Ontevreden over een grote beurt
hallo,
ik heb een reparatie en een grote beurt laten uitvoeren bij Renault garage Koops in Groningen
na 2 weken kon ik de auto eens weer ophalen prijs van reparatie en grote beurt €2100 bij het openen van de motorkap blijkt dat de luchtslang van radiator naar luchtfilter niet is vervangen was namelijk dichtgeplakt met ducktape met de kennisgeving van de monteur dat dat er al opzat en hij dat niet vervangen hoefde(hoe zit dat met de rest van de onderdelen die er ook nog goed uitzien?) en zo zijn er nog meer kleinigheden b.v. bij het starten maakt mijn ventilator opeens geluid,voorheen niet
het enige wat ze zeggen bij Koops is dat dat een bekent probleem is en dat ze daar niet aan hebben gezeten terwijl ze wel de airco hebben gedaan
mijn vraag is hoe kan ik als leek nu controleren of zo'n beurt goed is gedaan en waar moet ik met mijn klachten zijn
bij Koops wordt je nml niet serieus genomen wel financieel leeggeplukt
Hoi,
Heb je een gespecificeerde rekening ?
Is de garage erkend en aangesloten bij anwb ?
Je kunt vervangen/oude onderdelen terugvragen, daar heb je recht op.
Wat heb je afgesproken dat er gedaan moest worden, E 2100,00 is wel er duur voor een grote beurt waarbij ze niet eens de moeite nemen een slangetje te vervangen.......
--En wat kost het?
Hai Gompy,
Als leek zijnde heb je niet de kennis om deze reparaties te kunnen controleren en berust dat op het vertrouwen wat je in de reparateur of dealer hebt. Het is nu eenmaal niet anders en dat je jezelf te pletter schrikt gebeurt vaak in deze gevallen, je bent niet de enige.
Heb je wel enige kennis van zaken dan zou je bepaalde onderdelen kunnen merken en andere weer na vervanging terug vragen. Dit is dan het enige wat je zou kunnen doen
Maar hier schiet jij niets meer mee op en dan blijft het verhaal van de reparateur het sterkste.
Maar of dit het uitkleden van een klant moet zijn, zelf denk ik dat ze je graag terug zien of ben ik nu naïef?
Groet,
Hell-Rider
hallo gompy, ga naar een ANWB keuringstation en laat daar een en ander nazien. bent u lid van de ANWB, dan kunt u ook nog nader juridischa advies vragen.
Het is niet zo, als stacey zegt dat een grote beurt max € 574.00 kost. Dat kan veel meer zijn afhankelijk van hetgeen vernieuwd moet worden: voorbeeld moet bijv en een accu en een ventialtieriem en alle banden vervangen worden ---- tel dan maar uit. (sorry stacey in dit geval). Koops is ook BOVAG lid en daar kunt u ook terecht als de klacht niets oplevert. Hoe dan ook lijkt mij uw twijfel terecht waar u onder meer "de luchtslan"noemd en de ventilator waar men niet aan zou hebben gezeten maar wel aan de airco".
@ gerrit, dat zijn gemiddelde prijzen, voor onderhoud ed logisch dat als er van alles vervangen moet het duurder uit valt, maar dat zou dan wel na overleg met eigenaar betreffende de kosten moeten gebeuren......
--In de praktijk valt een grote beurt altijd duurder uit, omdat er nog 'meerwerk' nodig is. Bijvoorbeeld reparaties aan remmen, banden, uitlaat of koelsysteem. Gemiddeld brachten de geteste garages € 247,- aan meerwerk in rekening. Het maximum was € 1972,-, het minimum € 0,---------- Lees het bijbehorende artikel dat ik aangaf dan eerst ook even voor je gaat piepen ;-)
hallo collega stacey@ helemaal mee eens dat boj een grote beurt waar " de kosten de pan uit rijzen en dat lijkt mij wel het geval bij € 2.100,00 dat vooraf daarvoor toestemming moet worden gevraagd en gegeven. Ook is het nog zo dat ten principale, als er onderdelen zijn vervangen, de "oude"onderdelen beschibaar moeten zijn voor de klant opdat de vervanging kan worden nagegaan. veel garagisten " vergeten dat". We zijn het toch in ieder geval ook met elkaar eens dat een nota van € 2.100, 00 en dan vragen/problemen wel de nodige aandacht behoeft (en m.i. zeker een ANWB controle waard is. En als dan blijkt dat de garage nalatig is, dan is er een vervolgtraject.
Als je dan uitgaat van de `duurste`grote beurt van zo`n E600,00 dan zou er voor E 1500,00 gerepareerd/vervangen zijn (incl arbeidsloon).
Wel vreemd dat ze een slangetje van een paar euro`s dan niet eens even kunnen vervangen met zo`n rekening...........
Wat hebben ze gedaan dan? Je zou dan wel kunnen achterhalen of de prijs beetje overeen komt met verricht werk, en (laten) controleren of dit werk daadwerkelijk is verricht -voor zover mogelijk, dit zal niet met alles (makkelijk/of mogelijk) te achterhalen zijn -
Vindt het wel een slechte zaak als er bij zo`n bedrag niet even vooraf overlegd wordt of je accoord bent met de (extra) werkzaamheden/prijs.
2100 euro?? Hebben ze er gouden bouten en moeren ingezet ofzo? Of gouden remmen? Nee, alle gekheid op een stokkie; Zoals hierboven al gezegd, vraag om een gespecificeerde rekening. Dan kun je misschien de onderdelen nalopen en kijken of ze inderdaad nieuw zijn.
Ik neem aan dat je van te voren afspraken hebt gemaakt dat ze jou zouden informeren bij onvoorziene reparaties? Ik moet zeggen dat 2 weken ook erg lang is voor een reparatie. Probeer erachter te komen welke reperatie gezorgd heeft voor die hoge rekening. Misschien kun je dan specifieker een klacht indienen bij de winkel en eventueel de Bovag mochten jullie er niet uitkomen.
Succes, Kristina
Hebben ze u dan niet gebeld voor e.e.a.??????Dan had u namelijk gewoon ook rustig NEE kunnen zeggen. Ook hier geldt eveneens: stap ook naar de BOVAG indien u denkt dat de dealer (die vast BOVAG aangesloten heeft) u niet naar behoren behandeld heeft.....
Voorts: dit soort "grappen & grollen" heb ik al bij meer RENAULT dealers zien gebeuren. Met een Renault kun je ook (voor véél minder kosten & als toch al uit de garantie is) naar een universeel garagebedrijf (BOVAG!!) gaan & dat scheelt ook nog eens flink in uw portemonnee!
(en ik hèb er ervaring mee, heb al heel wat mensen gehad met hun Renault die "gevlucht" zijn bij de Dealer....)
Lees hier ook maar eens:
www.ad.nl/autowereld/article1253545.ece
www.ad.nl/autowereld/article1253535.ece
u kan de bovag inschakelen. zij zijn buiten hun boekje gegaan als er met u geen overleg is gepleegd. zij moeten u al inlichten als de overschrijding meer is als 10%. is het een kangoo. waar de koelvin herrie van maakt?? als dat zo is dan laten vervangen want u krijgt er problemen mee. of is het de ventilator van de kachel?? aan beide kom je niet als je aan de airco werkt dat klopt wel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Factuur onterecht ontvangen
Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?).
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee
...
Lees meer
OV saldo verlopen card online terugvragen
OV saldo verlopen card online terugvragen lukt van geen kant. Je komt in een cirkel terecht, steeds kom je weer uit aan het begin. Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer