an
door anenamaud Nov 9, 2017 om 14:50
Auto & vervoer

Onjuiste huurauto bij boeking via rentalcars.com

Op 24 juli een auto gehuurd via internet bij rentalcars.com voor 24 september-5 oktober op Kreta. Aan rentalcars direkt (24 juli) betaald
(448,38). De auto was in de klasse Economy (Seast Ibiza of soortgelijk), 5 zitplaatsen, vier deuren.
Tegen middernacht op 5 oktober geland op Kreta kreeg ik een Fiat 500! Volgens verhuurder (Thrifty) was deze besteld. Ik toonde mijn voucher maar er was geen manager o.i.d. aanwezig en de carparkmedewerker had niets anders. Bij terugkomst direkt een klacht ingediend bij Rentalcars. Deze schuiven de verantwoordelijkheid af, weigeren aan te tonen dat zij de boekein en betaling aan Thrifty hebben gedaan, gaan inhoudelijk niet op de klacht in en sturen alleen geautomatiseeerde mails in abominabel slecht nederklands (waarschijnlijk uit een vertaalcomputer). Je kan dus maar beter niet via dit bedrijf boeken want ze leveren niet waar je voor betaalde en geven vervolgens niet thuis. Zijn er andere mensen met deze ervaring en wie weet wat te doen?

3699 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 9, 2017 om 14:58
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anenamaud ,

Klachten

Indien u, de huurder, op welke manier dan ook ontvreden bent over de staat van uw huurauto bij het ophalen vragen wij u dit alstublieft zo snel mogelijk te melden bij het autoverhuurbedrijf. Het is lastig voor Rentalcars.com om eventuele claims omtrent de staat van uw auto te beoordelen als u hier geen melding van maakt tijdens de verhuurtermijn. Als u, de huurder, op welke manier dan ook ontevreden bent verzoeken wij u om binnen 3 maanden na de verhuurtermijn contact op te nemen met onze klantenservice.
We weten dat het voor kan komen dat u het gevoel heeft dat uw klacht niet naar volledige tevredenheid opgelost is. Indien u niet blij bent over de manier waarop wij uw klacht behandeld hebben kunt u uw klacht naar een onafhankelijke alternatieve dispuut bemiddelaar aanbieder (ADR) richten. Small Claims Mediation (UK) Limited (http://www.small-claims-mediation.co.uk/) is geaccrediteerd door de Civil Mediation Council en op de online lijst van het ministerie van justitie voor dispuut bemiddelaar aanbieders. Aangezien wij ernaar streven om al onze disputen intern op te lossen zijn wij niet verplicht om een ADR-procedure, beheerd door een onafhankelijke ADR-aanbieder, in te dienen.

Dien hier een klacht in ,

U kunt het online platform van de Europese Commissie gebruiken om uw geschil op te lossen, te vinden op
http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

edrick3
door edrick3 - Nov 9, 2017 om 14:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Al eens gebeld?

Telefonisch

panter22
door panter22 - Nov 9, 2017 om 15:01
6599 Antwoorden / Vragen

Lees de voorwaarden:
Autocapaciteit en voertuigtype

Alle auto’s zijn verzekerd voor een maximaal aantal passagiers. Rentalcars.com kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de auto ongeschikt is voor het aantal passagiers of het volume van de bagage. U kunt op onze website wel richtlijnen raadplegen omtrent het geschatte aantal passagiers per beschikbare autogroep. Rentalcars.com kan niet aansprakelijk worden gesteld indien u de huur bij ophaling geweigerd wordt of indien er andere gevolgen zijn als resultaat van het willen huren van de auto voor een te grote groep passagiers.

Rentalcars.com kan geen bepaald type of model auto garanderen. De auto die op uw voucher/e-voucher wordt weergegeven is slechts ter referentie en kan vervangen worden door een gelijkwaardig model of een opgewaardeerde auto.
https://secure.rentalcars.com/TermsAndConditions.do;jsessionid=83182143B52285FF8FD2714D2F88CD81.node386a?preflang=nl

costnix
door costnix - Nov 9, 2017 om 19:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Thrifty (= zuinig, spaarzaam) doet zijn naam “eer” aan :-(

mi
door miraltje - Nov 9, 2017 om 22:07
462 Antwoorden / 0 Vragen

fiat 500 valt onder de economy klasse, je hebt gekregen waar je om vroeg.

in een economy klasse passen geen 5 koffers, je mag blij zijn als er 2 in willen.

tip voor de volgende keer, boek de goedkoopste auto in de betreffende klasse, meestal krijg je dan toch een luxere zonder extra kosten

ma
door manwijf - Nov 10, 2017 om 13:17
574 Antwoorden / 1 Vragen

Neem altijd de hele vakantie een auto, maar boek het nooit vooraf. Mijn ervaring is dat ik altijd stukken goedkoper uit ben, als ik het ter plaatse regel. En dan niet via een hostess bv. maar gewoon even naar zo'n verhuurbedrijf lopen. Bemiddeling moet altijd betaald worden. Ik vind die 448,3 dan ook behoorlijk aan de prijs. Betaal in Griekenland voor 12 dagen meestal zo'n 250. Laatste keer splinternieuwe auto meegekregen. Niet de grootste uiteraard, maar wel altijd een heel zuinige auto. Afijn, dat is maar net wat je wilt.
In dit geval hebt u inderdaad gekregen, wat u geboekt hebt.

Kr@@ts2017
door Kr@@ts2017 - Nov 10, 2017 om 22:55
2 Antwoorden / Vragen

Raar verhaal, als ik een auto reserveer ( doe ik altijd rechtstreeks bij de autoverhuurder en niet via een tussenpersoon) dan krijg je een bevestiging. Neem aan dat je die ook van de broker gehad hebt.Er zijn 2 mogelijkheden: A: voucher was voor een kleinere auto, B de verhuurder had inderdaad geen andere auto beschikbaar. In het laatste geval had je de volgende dag terug naar Thrifty moeten gaan om het uit te zoeken. Dan hadden ze je een passende auto gegeven of had je via rentalcars actie kunnen ondernemen. Achteraf klagen heeft wel zin maar verwacht niet te veel van de broker. Er zijn redelijk veel klachten over rentalcars.com. Buiten dat vind ik de prijs aan de hoge kant.. Succes