Onjuiste huurauto bij boeking via rentalcars.com
Op 24 juli een auto gehuurd via internet bij rentalcars.com voor 24 september-5 oktober op Kreta. Aan rentalcars direkt (24 juli) betaald
(448,38). De auto was in de klasse Economy (Seast Ibiza of soortgelijk), 5 zitplaatsen, vier deuren.
Tegen middernacht op 5 oktober geland op Kreta kreeg ik een Fiat 500! Volgens verhuurder (Thrifty) was deze besteld. Ik toonde mijn voucher maar er was geen manager o.i.d. aanwezig en de carparkmedewerker had niets anders. Bij terugkomst direkt een klacht ingediend bij Rentalcars. Deze schuiven de verantwoordelijkheid af, weigeren aan te tonen dat zij de boekein en betaling aan Thrifty hebben gedaan, gaan inhoudelijk niet op de klacht in en sturen alleen geautomatiseeerde mails in abominabel slecht nederklands (waarschijnlijk uit een vertaalcomputer). Je kan dus maar beter niet via dit bedrijf boeken want ze leveren niet waar je voor betaalde en geven vervolgens niet thuis. Zijn er andere mensen met deze ervaring en wie weet wat te doen?
Hallo Anenamaud ,
Klachten
Indien u, de huurder, op welke manier dan ook ontvreden bent over de staat van uw huurauto bij het ophalen vragen wij u dit alstublieft zo snel mogelijk te melden bij het autoverhuurbedrijf. Het is lastig voor Rentalcars.com om eventuele claims omtrent de staat van uw auto te beoordelen als u hier geen melding van maakt tijdens de verhuurtermijn. Als u, de huurder, op welke manier dan ook ontevreden bent verzoeken wij u om binnen 3 maanden na de verhuurtermijn contact op te nemen met onze klantenservice.
We weten dat het voor kan komen dat u het gevoel heeft dat uw klacht niet naar volledige tevredenheid opgelost is. Indien u niet blij bent over de manier waarop wij uw klacht behandeld hebben kunt u uw klacht naar een onafhankelijke alternatieve dispuut bemiddelaar aanbieder (ADR) richten. Small Claims Mediation (UK) Limited (http://www.small-claims-mediation.co.uk/) is geaccrediteerd door de Civil Mediation Council en op de online lijst van het ministerie van justitie voor dispuut bemiddelaar aanbieders. Aangezien wij ernaar streven om al onze disputen intern op te lossen zijn wij niet verplicht om een ADR-procedure, beheerd door een onafhankelijke ADR-aanbieder, in te dienen.
Dien hier een klacht in ,
U kunt het online platform van de Europese Commissie gebruiken om uw geschil op te lossen, te vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Lees de voorwaarden:
Autocapaciteit en voertuigtype
Alle auto’s zijn verzekerd voor een maximaal aantal passagiers. Rentalcars.com kan niet aansprakelijk worden gesteld indien de auto ongeschikt is voor het aantal passagiers of het volume van de bagage. U kunt op onze website wel richtlijnen raadplegen omtrent het geschatte aantal passagiers per beschikbare autogroep. Rentalcars.com kan niet aansprakelijk worden gesteld indien u de huur bij ophaling geweigerd wordt of indien er andere gevolgen zijn als resultaat van het willen huren van de auto voor een te grote groep passagiers.
Rentalcars.com kan geen bepaald type of model auto garanderen. De auto die op uw voucher/e-voucher wordt weergegeven is slechts ter referentie en kan vervangen worden door een gelijkwaardig model of een opgewaardeerde auto.
https://secure.rentalcars.com/TermsAndConditions.do;jsessionid=83182143B52285FF8FD2714D2F88CD81.node386a?preflang=nl
fiat 500 valt onder de economy klasse, je hebt gekregen waar je om vroeg.
in een economy klasse passen geen 5 koffers, je mag blij zijn als er 2 in willen.
tip voor de volgende keer, boek de goedkoopste auto in de betreffende klasse, meestal krijg je dan toch een luxere zonder extra kosten
Neem altijd de hele vakantie een auto, maar boek het nooit vooraf. Mijn ervaring is dat ik altijd stukken goedkoper uit ben, als ik het ter plaatse regel. En dan niet via een hostess bv. maar gewoon even naar zo'n verhuurbedrijf lopen. Bemiddeling moet altijd betaald worden. Ik vind die 448,3 dan ook behoorlijk aan de prijs. Betaal in Griekenland voor 12 dagen meestal zo'n 250. Laatste keer splinternieuwe auto meegekregen. Niet de grootste uiteraard, maar wel altijd een heel zuinige auto. Afijn, dat is maar net wat je wilt.
In dit geval hebt u inderdaad gekregen, wat u geboekt hebt.
Raar verhaal, als ik een auto reserveer ( doe ik altijd rechtstreeks bij de autoverhuurder en niet via een tussenpersoon) dan krijg je een bevestiging. Neem aan dat je die ook van de broker gehad hebt.Er zijn 2 mogelijkheden: A: voucher was voor een kleinere auto, B de verhuurder had inderdaad geen andere auto beschikbaar. In het laatste geval had je de volgende dag terug naar Thrifty moeten gaan om het uit te zoeken. Dan hadden ze je een passende auto gegeven of had je via rentalcars actie kunnen ondernemen. Achteraf klagen heeft wel zin maar verwacht niet te veel van de broker. Er zijn redelijk veel klachten over rentalcars.com. Buiten dat vind ik de prijs aan de hoge kant.. Succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geld terug in verband met non conformiteit van een nieuw gekocht voertuig, wat moeten we nu doen?
Wij hebben een Carver gekocht in mei 2024, nieuw, bij de dealer Bourguignon in Leeuwarden. Het voertuig geeft steeds storingen waardoor hij niet verder kan rijden en dan opgehaald moet worden voor reparatie. Het is steeds dezelfde storing. Daar is de Carver nu al 4 x voor opgehaald. Het is een onbetrouwbaar voertuig geworden. Bij de laatste keer is er tijdens de testrit schade ontstaan, het voertu ... Lees meer
Keuze pakketdienst retourzending webshop
Mag ik juridisch zelf de pakketdienst kiezen voor het retourzenden van een artikel uit webshop (ik kies de goedkoopste)? Of ben ik gehouden aan de pakketdienst die de webshop mij oplegt? Lees meer
Ik wil dat Stella de E-bike terug neemt. Vlg hfd knt. geldt de bedenktijd niet a
Volgens het hfd.kant. van Stella, is de bedenktijd niet gelding als de fiets niet in de bus is gekocht! Kan dat? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer