mi
door michaelsega May 11, 2016 om 21:18
Auto & vervoer

Nieuwe autobanden blijken demo banden te zijn!

Ik heb 4 nieuwe autobanden besteld via Bandenthuis.nl en ze werden thuis voor me gemonteerd. Hier was niks mis mee, maar later zag ik op de stickers van de autobanden "demo" staan. Daar was ik niet blij mee, want ik verwacht gewoon nieuwe banden, want de site adverteert met het monteren van nieuwe banden, die ik bij hun had besteld.

Ik had toevallig ook gezien dat sommige aanbieders soms demo banden verkochten, maar dan stond het duidelijk in de omschrijving en dan was de prijs ook iets goedkoper. Ik heb contact opgenomen met de leverancier en ze zouden het voor me uitzoeken en eventueel een korting geven, want dat was mijn eis. Helaas kreeg ik daar helemaal geen respons meer verder over??

Ik heb nog gekeken naar de staat van de banden na het monteren en ik zag bij dat de productiedatum varieert van week 23, 25, 26 en 30 van 2015. Verder waren 3 banden zonder enige slijtage en de 4e zag je wel dat er iets mee gereden is, maar de rubber was nog niet versleten. Dus dat viel wel mee, maar het gaat wel om het principe, dat je toch moet vermelden dat het om demo banden gaat.

Mag een verkoper zomaar demo banden verkopen en dat als nieuwe banden beschouwen?

11292 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

vd
door vdlieuw - May 11, 2016 om 21:27
213 Antwoorden / 6 Vragen
10

Nee, lijkt me niet dat je demo band mag verkopen als een nieuwe band.
In principe koopt een koper, en zeker via internet,  op basis van afbeelding van een produkt en een exacte beschrijving er van.
Zodra blijkt bij levering dat er iets niet klopt met het aangebodene, kan koper reclameren.
Ik ken alleen de verkoopvoorwaarden van verkoper niet, daat kunnen nog wel eens wat addertjes onder het gras zitten.
Ik zou verkoper schriftelijk (desnoods aangtekend) aanschrijven met uw constatering en uw zienswijze van de oplossing
(geld terug, andere banden, korting of i.d.), en met de mededeling dat u verwacht dat verkoper binnen 5 werkdagen op uw brief
reageert. Doet hij dat niet dan kunt u daarna nog een aantal kanten op lijkt me maat zover is het nog niet.

mi
door michaelsega - May 14, 2016 om 12:49
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik heb dan toch excuses ontvangen van Bandenthuis.nl en een kleine vergoeding gekregen die wel redelijk is. Ze vertelden dat het waarschijklijk een fout is van hun leverancier, die hun deze verkeerde banden had geleverd.  Wel jammer dat het allemaal zolang heeft geduurd. Ik had de klacht op 1 mei 2016 doorgegeven en nu pas is het opgelost (14 mei 2016).

edrick3
door edrick3 - May 14, 2016 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Mooi dat het opgelost is.
 Wel jammer dat het allemaal zolang heeft geduurd. Ik had de klacht op 1 mei 2016 doorgegeven en nu pas is het opgelost (14 mei 2016).
Dat valt dus wel mee; lijkt me een redelijke termijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer