hm
door hmaes Mar 7, 2019 om 16:57
Auto & vervoer

Problemen sparta emotion 4

Met een volle accu van huis gegaan, na 7 kilometer waren al de ledjes in mijn display verdwenen. Vlug naar huis gegaan want ik dacht dat de accu het had begeven, aan de oplader gehangen. De volgende dag was er niets aan de hand, maar het probleem bleef zich voordoen. De accu is overigens in orde. De fiets weggebracht naar de fietsenmaker die gelijk de diagnose stelde, display stuk. Display werd vervangen a 150 euro. De fiets weer opgehaald maar na enkele kilometers waren de ledjes weer verdwenen. De fiets maar weer terug gebracht, waarna de fietsenmaker na enkele dagen contact met me opnam en vertelde dat hij er nog niet achter was wat het probleem was. Hij heeft het probleem aangekaart bij de Sparta dealer, maar voorlopig staat mijn fiets al enkele weken bij de fietsenmaker. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad dan zou ik dat graag willen weten. Bijvoorbaat dank.

3200 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 7, 2019 om 17:07
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Naar aanleiding van uw vraag is een wedervraag waarom u dat wilt weten. Kan ik aannemen dat u die info graag heeft om eventueel nadere actie te nemen? Zo ja, dan is het zinvol om dan verder advies te geven m.b.t. het wel van toepassing zijn van de consumetenbeschermingswetgeving e.a.

Ac
door AccuTwente - Mar 8, 2019 om 09:32
2 Antwoorden / Vragen

Goede dag,

Waarschijnlijk zijn er 1 of meerdere cellen kapot. De capaciteit is laag. De controller meet wel 36V maar deze gaat snel omlaag door die kapotte cellen. Ik zou het scherm weer retourneren en geld terug vragen aangezien dit niet de oplossing was.

U kunt hem laten reviseren voor 20-40% goedkoper dan nieuw. 14Ah voor 250,- !
Kijk op accutwente.nl voor uw opties. Veel voordeliger en vooral duuurzaam.
Ik hoop u zo verder te kunnen helpen.
Met vriendelijke groet,

Marko
AccuTwente

holstein
door holstein - Mar 8, 2019 om 09:52
922 Antwoorden / 16 Vragen

Als je nu toch eens een andere accu van hem te leen vraagt, dan kun je een kapotte accu 100% uitsluiten, want als hij dat zegt is oké, maar soms kan de praktijk wel eens anders zijn en dan kan hij evt verder zoeken.

me
door mein33 Mar 8, 2019 om 10:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Had iets geschreven over een Ion accu, maar dat blijkt hier niet aan de orde, vandaar maar gewist. ;-))

me
door mein33 - Mar 8, 2019 om 09:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR HMAES 7 MRT. 2019
De fiets weggebracht naar de fietsenmaker die gelijk de diagnose stelde, display stuk.
Hij (de fietsenmaker) heeft het probleem aangekaart bij de Sparta dealer.

@hmaes,

Een Sparta e.bike hoort in onderhoud en voor electronische problemen te worden uitgelezen door een gespecialiseerde "Sparta dealer", aangezien niet elke 'fietsenmaker' over de noodzakelijke apparatuur beschikt.
Uw fiets staat nu al weken, onbruikbaar, bij de fietsenmaker en dat kan nog wel een tijdje aanhouden, zonder dat er een oplossing wordt gevonden voor het probleem.
Breng uw e.bike naar een Sparta dealer en laat daar het probleen onderzoeken, want de zij hebben de juiste apparatuur voorhanden die een mogelijke oplossing bieden.

panter22
door panter22 - Mar 8, 2019 om 09:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de fiets tweedehands gekocht?
Wat accutwente schrijft zou kunnen, mijn elektrische fiets hield er ook een keer na een paar km mee op. De fietsenmaker laadde de accu weer op, maar hij liep direct weer leeg.
Je zou de fiets op kunnen halen een zelf naar een Sparta dealer brengen. Daar kan de capaciteit van de accu afgelezen worden in de computer. Dan weet je wat er aan de hand is.

hm
door hmaes - Mar 8, 2019 om 11:25
18 Antwoorden / 36 Vragen

Even een toevoeging wat betreft problemen sparta emotion 4.
De fiets staat bij sparta dealer en heeft er een nieuwe accu ingestopt om te kijken of het probleem aan de accu lag. Maar de ledjes verdwenen weer. Wat de vraag van Heremietkreeft betreft, ik ben gewoon erg nieuwsgierig wat het probleem nu wel is.
Toch bedankt voor het meedenken.

Ge
door Genee Mar 8, 2019 om 11:46
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Is het zo dat alleen de leds uitvallen of de complete display?
Wanneer de leds alleen uitvallen tijdens fietsen zou het ook een los of slecht contact in de bedrading kunnen zijn.

ro
door ron503 - Mar 8, 2019 om 11:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Een fietsaccu is op capaciteit te testen, dat kan middels meet apparatuur of door proef ondervindelijk met trapondersteuning door te fietsen totdat de accu leeg raakt. De diagnose stellen dat de display stuk zou zijn is wel heel erg kort door de bocht omdat het ook aan de bedrading richting display zou kunnen liggen die door inwerking van vocht o.i.d. verkeerde informatie naar de display stuurt. De Emotion 4 is sinds 2013 op de markt en dat maakt dat uw fiets al buiten de garantie kan zijn en Sparta geen technische ondersteuning voor deze fiets meer geeft.

gerbera
door gerbera - Mar 8, 2019 om 11:52
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Is mijn vraag, bleef de ondersteunig werken, zo ja dan is er mogelijk iets met de bedrading cq aansluiting naar het display mis. Wat gebeurt er nadat de leds gedoofd zijn als u op de testknop van de accu drukt. Branden daar alle leds nog, zo nee dan is er mogelijk iets met de bedrading (sluiting) mis.