit. Slechte reactietijd van tomtom op een landweg of rotonde komt mij geheel onbekend voor. Misschien ligt dit aan de pocketpc die u gebruikt (heeft)? VDO Dayton is naar mijn idee saai in vergelijking met TomTom.  Ik rijd in een Opel Astra en heb altijd 8 tot 10 satalieten-ontvangst. Groet, Ed