re
door remcoh1980 Jun 4, 2014 om 14:13
Auto & vervoer

Oplichter outletplein, outletcenter overveen bv, garage overveen bv

Vr 23/05 – Auto opgehaald, Renault Scenic RX4. Geen ventilatie. Gebeld met Henk van Auto Overveen BV cq Outletplein.eu. cq Outletcenter Overveen BV, “Rij naar garage van APK” zei hij. Daar afspraak gemaakt voor za 24/05

Za 24/05 – Onderweg naar garage meermalen vijfde versnelling eruit . Auto bij garage. Kachelmotor vervangen. Auto niet meer starten > Accu vervangen – bleek overleden. Bij garage Henk gebeld over versnellingsbak. Zijn uitleg; lang stilgestaan, als het probleem aanhoudt bellen, geef het een week. “Ik wil het oplossen” zei hij. Terugweg, zelfde verhaal met vijfde versnelling. Zelfde avond brief gemaild naar bedrijf met mijn problemen.

Ma 26/05 – Versnellingsbak maakt in 1/2/3 schurend geluid.

Wo 28/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Krabbelde al wat terug over eerdere woorden. Moest in overleg met de eigenaar van bedrijf. “Ik bel je vanmiddag terug”. Is uiteraard niet gebeurd.

Vr 30/05 – Henk gebeld over versnellingsbak. Persoon aan telefoon kent Henk niet. Na doorvragen toch wel, maar hij is er niet. Trekken handen ervan af, zeggen geen beloftes te hebben gedaan, kunnen niets doen, willen niets doen, weten van niets. Gaan in overleg, worden Maandag 2 juni teruggebeld. Bedrijf gemaild met aanvullend verhaal. Rechtsbijstand inschakelen. Advies ingewonnen bij BOVAG, Consumentenbond en rechtsbijstand. Advies > Aangifte politie oplichting + procedure opstarten civiel.

Ma 02/06 – Geen telefoon.

Di 03/06 – Zelf gebeld, gaan wederom in overleg, binnen half uur uitsluitsel. Twee uur later, geen telefoon. Weer zelf teruggebeld, waren in bespreking over casus tijdens de zeer toevallige maandelijkse werkbespreking, worden binnen uur teruggebeld.

Wo 04/06 – Op dinsdag niet teruggebeld. Vandaag om 10.30 uur zelf maar weer teruggebeld. Bedrijf gaat geen aktie ondernemen en weigeren iedere medewerking. Bedrijf telefonisch in kennis gesteld dat er aangifte gedaan gaat worden bij de politie inzake oplichting. Ze reageerden met de woorden “Dat is prima.”

Volgende stap is het bedrijf officieel in gebreke stellen > aanmaning sturen ter reparatie > ontbinding koopcontract.

Sta je dan, vorige auto ingeruild voor een pisbedrag, staat nu op de site (http://www.outletplein.eu) voor 850(!) euro meer. Was voor de export, maar was dus leuk verhaaltje om goedkoop aan de auto te komen. Alfa Romeo 156 96-GS-TB. Ook deze mankeert van alles, dus niet kopen. Doe sowieso geen zaken met dit bedrijf. Het zijn oplichters. Ik zal ze iedere dag opnieuw bellen en er alles aan doen om te voorkomen dat mensen nog slachtoffer worden.

Bedrijf opereert dus ook onder de naam Outletplein.eu en hier is, in tegenstelling tot Auto Overveen, weinig negatiefs terug te vinden.....bizar!

Ik heb ze iedere keer van een defect of handeling van mijn kant in kennis gesteld. Het bedrijf verkiest een andere weg. Nonchalant, arrogant en bot. Zij hebben mij op geen enkele wijze voor de koop, tijdens de koop en na de koop in kennis gesteld van enig euvel, terwijl zij dit wettelijk verplicht zijn.

Ik heb het bedrijf gewezen op hun rechten en plichten en verwezen naar de Wet Handhaving Consumentenbescherming, alsmede het Burgerlijk Wetboek > Boek 7; Bijzondere overeenkomsten > Titel 1 - Koop en Ruil > Afdeling 1 - Koop: Algemene Bepalingen.

Alfa was ingeruild voor 400 euro. RX4 stond voor 2450 euro, maar speciale paasactie maakte dat in beginne 1950 euro.
1950-400INRUIL=1550+150(!)APK= 1700 euro totaal.
De Alfa die voor de export zou gaan staat nu mooi op de site

2059 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2014 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u niet beter van te voren een aankoop keuring kunnen laten verrichten? Dan had u dat wrak niet gekocht.

eu
door eup1955 - Aug 17, 2014 om 10:55
42 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb laatst een Peugeot 206 1.6 16v gekocht met nieuwe APK, ik vertrouwde die vent nier erg ik heb bij een andere garage ook nog eens een APK laten uitvoeren voor 15€ en gelijk even motorisch na laten kijken maar was prima in orde het kosten mijn wel 15€ extra maar het stelde me wel gerust.