ma
door maron May 6, 2010 om 17:00
Auto & vervoer

Reparatie scooter

is het normaal dat in een garage de tijd wordt berekend naar het "waarom"de scooter niet start??
in dit geval was de uitlaat verstopt, dus een nieuwe uitlaat.
totaal €250,-
ik ben me rot geschrokken van dat bedrag.

8803 9 Rapporteer

vladja
door vladja - May 6, 2010 om 17:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kan je rekening een beetje specificeren? Totaal € 250,--, inclusie BTW neem ik aan. Hoeveel kostte de nieuwe uitlaat, hoeveel montagetijd etc.?

Vladja

ma
door maron - May 6, 2010 om 17:35
31 Antwoorden / 8 Vragen

ik ga zo betalen, dus de rekening heb ik nog niet in handen (was incl. btw) . wel werd er verteld dat de uitlaat 142,- kostte (yamaha why) en dat ze een uur bezig zijn geweest met monteren en afstellen.
verder hebben ze ruim 2 uur gezocht naar de oorzaak, maar hebben het "speciaal voor ons"afgerond op 2 uur.

nu denk ik, wanneer iemand heel veel verstand heeft van scooters e.d, dan zal die persoon sneller het defect kunnen vinden als iemand die daar minder kijk op heeft.
en omdat tijd, geld is (mijn geld dus;) begin ik me nu toch af te vragen dat, als onderzoekskosten normaal zijn, hóe herken je dan de betere garages met de mensen die er heel veel verstand van hebben???
onderzoeks uren kunnen heel gemakkelijk met een natte vinger gedaan worden,
niemand die daar op let.

getty
door getty - May 6, 2010 om 17:42
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=maron schreef op donderdag 6 mei 2010, 17:35]ik ga zo betalen, dus de rekening heb ik nog niet in handen (was incl. btw) . wel werd er verteld dat de uitlaat 142,- kostte (yamaha why) en dat ze een uur bezig zijn geweest met monteren en afstellen.
verder hebben ze ruim 2 uur gezocht naar de oorzaak, maar hebben het "speciaal voor ons"afgerond op 2 uur.

nu denk ik, wanneer iemand heel veel verstand heeft van scooters e.d, dan zal die persoon sneller het defect kunnen vinden als iemand die daar minder kijk op heeft.
en omdat tijd, geld is (mijn geld dus;) begin ik me nu toch af te vragen dat, als onderzoekskosten normaal zijn, hóe herken je dan de betere garages met de mensen die er heel veel verstand van hebben???
onderzoeks uren kunnen heel gemakkelijk met een natte vinger gedaan worden,
niemand die daar op let.

Het lijkt me een zeer correcte prijs. De prijs van de uitlaat lijkt me te kloppen. Dit moet gemonteerd worden en arbeidsuren zijn duur. Een totaalbedrag van € 250 lijkt me redelijk. Het lijkt me dat ze die uren voor het onderzoek niet eens hebben gerekend. Bij dit soort zaken kunt u beter van te voren beter even overleggen, als ze het probleem hebben gevonden om u te bellen en over de kosten te overleggen. Dan kunt u dan alsnog beslissen of u de kosten redelijk vind en de reparatie laat doen.

toolboy
door toolboy - May 6, 2010 om 17:45
965 Antwoorden / 40 Vragen

Lijkt mij heel erg raar.een verstopte uitlaat heeft een beetje monteur meteen door.
Ik zou de oude uitlaat opeisen en nader laten inspecteren door een ander.

T

ge
door gerland - May 6, 2010 om 17:48
127 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=toolboy schreef op donderdag 6 mei 2010, 17:45]Lijkt mij heel erg raar.een verstopte uitlaat heeft een beetje monteur meteen door.
Ik zou de oude uitlaat opeisen en nader laten inspecteren door een ander.

T

En dan?

ma
door maron - May 6, 2010 om 18:44
31 Antwoorden / 8 Vragen

ik ben zelf ook heel benieuwd naar de uitlaat, dus heb hem mee genomen.
omdat er `s morgens nog niets aan de hand was en hij `s avonds ineens niet meer wilde starten, vond de garage het erg vreemd, omdat een uitlaat normaal gesproken, stukje bij beetje steeds dichter gaat zitten, dus steeds langzamer rijden.
dat was dan ook de reden zeiden ze, dat ze niet aan de uitlaat gedacht hadden.
het kán natuurlijk ook wezen, dat iemand er iets in gepropt heeft, want hij zat pot-dicht.
hier kom je alleen maar achter, door hem open te maken.
ik denk wel, mocht er weer iemand komen met een scooter die niet start, dat ze dan sneller zullen denken, dat het misschien ook wel aan de uitlaat kan liggen.
dat scheelt voor die persoon dan weer onderzoekskosten :/

grindweg
door grindweg - May 6, 2010 om 22:19
2308 Antwoorden / 28 Vragen

onderzoeks kosten zijn normaal en worden altijd door berekend . dat zij niet alles rekenen is een normaal verschijnsel maar als het een viertakt is met een verstopte uitlaatdan zoek je gouw in de verkeerde hoek. een uur is zo voorbij

grindweg
door grindweg - May 6, 2010 om 22:20
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ps met starten bedoelt u waarschijnlijk aanslaan?

ma
door maron - May 7, 2010 om 14:11
31 Antwoorden / 8 Vragen

ja, aanslaan bedoelde ik, en het is een tweetact ;)
bedankt allemaal voor het reageren.
groetjes!