ro
door ronvh Feb 5, 2005 om 23:51
Auto & vervoer

Nissan Xanavie kaart dvd's OUT OF ORDER

Hoi,

Ik rijd een nissan almera dec 2004 met fabrieks af een xanavie dvd versie, maar wat mijn zo tegen valt buiten de bijzondere slechte ervaring en service van nissan nederland als de dealer is dat ik een goede navigatie systeen wilde. Ik heb mijn dus ook door de dealer laten informeren over de systemen van nissan. Van andere merken was ik al op de hoogte en had daar goede ervarng mee. Maar deze navigatie was alleen fabrieks af te leveren en zou een klasse product zijn. Maar helaas is ervaring dat het totaal niet zo. het systeem werkt op zich erg goed maar de kaart dvd's zijn out of order. De dvd die erbij zit is gemaakt in 2002. het in nu 2005.

De dvd is nieuw zeggen ze bij nisssan nederland, dat is dus geheel niet zo. want in mijn nissan 2003 zat ook al versie 6 van de dvd nu is het 2005 en nog steeds versie 6. Ik heb vele malen gebeld naar de dealer, al in begin 2004 wanneer er een update komt omdat de dvd wel heel erg oud is. ik kan 40% van mijn straten niet normaal vinden of staan niet op de dvd.  Maar ik hoor nu al anderhalf jaar het zelfde verhaal.... over een maand. ik heb nissan nederland gemaild, maar dat help ook al niet. De dealer zegt machteloos te staan en kan niks doen voor mijn. Nissan nederland bellen heeft ook al totaal geen zin. Of ze weten het niet of de dvd is nieuw zeggen ze.

Wie weet wat ik hieraan kan doen? Ik koop een navigatie van 2000 euro en het werkt niet zoals het hoort. Ik zie het als een Pentium4 met windows 95.

Vervangen door een ander kan niet want deze zit vast in de auto. De Dealer en nissan nederland verkopen een product maar ik heb de indruk dat het daar bij blijft, want service in heel ver te zoeken. En niet alleen bij de navigatie systemen.

Ik ben dus radeloos...

Ron

1415 9 Rapporteer

grappig
door grappig - Feb 7, 2005 om 15:14
27 Antwoorden / 10 Vragen

Meestal staat de software (op de DVD dus) los van de hardware(het navigatiesysteem, monitor etc). De software komt doorgaans van Teleatlas of levert dat onder licentie uit. Bijna altijd loopt dus de actuele situatie achter op die van de software, maar een beetje klasse-leverancier zorgt minimaal voor 1 update per jaar. Die updates zijn behoorlijk duur. Daar betaal je gauw een paar honderd euro PER LAND of BENELUX voor. Onlangs is de TomTom op de markt gebracht (compleet 650 euro). Een niet te duur systeem met veel mogelijkheden. Ook dat systeem is uiteraard afhankelijk van softwarebedrijven die de kaarten aanleveren. Met dien verstande dat de gebruiker zelf nog aanvullingen kan aanbrengen, bijvoorbeeld flitspalen, leuke restaurants etc. Alleen de route's blijven voorbehouden aan b.v. Teleatlas. De laatste update zou dan toch minimaal van 2004 moeten dateren. Succes

grappig
door grappig - Feb 7, 2005 om 15:44
27 Antwoorden / 10 Vragen

Nog een aanvulling : kijk eens op www.mijntomtom.nl dat is nog maar de gebruikerssite. Zeer uitgebreid en voor elk probleem een oplossing. Vaak door de gebruikers zelf bedacht. Overigens werkt dat apparaat niet meer met CD's of DVD's maar met zogenaamde memory-cards. Bloedsnel en piepklein. Ik zou reclameren bij de garage en ze aansprakelijk stellen vanwege een verouderd of niet functionered navigatiesysteem. Noem eens die TomTom, wellicht dat ze die willen leveren. Zo'n systeem die u nu heeft is altijd uit te bouwen.

fi
door fireblade - Feb 7, 2005 om 15:59
3 Antwoorden / 3 Vragen

Aangezien dat dit navigatiesysteem niet doet wat ie zou moeten doen lijkt het me dat je dit bij een geschillencommissie kan voorleggen. Anders je geld terug claimen.

Wat de vorige schrijver ook al zei. Een losse navigatiesysteem op basis van een PDA werkt vooralsnog erg goed.

Tegenwoordig kan je voor 600 euro's al aan een goed setje komen, en dat is inclusief PDA!

ro
door ronvh - Feb 7, 2005 om 16:06
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

De DVD voor de nissan word gemaakt door Zendrin oid de kaarten zijn inderdaad van teleatlas of navteq.

Dat de DVD's CD'S duur zijn weet ik, maar dat weet je als je een systeem koopt. Dus mag je ook wel een beetje service en support verwachten. Ik heb altijd vdo gehad en mag wel zeggen dat die dvd erg goed uptodate zijn. Heb inmiddels de 2004/2 cd gekregen voor in mijn ander auto. En ik moet echt zeggen wat een verschil met de nissan puuffffffffff.

Maar nissan laat het dus gewoon echt afweten, als ik dat had geweten had ik dus nooit dat systeem laten inbouwen. het is echt diep en diep triest met de kaart dvd's van hun. Ze laten je echt gewoon in de steek. Bel nissan nl zelf maar eens. je gaat echt lachen als je weet waar je over praat. ik krijg het niet verzonnen. Ze vragen eerst je kenteken dan krijg je te horen dat jou dvd uptodate is. Dan vraag ik wanneer komt er een nieuwe... volgende maand zeggen ze (al 14 maanden zo dus). Vervolgens vraag ik welke dvd versie de laaste is (V6.0). antwoord van nissan, ja die in uw auto zit. Dus ik bedoel maar wat moet je daarmee. Een enkele persoon van nissan verteld mijn dan ook eerlijk dat het inderdaad hopeloos is met die dvd's.

Verder weet ik ook wel dat het nooit 100% uptodate is maar dit is echt OUT of ORDER. Ik heb de dvd eens geextract m te kijken heo en wat. De kaart op de DVD is van 2002. Maar het probleem is ook vaak dat veel mensen niet beter weten, omdat deze of A- technische zijn of er geen idee van hebben. Ik zelf rijd al heel lang met navi en ben erg goed op de hoogte van de systemen. Maar dit systeem ziet er leuk uit maar echt functioneel is het niet. En daar baal ik van want daar koop je het niet voor.

Ron

ro
door ronvh - Jun 17, 2005 om 04:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi heden 17-07-05

Nissan laat het nog steeds afweten met de navigatie. men deelde mijn mede dat het systeem upto date was. en het is een hulp middel. Dus daar moet ik het maar mee doen. Inmiddels wat speurwerk gedaan en dat leverde een raare bedoeling op. Ik heb een telefoon gesprek bijgewoond van de dealer naar Nissan nederland. Deze deelde dus geoon mede dat er voorlopig niks nieuws komt gewoon omdat er problemen zouden zijn met de dvd's. die nieuwe dvd's die er zonden zijn lopen vast is het oude systeem. men kon daar voorlopig niks aan doen. Op de vraag van de dealer waneer er dan wel een update zou komen werd simpelweg geantwoord 3 maanen 6 12 2 jaar ik weet het niet. De dealer zij ja oke maar dat kunnen wij niet aan de klant veropen waarop de mdewerker van nissan nl antwoorde, oke maar dat is aan u omdat aan de klant te vertellen. Dus de dealer moet geoon gaan liegen tegen de klanten omdat nissan nederland geen oplossing heeft. Daarbij praat men over een oud systeem dat is wel erg raar wat de auto is nu pas 5 maanden oud. En in mijn vorige nissan zat het zelfde systeem. Ik voel me dus wel mooi opgelicht door nissan. Inmiddels ligt de handel bij de rechtsbijstand want met de dealer en nissan nl kom je echt geen meter verder. Ik raad in iedergal een ieder aan die een navi wil kopen van nissan (type Xanive)om dit beslist niet te doen. u gooid echt u geld weg. en dan heeft een een systeem waaru niks meer aan heeft. Uitbouwen kan dan niet meer want dit systeem zit geintgreert in de auto. Dus laat u goed voor lichten door een erkende verkoper van naviagtie systemen, en dus niet bij nissan.

Ik laat in iedergval nog wel weten hoe dit gaat aflopen, want ik heb besloten om het er weer niet te laten voor wat het is.

Oke Nissan als je dit leest. Doe nou eens een keer wat aan service en praat niet overal omheen of er niks aan de hand is. Ik word hier erg moe van. 3 nieuwe auto's in 2 jaar en niet een is erg goed. van krome aut's tot defect versnellings bakken, en niet goed verkende navi's. Waar moet dit toch heen..

Ron

ro
door ronvh - Jun 17, 2005 om 04:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

Dit zijn de standaard berchten van nissan.

Geachte heer,

Wij willen u bedanken voor uw e-mail bericht.

Naar aanleiding van de door u gedane uitspraken willen wij u als volgt informeren:

Helaas moeten wij u mededelen dat er nog geen nieuwe versie van de navigatie-DVD is. U kunt ook bij uw Nissan

dealer vragen of hij u informeert zodra mogelijk een niewe DVD uitkomt.

WIj vertoruwen erop u met dit bericht van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Customer Care

Gtx Ron

ro
door ronvh - Jun 17, 2005 om 04:41
5 Antwoorden / 1 Vragen

En dan nog maar een....

Geachte heer,

Wij willen u bedanken voor uw e-mail bericht.

Naar aanleiding van de door u gedane uitspraken willen wij u als volgt informeren:

Tot onze spijt is er momenteel nog geen nieuwe versie van de navigatie-DVD. De versie die u heeft is de meest recente die leverbaar is. Wilt u zo vriendelijk zijn uw kenteken aan ons door te geven aan ons? Wij zullen dan een registratie maken van uw melding.

Wij vertrouwen erop u met dit bericht van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Customer Care

gr
door grandfour - Jun 28, 2005 om 13:21
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Ron,

Ook ik ben inmiddels bezig met deze problematiek daar ik na te hebben proefgereden in een X-Trail bemerkte dat de DVD en CD van 2003 waren. In september komt mijn nieuwe X-trail en ik heb inmiddels de eis neergelegd dat deze met de meeste geupdate versie komt. Na veel speurwerk heb ik namelijk de firma Zenrin (maker van de DVD ism Navteq) in Frankrijk gebeld en een aardige heer meldde mij dat er allang een 2004 versie is, te herkennen aan X6040 op de DVD. Kijk dus niet naar X6.0. Ik reed namelijk met de X6030 (2003) versie rond.Deze heer vertelde mij tevens dat september dit jaar versie 2005 wordt uitgebracht. Met de program CD ligt het een beetje vervelender. Deze wordt gemaakt door Xanavi in Japan. Inmiddels heb ik diverse keren gebeld en gefaxt echter zonder resultaat. Ik werk in Belgie en woon in NL en heb Nissan Belgie inmiddels ingelicht over te gehele stand van zaken (zou eigenlijk hun werk moeten zijn). Ik verwacht dan ook dat ik de allernieuwste versie zal gaan krijgen. Ik hoop dat je hier iets aan heb, ik kreeg nameliojk dezelfde antwoorden als jij van Nissan.

ro
door ronvh - Jun 28, 2005 om 13:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Drandfor

Dat is mooi dat er toch wel iets is op dvd voor de xanavie. Ik zelf had reeds met zendrin contact gehad in nderland en die kon alleen de CD leveren voor de dvd moest ik bij nissan zijn. Maar tot op heden laten ze mijn in de kou staan. men reageert zelf niet op op de brieven die men krijgt.

Maar als jij iets meer weer omtrend de dvd 2004 of 2005 zou jij mijn kunnen mailen, je bent iets verder gekomen als is. Ik zou dit erg warrderen. mijn Email = ron@van-hoof.info

Dank u Ron