re
door revanoort Nov 13, 2005 om 19:06
Auto & vervoer

Rijlessen

Ik ben van plan om een totaal rijlessenpakket  te nemen via de Rijbewijzer die aangeeft een intermediare instelling te zijn waaronder rijscholen zich kunnen aanmelden. Om deze opleiding te kunnen volgen (het gaat hierbij om 1 dag op een oefenterein, simulatielessen, theorie-examen, en 20 praktijklessen met examen) moet je wel het volledige bedrag van 1349 in 1 keer betalen. Heeft iemand ervaring met het halen van je rijbewijs via de Rijbewijzer? Hoe betrouwbaar is deze instelling?

1502 6 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Nov 13, 2005 om 19:44
2308 Antwoorden / 28 Vragen

zoek een goed bekend staande rijschool in de buurt want therie gaat vaak via internet. de opleiding dan natuurlijk. als u het wel doet dan  eerst van zoiets alles natrekken etc. en als de rijschool falliet gaat waar is dan het geld wat u betaald heeft.

be
door beterweter2 - Nov 14, 2005 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let ook goed op mijn advies is ook om een herkansing voor het examen in te laten bouwen dit om ervoor te zorgen dat de slagingskans te vergroten. Let wel mijn voorkeur zou uitgaan naar een grenomeerde rijschool in de buurt. Vraag eens in je omgeving of er mensen zijn met goede ervaringen van bepaalde rijscholen. Op deze wijze krijg je een goed beeld.

fl
door fleischeuer - Dec 7, 2005 om 22:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk hier goed mee uit! Slechte ervaringen met dit soort bedrijven die deze pakketten aanbieden. Kijk eerst of ze bij een garantiefonds zijn aangesloten.( zie mijn eigen vraag over de firma Holland Driving)

zo
door zonnetje45 - Nov 30, 2006 om 19:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben een hele slechte ervaring met zulk soort organisaties. Mijn dochter kreeg ook een aanbevolen pakket toegewezen na een proefles. Toen al die lessen op waren heeft ze nog 8 rijlessen van 2 uur moeten bijkopen. Wat neer kwam op 70 euro per les. En nog werd er geen examen aangevraagd. Toen ik verhaal ging halen bij die mooie organisatie ( in ons geval RSN) kreeg ik te horen dat ze altijd het advies van de rijinstreucteur opvolgen. Als je dus pech hebt en zo een rijinstreucteur vind het wel een lekker extraatje dan kan hij je ik weet niet hoeveel lessen nog laten nemen voor hij je examen aanvraagd. Ook een tussentijdse toets bij het CBR waar uit kwam dat er twee kleine puntjes waren die nog aangescherpt moesten worden maakte geen indruk. Nee ik raad je aan om gewoon bij een rijschool in je omgeving te gaan rijden. Geen pakketten en beloftes die niet waar gemaakt worden. Succes

edwardus
door edwardus - Nov 30, 2006 om 19:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Geven ze ook slagingsgarantie? Dan kun je het best doen, anders voorzichtig zijn, je weet bijv. niet eens of de lesmethode of de leraar zullen bevallen en je zit wel met een vaste prijs. Ook de ANWB heeft een intensief pakket waar de prijs afhankelijk is van je eigen kunnen. Wel betrouwbaar en een hoog slagingspercentage, er  is zelfs Rijbewijsgarantie mogelijk. Na een eerste test hoor je hoeveel het zal bedragen.

Kijk maar even bij de site ANWB Rijopleidingen.

jojo333
door jojo333 - Nov 30, 2006 om 20:39
6 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb geen ervaring met de rijbewijzer, maar wel met een totaal pakket via een rijschool.

Waar ik op gelet heb is of de rijschoolhouder eerlijk was dat hij flinke winst maakte als ik in 1x zou slagen.

Ik heb een proefles genomen waarin geconstateert werd dat ik 27 uur rijles nodig zou hebben om klaar te zijn voor het examen. In het pakket zat 2x op voor theorie, 1 theoriedag, 27 uur rijles, 1 tussentijdse toets, praktijk examen zo vaak als nodig en nog recht op 6 rijlessen als ik zou zakken voor praktijk.

Ik ben in juni begonnen en heb in oktober mijn rijbewijs gehaald. De instructeur was eerlijk over het feit dat hij flinke winst zou behalen als ik in 1x zou slagen. Het pakket was 1850 euro, maar ik wist dat ik (bijna) geen extra kosten zou maken en dat was ook wat waard.

Mijn advies bel gewoon wat rijscholen op en leg uit wat je wil.