bl
door blackbull14 Sep 20, 2012 om 23:04
Auto & vervoer

NS abonnement opzeggen

I.v.m. baanverlies wilde ik mijn 'NS altijd vrij' opzeggen á € 295,- per maand en omzetten in een voordeelurenabonnement. Hiervoor heb ik op tijd (ruim 4 weken van tevoren) een opzegging via internet doorgevoerd voor opzegging per 01-09-2012. Op 29-07-2012 heb ik hier een bevestiging van gehad.

Nu blijkt uiteindelijk dat het ook nog noodzakelijk was om de bestelling 'definitief' te maken bij een NS-kaartautomaat. Dit heb ik niet gedaan en deze maand is 295 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb de wijziging op tijd doorgevoerd. Kunnen ze mij nu toch aan het abonnement vasthouden omdat ik niet langs zo'n automaat ben geweest?

Dit is echt verre van klantvriendelijk. Een wijziging is toch een wijziging?

3618 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

diumenge
door diumenge - Sep 20, 2012 om 23:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Lijkt me wel ja, kennelijk moet je het abonnement ook van je OV-chipkaart aflaten halen. Als je dat niet doet kan je het product dus ook gewoon gebruiken en zal je er voor moeten betalen. Ik neem ook aan dat ze u daar over hebben ingelicht?

aragon
door aragon - Sep 21, 2012 om 13:01
106 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat betreft service, scoort de NS bijzonder slecht, zoniet de allerslechtste.
Zij proberen je met alle middelen aan het lijntje te houden.

wodonar
door wodonar - Sep 21, 2012 om 14:04
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb ook een NS abonnement opgezegd, er stond en staat heel duidelijk zowel op de site als in de mail en/of de brief dat je dan inderdaad via de NS automaat dat definitief moet maken. Dat moet altijd, ook bij wijzigingen, misschien toch beter lezen? Want je hebt een bevestiging gekregen MET daarin de procedure.

di
door dieren6951 - Sep 21, 2012 om 14:07
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Op zich heb je gelijk.
Maar door de invoering van de OV-Chipkaart staan al je gegevens op deze kaart. Wanneer je dus een wijziging wil doorvoeren in je abonnement, zul je deze ook definitief moeten maken op je OV-chipkaart, dus via de kaartautomaat, anders kan de chip op de kaart je wijziging niet zien.
Dit heeft dus niets met de klantonvriendelijkheid van de NS te maken, maar meer met het punt dat iedereen aan de OV-Chipkaart moet.

gr
door grrecha - Sep 22, 2012 om 11:24
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb geen problemen gehad. Heb het jaartrajectabb. van mijn zoon opgezegd en een vriendelijke vrouw aan de telefoon gehad, die mij precies verteld heeft wat ik moest doen, o.a. de kaart terugsturen.

di
door diemenees - Sep 23, 2012 om 15:12
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

het is dus in andere gevallen soms anders-wat grecha nu zegt maakt de verwarring alleen maar groter. Met gewoon heel ff normaal doordenken had je dat zelf ook kunnen beseffen: zolang dat ABO op die chip staat, kan je het gebruiken, het kan niet door NS ervanaf worden gegooid. je kan nog steeds per maand opzeggen-zoals al gedaan.
Als kleine troost is er nu een speciale prijs voor het dalvoordeel: nu maar 25€ ipv normaal 50-dan moet je er wel snel bij zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ga
galen135 - May 8, 2024 om 11:23
Auto & vervoer

DPD levert product beschadigd af en laat het verder afweten

Een verzending van mij via DPD is beschadigd aangekomen. Heb dat bij DPD gemeld op een daarvoor bedoeld formulier op hun website. Kreeg direct een casenummer en 2 dagen later het bericht dat ik voor een claim bij Sendcloud moest zijn die voor DPD onderzoek doet. Op de website van Sendcloud moest je echter inloggen met een (bedrijfs)account, ander contact was niet mogelijk en kwam ik dus geen met ... Lees meer

pa
paulinarij - May 9, 2024 om 17:00
Voeding & gezondheid

Is botox gevaarlijk voor rimpels

Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer

vandaorchidee
vandaorchidee - May 8, 2024 om 07:50
Winkels & webshops

FOUTEN OP DE KASSA BON BIJ DE VOMAR

Waarom komt het geregeld voor bij de Vomar dat de prijzen niet kloppen op de kassa bon .
Vaakt zijn de aanbiedingen niet verwerkt.

Afgelopen zondag drie klanten bij de kassa waar het weer niet klopte .

Waarom doet de Vomar hier niets mee ? Lees meer