Ta
door Taichita Mar 25, 2020 om 11:58
Auto & vervoer

Onnodig rijgedrag

Is er geen mogelijkheid om , bepaald soms mensen een verbod op auto rijden

Door een pas of een verklaring van de werkgever

Sommige mensen denken dat ze op de circuit van zandvoort zitten

Gedragen zich als idioten in de bebouwdekom.

1102 10 Rapporteer

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 25, 2020 om 12:13
509 Antwoorden / Vragen

Vraag het eens aan de minister van verkeer etc.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 25, 2020 om 12:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

"Men" heeft ooit een rijexamen gedaan en is kennelijk geslaagd en heeft dus het bewijs van rijvaardigheid verkregen.
Er is politie, er staan camera's, die wegpiraten/verkeersovertreders kunnen laten stoppen en bekeuren, of op kenteken bekeuren.

Overigens, als ik één van mijn vorige beroepen als taxichauffeur, heb ik beslist één keer voor de buitenstaander, mezelf gedragen zoals u schrijft: "een idioot". Dat wil zeggen 160 over de snelweg, 3 rode lichten gepakt (wat een concert van claxons veroorzaakte), maar ik had een bevalling op de achterbank ........ ik was 1 minuut van de spoedeisende hulp en het kind is gezond geborenen er was geen schade. Bedenk wel dat wat u niet weet ook niet over kunt oordelen. Verder zijn er ook burger politieauto's die met andere manier rijden als anders.

ne
door neodutchio - Mar 25, 2020 om 12:52
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Er is een organisatie die zich bezig houdt met handhaving. Die kunt u benaderen. En als er genoeg klachten binnen komen over een bepaald kenteken kan daar verder actie op ondernomen worden.

Ik zou echter niet weten waarom mijn werkgever een pas moet geven aan mijn vrouw (is zelfstandige) als zij boodschappen wil doen met mijn zakelijk geleasde auto.

simon55
door simon55 - Mar 25, 2020 om 13:33
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Stuur effe mail naar Cora van Nieuwenhuizen , en vermeld uw probleem. Met de hartelijke groeten van.....

getty
door getty - Mar 25, 2020 om 14:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja hoor, die mogelijkheid is er.  Het heet de politie.

me
door mein33 - Mar 25, 2020 om 14:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

TAICHITA

De politie is er voor de handhaving en in extreme gevallen kunnen zij het rijbevoegdheidsbewijs van een overtreder innemen. Het is dan aan justite om te bepalen hoe en/of wanneer de overtreder zijn "pasje'' terug krijgt en met welke sanctie er verder opgelgd wordt.

De werkgever kan (alleen) zijn medewewerkers aanspreken als er processenverbaal op kenteken op zijn bureau terechtkomen, maar vaak is juist de werkgever de aanleiding voor dit rijgedrag onder het mom van 'haast klusje'.
Wordt de overtreder staande gehouden dan wordt het procesverbaal op naam uitgeschreven en hoeft de werkgever er geen 'weet' van te hebben. .

aurora1
door aurora1 - Mar 25, 2020 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent vast de beste verkeersdeelnemer van het land en van de EU.

U weet vast dat u voor klachten over gevaarlijk gedrag in het verkeer bij de politie moet zijn.
En over politie gesproken: we leven niet in een politiestaat waar men mensen signaleert, in de gaten houdt en te grazen neemt. Dat was tijdelijk, en lang geleden gelukkig en daar werden uiteindelijk toch straffen voor uitgedeeld in veel gevallen.
Misschien heeft u zelf wel gevaarlijk rijgedrag waardoor mense capriolen moeten uithalen om aanrijdingen met u te voorkomen en ziet u dat als gevaarlijk rijgedrag?
Heeft u zelf geen rijbewijs of dat nog maar sinds kort?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 25, 2020 om 20:27
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Indin u middels een video / dashcam dit gedrag kunt aantonen en met dat bewijs een meling doet bij handhaving lees Politie.

rj
door rjw - Mar 25, 2020 om 22:56
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Dus mijn werkgever moet een verklaring geven dat ik niet mag rijden? Of de gemeente moet een pas geven waardoor ik niet mag rijden? Dan gooi je dat toch gewoon weg en kan je weer rijden...

Sommige mensen hebben echt rare gedachtenkronkels.

justmeagain
door justmeagain - Mar 25, 2020 om 23:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Is er geen manier om mensen die zelf nooit wat fout doen in het verkeer, of zelf niet meer in het verkeer horen omdat de zich overal aan ergeren hun rijbewijs in te laten leveren zoals ts.
Er kan zoals eerder gezegd een omstandigheid zijn geweest waarbij een verkeersdeelnemer besloot harder te rijden als u.