an
door angela1968 May 3, 2005 om 00:03
Auto & vervoer

Schade na herstel sterretje.

Afgelopen zaterdag heb ik een sterretje in mijn voorruit laten maken, echter toen ik vandaag (twee dagen later) in mijn auto stapte was op de plek waar het pitje zat een barst van 20 cm. verschenen. Ik heb het bedrijf gebeld en het hele verhaal uitgelegd en volgende week wordt mijn ruit vervangen. Heel mooi, maar "houdt u rekening met uw eigen risico van € 150?". Ik heb vanavond mijn verzekeraar gebeld en daar kreeg ik te horen "U bent WA verzekerd dus niet voor glas". Heeft iemand ervaring met dit soort toestanden, want ik heb het vermoeden dat het bedrijf van de "sterretjes" mij een factuur gaat overhandigen terwijl er aan de telefoon is gezegd dat er tijdens het repareren waarschijnlijk spanning op de ruit stond...

2721 4 Rapporteer

grindweg
door grindweg - May 3, 2005 om 21:46
2308 Antwoorden / 28 Vragen

sterretjes volspuiten of harsen op een parkeerplaats oid is gewoonklo.. er kan als men te snel wil werken met een verkeerde temp of vochtigheids graad snel een barst of scheur ontstaan. dat is het risico van dat soort handel als hij nu niet scheurd dan kan dat later ook nog door bv de verwarming aan zetten dan komt er ook spanning opmet bekend probleem. dit bedrijfje had u er voor moeten waarschuwen dat dit voor kan komen. bij wa verz bent u degene die betaald.daarom laten wij de ruit vaak toch vervangen. u kunt in princiepe nog een factuur verwachten wat u al zei.maar laat u ruit aub niet door carr glas oid vervangen maar door een goed bedrijf anders heeft u straks weer een probleem losligende ruit oid.wij zeggen als ruit rep mislukt dan betaald u niets .plaatsen wij een nieuwe ruit dan doen wij dat onder garantie.dus lees dit aub goed en veel succes

hutch
door hutch - May 3, 2005 om 22:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Beste Angela,

Ik begrijp uit je vraag dat je Wa-verzekerd bent. Een  zgn. sterretje wordt gerepareerd (vaak harsmethode) en vergoedt vanaf WA-extra. Je zult dan ook wel een rekening krijgen voor die reparatie (of al betaald hebben).  Dat een sterretje uitloopt naar een barst, is zeer wel mogelijk, maar daar kan die reparateur vaak niets aan doen. Er staat inderdaad wel spanning op een voorruit.

Als er een barst in je voorruit zit is dit mogelijk een afkeuringgrond voor de APK, ligt aan de positie van die barst, met name als deze in je gezichtsveld zit.

Als er een nieuwe voorruit in moet, is dit, in jouw geval (WA-verzekerd) voor je eigen rekening, logisch toch… Een alternatief is een voorruit van de sloop, maar dan moet je wel een handig familielid of een kennis hebben, want meestal is een nieuwe voorruit plaatsen niet eenvoudig…  Was je vanaf WA-extra verzekerd had je alleen een eigen risico gehad, en hoeveel dit is, is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij.

Jammer in jouw geval, gaat dit niet op.

Succes,   Hutch

user123
door user123 - May 7, 2005 om 00:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb zien gebeuren dat bij het repareren van een ster de ruit is gebarsten. Het risico was vantevoren kenbaar gemaakt, dus je weet wat je doet. Dan moet je geen krokodillentranen huilen.

Elk professioneel bedrijf geeft vooraf aan dat er geen garanties worden gegeven.

co
door coekie - May 13, 2009 om 11:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet bji welk bedrijf je je ruit heb laten reapreren.
Maar bij carglass word de klant altijd van tevoren verteld dat er een kans is dat het sterretje kan doorschuren, en dat dit voor op eigen risico van de klant is. Als de klant dit risico niet wilt nemen kan hij/zij dit altijd zeggen en word het sterretje niet gemaakt. En !!! nou komt de truk!! Achteraf heb je vaak een bon getekend waarin staat dat je akoort bent gegaan dat de reparatie goed gekeurt is en dat ze verder niet meer aansprakelijk zijn als het sterretje door scheurt. Met een nieuw compleet ruit plaatsen is dit weer heel anders want dan bied carglass je netjes een levenslange garantie !