ja
door janbouman50 Dec 15, 2011 om 10:17
Auto & vervoer

Ovre kia

ik heb een vraag aan mensen die een kia venga rijden.ik heb een kia Venga rijd heel fijn.maar als het koud is werk mijn start &go systeem niet meer het lampje blijf dan branden.dit is nou al de tweede winter.in de garage hebben ze al zo vaak het na gekeken en ook al eens een nieuwwe acucu er in gedaan.maar ze zeggen nou dat ze er niets aan kunnen doe.dus je de winter maande heb ik niets aan het star & go systeem.zijn er meer die dit hebben.ik hoor het graag.jan

636 3 Rapporteer

haagee
door haagee - Dec 15, 2011 om 16:05
80 Antwoorden / 0 Vragen

Start en stop werkt alleen als de motor op een bepaalde bedrijfstemperatuur is gekomen. Als je dan een kort stadsritje rijdt blijft de motor gewoon lopen.
Een accu vervangen helpt dus niet.

poltol
door poltol - Dec 15, 2011 om 17:56
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Doe eens "ouderwets" zet een stukje karton voor de radiator van de kia.
Niet helemaal afdekken natuurlijk de helft is waarschijnlijk genoeg.

Alleen in de winter, als het probleem er is, proberen.

Vr.gr. poltol

preston
door preston - Dec 15, 2011 om 18:20
62 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Jan,

Kijk even in de handleiding. Start/stop systeem werkt niet bij koude temperatuur.
Ook niet als accu onder de 80% lading komt.
Dus onder de temperatuur die de sensor pakt.. 2-5 graden boven nul zal start/stop niet werken.. omdat er vanuit gegaan wordt dat dan "veelvuldig " de verwarming aanstaat.