Ja
door Jaap Rotterdam May 15, 2023 om 11:32
Auto & vervoer

NFC

Ik heb m'n ov pas altijd achterop m'n telefoon,  kan ik hem nooit vergeten. Maar, nu met contactloos betalen, dat gaat dan niet,  zodra de NFC aanstaat, werkt m'n ov pas niet meer.  Dus dat werkt niet. Dan maar de NFC uit, en gewoon met de bank pas ouderwets pinnen. Dat is ook half contactloos immers? Alleen soms pincode nodig.

1759 7 Rapporteer

ju
door juliomariner - May 15, 2023 om 11:34
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Goed verhaal, lekker kort ook. Als u 2 passen in de portemonee hebt werkt draadloos pinnen ook niet.

Ja
door Jaap Rotterdam May 15, 2023 om 12:55
15 Antwoorden / 2 Vragen

Achja, elke medaille heeft 2 kanten zei mijn opa. Aangezien ik een "arme Aower" ben, en de gratis ov omarm, die heb ik meer nodig dan de bankpas. Dan maar zo....

sjjoppy
door sjjoppy - May 15, 2023 om 12:10
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt de goede oplossing bedacht.

Topantwoord

sw
door swat1500 - May 15, 2023 om 12:45
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Had u nog verder een vraag? Het is immers een vraag en antwoord forum.

pe
door pebk - May 15, 2023 om 15:58
583 Antwoorden / 0 Vragen

Als u geen abonnement heeft, kan de OV pas sinds een tijdje gewoon weg. Ze hebben tegenwoordig de mogelijkheid om met een bankpas in- en uit te checken.

https://www.ns.nl/reisinformatie/inchecken-uitchecken/betaalpas

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2023 om 16:08
2095 Antwoorden / Vragen

Je kunt je telefoon toch gebruiken in plaats van een pas? Nu heb je feitelijk twee passen in één portemonnee, dat werkt technisch niet.

Ja
door Jaap Rotterdam - May 15, 2023 om 16:19
15 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, er zit een gratis 65+ abonnement op de ov kaart. Daar is (nog) geen oplossing voor.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 16, 2023 om 09:51
2095 Antwoorden / Vragen

Dan geeft u de oplossing hierboven toch zelf al, zet de NFC op de telefoon dan uit of scheidt de pas van de telefoon.

rj
door rjw May 16, 2023 om 10:16
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Het is niet verplicht om de ov kaart in het telefoonhoesje te bewaren. Je kunt m ook gewoon in een portemonnee doen.

ro
door ronny530 - May 16, 2023 om 13:57
2795 Antwoorden / 41 Vragen

Ik vind pasjes in de telefoonhoes bewaren toch wel risicovol want het komt vaker voor dat een telefoon gestolen wordt dan een portomonnee maar terzijde. Wellicht is een telefoonhoes waarbij de pashouder na dichtklappen van de hoes aan de voorzijde zit een optie. De NFC antenne van de OV kaart zit dan aan de voorzijde van de hoes en door de constructie van de telefoon wordt de NFC chip in de telefoon niet herkend. Bij mobiel betalen de achterzijde van de telefoon bij de pinautomaat houden en wederom houdt de constructie van de telefoon wordt de OV kaart NFC chip net herkend. Ik heb het niet zelf bedacht maar als ik met het OV reis zie ik studenten die dat doen de voorzijde van de telefoonhoes waar de OV kaart inzit naast de automaat houden en inchecken en zij zullen ongetwijfeld ook telefoons bezitten die van een NFC chip voorzien zijn.