Ly
door Lystric Oct 24, 2017 om 19:57
Auto & vervoer

Rijschool betaald maar kan er geen gebruik van maken.

Ik heb een aantal maanden geleden geld overgemaakt naar een rijschool omdat ik wilde starten met mijn lessen. Na drie lessen gehad te hebben zijn er een aantal dingen m.b.t. werk veranderd. Hierdoor is het voor mij niet meer mogelijk om te lessen aangezien ik er geen tijd voor vrij kan maken. Ook zal ik binnenkort voor mijn werk moeten verhuizen.

De rijschool wil mij de overige kosten niet terugbetalen omdat ik al ben begonnen met lessen.

Zijn er voor dit soort situatie niet bepaalde rechten die ik heb?

Alvast bedankt!

3988 10 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 24, 2017 om 23:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Nee, de rijschool heeft niets van doen met uw privesituatie.

aurora1
door aurora1 - Oct 25, 2017 om 00:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u geen geld terug kunt krijgen, probeer dan een deel terug te krijgen.
Of anders die lessen weggeven als de instructeur daar geen problemen mee heeft?
Anders toch maar tijd ervoor vrij maken, dat lijkt me trouwens helemaal niet zo moeilijk.

sw
door swat1500 - Oct 25, 2017 om 00:34
3795 Antwoorden / 0 Vragen

U bent een overeenkomst aangegaan met de betreffende rijschool/instructeur. In de overeenkomst staan de wederzijdse rechten en plichten. Dat u de lessen niet meer kunt volgen kan de instructeur niet verweten worden. Als er in de overeenkomst niets over terugbetaling of voortijdig opzeggen is opgenomen dan heeft u nergens recht op.
Als u meent dat er iets hierover in enige Wet is opgenomen dan heeft u het mis. Behoudens enige algemene regels bemoeit de overheid zich niet met overeenkomsten tussen burgers.

diumenge
door diumenge - Oct 25, 2017 om 06:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je hebt het recht om de betaalde lessen af te nemen en dus te volgen.

jo
door jorisw - Oct 25, 2017 om 09:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar hoezo kan je geen tijd vrijmaken voor rijlessen? Toen ik ging studeren moest ik op kamers omdat het te ver weg was en tegen de verwachting in had ik mijn rijbewijs nog niet (jeugdige overmoed waardoor ik dacht dat ik het wel in 15 lessen zou kunnen...). Toen heb ik de lessen vervolgd op zaterdagochtenden. Was niet handig ('s ochtend vroeg met de trein naar huis) maar beter dan het geld weggooien en geen rijbewijs hebben.

Het is maar voor een beperkte tijd dat je moet schipperen met de tijd dus dat komt best goed.

mo
door mof - Oct 25, 2017 om 14:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Hangt van de voorwaarden af. Pakketten zijn vaak goedkoper dan losse lessen, maar er wordt wel verwacht dat je komt. Afhaken betekent kosten voor u.

an
door annie van es - Oct 25, 2017 om 16:31
53 Antwoorden / 4 Vragen

lekker aaneengesloten lessen nemen

panter22
door panter22 - Oct 25, 2017 om 17:13
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk in de algemene voorwaarden van de rijschool of je op kunt zeggen. Staan onderaan de site.
Je werkt toch geen 7 dagen per week. Kun je niet op avond lessen of op zaterdag? Desnoods 2 lessen achter elkaar, kun je een groot stuk rijden. Leer je het ook nog wat sneller.